Nou mijn vraag is of mijn Asus A7V133 mobo samen kan met de AMD Athlon Xp series?
Zo ja tot hoeveel Mhz?
En met welke Bios versie?
Zo ja tot hoeveel Mhz?
En met welke Bios versie?
Ik heb nu bios versie 1007 is dit genoeg?Op zaterdag 26 januari 2002 01:27 schreef rdl het volgende:
na bios upgrade als t goed is wel!
wat dat inhoudt weet ik niet precies, ben niet zo sterk in duits en ken het mobo niet...Setzen Sie bei diesen Mainboards den Multiplikator ( FID ) für diese CPU manuell per DIP-Switch ( JUMPERMODE ),
da sonst (bei älteren Revisionen) das System ggf. nicht booten kann. ( siehe auch untenstehende "FID Info" )
Der Jumperless-Mode ( per BIOS ) sollte / kann in diesem Fall nicht genutzt werden.
Das gilt auch dann wenn die CPU bereits einen festen Multiplikator ( hardwired ) besitzt.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Meestal zit er een stickertje op het moederbord waar het revisie nummer op staat.Op zaterdag 26 januari 2002 01:36 schreef HENNEP het volgende:
waar kan ik zien welke revisie ik heb?
Ik kan me voorstellen dat er een aantal hardwarematige dingen veranderd zouden moeten worden wil een moederbord werken met de processor. 't is toch een andere core, dus..Op zaterdag 26 januari 2002 01:42 schreef MegaJurk het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het met revisie 1.04 niet werkt. De Athlon XP zou op alle mobo's met kt133a chipset moeten werken.
Ah dat was het dus..Op zaterdag 26 januari 2002 01:51 schreef MegaJurk het volgende:
Ik heb die duitse site eens bekeken en revisie 1.04 wordt wel degelijk ondersteund, alleen moet je je mobo eerst op jumper mode zetten, je kunt hem dan dus niet vanuit het bios instellen.
[mierenneukmode]Met een beetje recent bios moet je dus zonder problemen een snelle TB 1900 XP kunnen draaien.
Uhm ik hoop dat dit waar is, want ik heb hier namelijk 2x de Asus A7V133 liggen 1 is revisie 1.05 en de andere 1.04Op zaterdag 26 januari 2002 01:51 schreef MegaJurk het volgende:
Ik heb die duitse site eens bekeken en revisie 1.04 wordt wel degelijk ondersteund, alleen moet je je mobo eerst op jumper mode zetten, je kunt hem dan dus niet vanuit het bios instellen. Met een beetje recent bios moet je dus zonder problemen een snelle TB 1900 XP kunnen draaien.
Ik hoop het, anders ben ik morgen de hele dag bezigOp zaterdag 26 januari 2002 02:10 schreef MegaJurk het volgende:
Ik denk dat het moet lukken. Ik heb altijd begrepen dat het verschil tussen revisie 1.04 en 1.05 alleen iets met die Raid controller had te maken, dus.....
Verwijderd
Ik heb van alles geprobeerd, maar als ik in Win Xp kom, dan krijg ik 5 min later een blue screen of death.Op zaterdag 26 januari 2002 08:21 schreef frisian het volgende:
In de handleiding staat duidelijk dat het bord op twee manieren is te gebruiken. Door omzetting van 1 jumper kun je alle settings in het bios regelen, danwel moeten multiplicator, fsb en corespanning via de dipswitches ingesteld worden. Vanaf bios 1007 en revisie 1.04 gaat het gebruik van een XP prima. Soms werkt alleen de dipswitchmode. Gewoon uitproberen.
Nog even nagekeken. De "JEN" jumper moet van jumperfree (2-3 gesloten) naar jumper (1-2 gesloten) worden gezet.
Vervolgens dipswitches DSW (Frequency select) en VID handmatig instellen.
Heb een XP 1800 prima draaiende gehad op dit bord, zij het dat alles handmatig ingesteld moest worden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd