Asus A7V133 compatible met AMD Athlon XP?

Pagina: 1
Acties:

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Nou mijn vraag is of mijn Asus A7V133 mobo samen kan met de AMD Athlon Xp series?

Zo ja tot hoeveel Mhz?
En met welke Bios versie?

Verwijderd

na bios upgrade als t goed is wel!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 01:27 schreef rdl het volgende:
na bios upgrade als t goed is wel!
Ik heb nu bios versie 1007 is dit genoeg?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik wil heel graag hetzelfde weten. Ik heb ook een Asus A7V133 en ik wil eigenlijk een AMD Athlon XP 1900+ kopen. Komen er eigenlijk nog wel nieuwe biossen uit voor dit moederbord?

Ik heb nu nog bios 1003A. Is die al geschikt voor de XP?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.htm

bij de nieuwste rev. 1.05* (met punt) werkt het meteen
bij de oudere rev. 1.00 en 1.05 (zonder punt) werkt het alleen met:
Setzen Sie bei diesen Mainboards den Multiplikator ( FID ) für diese CPU manuell per DIP-Switch ( JUMPERMODE ),
da sonst (bei älteren Revisionen) das System ggf. nicht booten kann. ( siehe auch untenstehende "FID Info" )
Der Jumperless-Mode ( per BIOS ) sollte / kann in diesem Fall nicht genutzt werden.
Das gilt auch dann wenn die CPU bereits einen festen Multiplikator ( hardwired ) besitzt.
wat dat inhoudt weet ik niet precies, ben niet zo sterk in duits en ken het mobo niet...

staat trouwens ook in dit topic:
[topic=320111/1/50]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
waar kan ik zien welke revisie ik heb?

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 01:36 schreef HENNEP het volgende:
waar kan ik zien welke revisie ik heb?
Meestal zit er een stickertje op het moederbord waar het revisie nummer op staat.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik kan me niet voorstellen dat het met revisie 1.04 niet werkt. De Athlon XP zou op alle mobo's met kt133a chipset moeten werken.

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 01:42 schreef MegaJurk het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het met revisie 1.04 niet werkt. De Athlon XP zou op alle mobo's met kt133a chipset moeten werken.
Ik kan me voorstellen dat er een aantal hardwarematige dingen veranderd zouden moeten worden wil een moederbord werken met de processor. 't is toch een andere core, dus..

De KT7A < rev 1.03 werkt ook officieel niet met een XP. Uit ervaring blijkt het soms wel te werken tho :)

btw: het zijn niet voor niets revisies :)
en btw2: daarvoor is toch de kt266 chipset gekomen?

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb die duitse site eens bekeken en revisie 1.04 wordt wel degelijk ondersteund, alleen moet je je mobo eerst op jumper mode zetten, je kunt hem dan dus niet vanuit het bios instellen. Met een beetje recent bios moet je dus zonder problemen een snelle TB 1900 XP kunnen draaien.

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 01:51 schreef MegaJurk het volgende:
Ik heb die duitse site eens bekeken en revisie 1.04 wordt wel degelijk ondersteund, alleen moet je je mobo eerst op jumper mode zetten, je kunt hem dan dus niet vanuit het bios instellen.
Ah dat was het dus.. :) Ben niet zo goed in duits... :(
Met een beetje recent bios moet je dus zonder problemen een snelle TB 1900 XP kunnen draaien.
[mierenneukmode]
XP != TB
[/mierenneukmode]

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 01:51 schreef MegaJurk het volgende:
Ik heb die duitse site eens bekeken en revisie 1.04 wordt wel degelijk ondersteund, alleen moet je je mobo eerst op jumper mode zetten, je kunt hem dan dus niet vanuit het bios instellen. Met een beetje recent bios moet je dus zonder problemen een snelle TB 1900 XP kunnen draaien.
Uhm ik hoop dat dit waar is, want ik heb hier namelijk 2x de Asus A7V133 liggen 1 is revisie 1.05 en de andere 1.04

Ik wil eigenlijk die Xp proc op die revisie 1.04 mobo plaatsen, dat is mijn beste pc zoals in mijn sig beschreven.
Deze mobo met revisie 1.04 heeft bios versie 1007.
Denk je dat dit echt werkt?

Ik heb namelijk niet zin om even mobo's te verwisselen, ik heb vanavond die ene revisei 1.05 mobo ingebouwd in een kast. :)

Hennep.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik denk dat het moet lukken. Ik heb altijd begrepen dat het verschil tussen revisie 1.04 en 1.05 alleen iets met die Raid controller had te maken, dus.....

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 02:10 schreef MegaJurk het volgende:
Ik denk dat het moet lukken. Ik heb altijd begrepen dat het verschil tussen revisie 1.04 en 1.05 alleen iets met die Raid controller had te maken, dus.....
Ik hoop het, anders ben ik morgen de hele dag bezig :)

Ach ja lekker knutselen :P ik vind het echt leuk om met computers te werken jij niet? vooral een dag lang met die kleine schroefjes plankjes(pci/agp) te werken :)

Nou ik ga morgen die 1,33ghz proc ruilen tegen die 1700+ Xp proc, en dan inbouwen.

Trouwens wat bedoelde je nou met Jumpermode?
Kan je me wat meer vertellen daarover?

Verwijderd

In de handleiding staat duidelijk dat het bord op twee manieren is te gebruiken. Door omzetting van 1 jumper kun je alle settings in het bios regelen, danwel moeten multiplicator, fsb en corespanning via de dipswitches ingesteld worden. Vanaf bios 1007 en revisie 1.04 gaat het gebruik van een XP prima. Soms werkt alleen de dipswitchmode. Gewoon uitproberen.
Nog even nagekeken. De "JEN" jumper moet van jumperfree (2-3 gesloten) naar jumper (1-2 gesloten) worden gezet.
Vervolgens dipswitches DSW (Frequency select) en VID handmatig instellen.
Heb een XP 1800 prima draaiende gehad op dit bord, zij het dat alles handmatig ingesteld moest worden.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 08:21 schreef frisian het volgende:
In de handleiding staat duidelijk dat het bord op twee manieren is te gebruiken. Door omzetting van 1 jumper kun je alle settings in het bios regelen, danwel moeten multiplicator, fsb en corespanning via de dipswitches ingesteld worden. Vanaf bios 1007 en revisie 1.04 gaat het gebruik van een XP prima. Soms werkt alleen de dipswitchmode. Gewoon uitproberen.
Nog even nagekeken. De "JEN" jumper moet van jumperfree (2-3 gesloten) naar jumper (1-2 gesloten) worden gezet.
Vervolgens dipswitches DSW (Frequency select) en VID handmatig instellen.
Heb een XP 1800 prima draaiende gehad op dit bord, zij het dat alles handmatig ingesteld moest worden.
Ik heb van alles geprobeerd, maar als ik in Win Xp kom, dan krijg ik 5 min later een blue screen of death.

Er is toch nog iets mis.
Trouwens kan jij mij vertellen wat je bedoelde met VID?

De JEN en DSW heb ik goed gezet. Alles in mijn Bios staat ook goed.
Mijn mobo is biosversie 1007 en revisie 1.05
Opzich moet het nu samen werken, ik kom wel in Win Xp maar BSOD krijg ik telkens.

please help me out, anders moet ik andere mobo aanschaffen.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
*bump*

A.U.B help mij

Verwijderd

Ik had eerder een rev 1.04 met bios 1007 en een XP 1800.
In de jumperfree mode lukte het niet om op te starten, maar met de jumpermode wel.
Helaas heb ik de handleiding niet meer, maar ik heb niets anders gedaan dan de handleiding volgen voor de jumpermode.
Vond wel dat de corespanning dan wat aan de lage kant was, heb die toen ook nog naar boven bijgesteld.
Draaide zowel onder 98SE als XP.
Nog even voor je nagekeken in de on line handleiding:
Zet de DSW dipswitch (frequency select) 1,2,4,5 op off en 3 op on. Jumper jen moet 1-2 gesloten staan. De vid jumpers regelen de volt reg output. Ik had ze gezet 2,3 en 4 op 1/2 en vid 1 op 2/3.
Als de processor geunlocked is moet je waarschijnlijk ook nog de DSFID switches (multiplier) instellen.
Voor zover ik weet heb je dan alle mogelijke instellingen gehad.

Verwijderd

Heb ook een Asus A7V-133 met XP1800+ en niks geen problemen.
Alleen bios versie 1007 gedownload en alles in Jumperfree-mode gezet.Als je last hebt van blauwe schermen, ga ik aan het geheugen twijfelen of de bios instellingen.

Verwijderd

Ik heb niet zoveel tijd nu, maar je kunt me altijd mailen, ik heb eeb A7v133 versie 1.05 (zonder punt) aan de gang met XP1700+. Dat heeft me een week gekost, maar nu goed gevoel!
Vr gr Raymond

mail: sauni000@hotmail.com
kan ook via MSN natuurlijk.

Verwijderd

Sowieso zou ik de laatste m naar de laatste bios flashen. 1008 1d o.i.d..
Pagina: 1