Toon posts:

kaars en laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zware paniek vanavond, was mooi aan het pjuteren, toen ik een brandlucht rook.

Wat bleek, een kaarsje stond achter het beeldscherm van mijn laptop (die ik daar wel zelf had gezet :( ). Aan de buitenkant zie je dat een plek wat gesmolten is, kan dit nog kwaad?? Ik zie nu nog niks aan mijn beeld. Het is gewoon nog goed. Maar wat als ik 'm morgen opstart?? Of zal ik het direct moeten zien als er erge schade is??

Moet wel zeggen dat die smeltplek best aanzienlijk is, en als je het begint te ruiken dan is het eigenlijk te toch te laat of niet? Of maak ik me zorgen om niks, omdat het laptoppie het nu nog gewoon goed doet. Ik zie geen vervormingen of zoiets dergelijks in het beeldscherm.

Toen ik erachter kwam waar die kaars mee bezig was, heb ik uiteraard de kaars uitgeblazen en gevoeld hoe heet het laptopje was, nou ik kon mijn hand er dus niet opleggen, zo heet, dus nog meer paniek, koud doekje erbij en erop gelegd.

Ben nu weer wat rustiger (ik heb laptoppie net twee weken), maar zal ik er nog last aan ondervinden?? (sorry voor dit,misschien onnodige, lange verhaal, maar wil graag een beetje zekerheid, was namelijk een kadootje deze laptop)

btw: als ie hier niet goed staat, sorry, verplaatst 'm dan maar, wist niet echt waar ik deze vraag moest plaatsen.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37
Ik ben op mijn werk wel "gehavender" laptops tegengekomen..

maar ik zou dat ding gewoon de hele dag aan laten staan als het beeld dan nog goed is dan heb je geluk gehad :)
Nu NOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer doen he :P

Slache!

Verwijderd

ik denk niet dat al hij nu nog werkt, hij er plots mee op zal houden, met andere woorden, je hebt een heel stevige laptop vast, hij kan wel tegen een stootje :7

• TheGhostInc
  • Niet online
Als je beeldscherm kaduk is, dan kost je dat waarschijnlijk 500 euro ofzoiets.
Maar het leuke van halfgeleiders is dat die best 150 C kunnen worden (tijdelijk), zonder dat ze echt ergens last van krijgen, dat geld dus ook voor je scherm, dat zou best gewoon kunnen werken bij 80 graden ofzo.
Meestal zijn het wat afwerkingslagen enzo die wegsmelten, maar als je nu nog prima beeld hebt zal het reuze meevallen.

* TheGhostInc stelt wel voor de case te repareren, als je scherm het dan nog ooit begeeft kan je dan nog gebruik maken van je garantie, als je het zo laat kun je nooit meer garantie krijgen op je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Dat beloof ik, zal het nooit meer doen! Ik kreeg wel bijna een hartklapper hoor!!

wat ruik ik nou?? Lijkt wel verbrand plastich, waaaahhhh,laptop!! Kon wel janken.

Maar zoals het nu uitziet lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar wel schrikken!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
Doet je laptop het NU nog?
Als het scherm het nog steeds doet dan zal ie het morgen het ook nog wel doen. Je hebt dan onwaarschijnlijk veel geluk gehad - plastic is een goede warmteisolator en dat kan je gered hebben.
Alleen jammer van dat halfgesmolten litteken op de buitenkant van je scherm.. alhoewel sommigen het best stoer vinden uitzien.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49

Opa

Nu Multifocaal!

[Urbanus mode]

..even vòòrverwarmen..
't is 'nen Dìesel.

:P

Overigens denk ik niet dat er intern schade aan je beeldscherm is. De achterkant van je eigenlijke scherm is geheel van metaal dus dat kan heel wat warmte hebben.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Zolang het stikt en niet knetterd, is het alleen de buitekant. Is gemaakt van sterk plastic met veel onderlinge bindingen (zgn thermoharders), dus daar is moeilijk door te komen.

Zoland je geen draden ziet, en alles het nog doet, is de kans dat ie het nog gewoon doet zeer groot. niets om je druk over te maken dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben nu bezig op het laptoppie, maar je moest eens weten hoe heet de bovenkant was, ik kon echt mijn hand er niet opleggen, pas na een natte doek, was het te doen.

Maar het is nu ongeveer twee uur terug en hij doet het nog!! Het is geen nieuwe hoor, maar ik heb dit laptoppie gekregen omdat ik ben gestopt met roken (beetje als beloning), best ironisch, ik stoppen gaat het laptoppie roken :)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Als het ie het idd nu nog doet zal ie het ook wel blijven doen.
Dat plastic zo heet wordt is best normaal. Het absorbeert nl. veel warmte en houdt deze dan vast.
Zo heb ik laatst 2 stukken plexiglas aan elkaar gesmolten. Die shit was nog warm na 2 uur :D

Verwijderd

/me moet ook maar eens een sigaartje opsteken bij zn ouders :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:22 schreef Eliza het volgende:
Ja, ik ben nu bezig op het laptoppie, maar je moest eens weten hoe heet de bovenkant was, ik kon echt mijn hand er niet opleggen, pas na een natte doek, was het te doen.

Maar het is nu ongeveer twee uur terug en hij doet het nog!! Het is geen nieuwe hoor, maar ik heb dit laptoppie gekregen omdat ik ben gestopt met roken (beetje als beloning), best ironisch, ik stoppen gaat het laptoppie roken :)
Ik wil pic`s!
Alstublieft *D ik zal niet lachen, echt bij de Baart van de groote Afbeeldingslocatie: http://www.overclocking.be/vbb/images/smilies/honorhim.gif

Verwijderd

Topicstarter
Best spul dan dat plastic!!!! Heb ik weer een beetje rust, kan ik namelijk echt wakker van leggen, over dit soort akkefietjes (vind ik wel een geinig woordje :) ).

• Postman
Op zaterdag 26 januari 2002 01:30 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Ik wil pic`s!
Alstublieft *D ik zal niet lachen, echt bij de Baart van de groote [afbeelding]
Een echte tweaker maakt zijn eigen foto's :)

Ik zou zeggen: pak een kaars, een laptop en 2 uur geduld. Gooi die ingrediënten bij elkaar, en maak er een foto van :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 01:30 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Ik wil pic`s!
Alstublieft *D ik zal niet lachen, echt bij de Baart van de groote [afbeelding]
Sorry geen pics en die komen ook niet, wil dit zo snel mogelijk vergeten!!;)

• Postman
Op zaterdag 26 januari 2002 01:32 schreef Eliza het volgende:
Best spul dan dat plastic!!!! Heb ik weer een beetje rust, kan ik namelijk echt wakker van leggen, over dit soort akkefietjes (vind ik wel een geinig woordje :) ).
Als je nog ff w8 dan lig ik ook de hele nacht wakker (over mijn slaap heen)...

Alhoewel ik steeds :Z meer :Z slaap krijg...
:Z :Z

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:34 schreef Eliza het volgende:

[..]

Ik biedt 100 :P

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

och ja, da's shit wat voor laptop is het bytheway. Zie het al cel 300

• Postman
Op zaterdag 26 januari 2002 01:35 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik biedt 100 :P
Kun je meteen de schade repareren. Ik zou zeggen: doen!!
Ik neem aan 100 euro, en geen 100 :*

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:34 schreef Eliza het volgende:

[..]

Zal moeilijk gaan met een brandplek in je scherm :P ;(
:z

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:37 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Kun je meteen de schade repareren. Ik zou zeggen: doen!!
Ik neem aan 100 euro, en geen 100 :*
Uiteraard...ik zit nu op een non-euro-compatible P133 met win95 ;)

Verwijderd

Topicstarter
een Toshiba 4030 Satellite
Op zaterdag 26 januari 2002 01:35 schreef Brazza het volgende:
och ja, da's shit wat voor laptop is het bytheway. Zie het al cel 300

Verwijderd

Ik ben blij dat die van mij van Titanium is gemaakt *D

• Exirion
  • Laatst online: 19:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Serieuze reacties graag.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Op zaterdag 26 januari 2002 01:11 schreef Eliza het volgende:
paniek verhaal .....
Ken een laptopje dat het nog deed nadat ik met een bmw erover heen gereden was :P

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 05:44 schreef dontcare het volgende:

[..]

Ken een laptopje dat het nog deed nadat ik met een bmw erover heen gereden was :P
Ja dat reclame filmpie van 7 jaar terug.
Laptop op taxi vegeten.
wilde rit, met achtervolging van die taxi.
laptop heen en weer.
5 min later na trap op rem, laptop valt op weg.
bmw rijd er mer 120 overheen.
Laptop...doet het nog.
Compack of IBM.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 02:11 schreef Exirion het volgende:
Serieuze reacties graag.
MMM, dit wordt nu erg moeilijk, gooi nu maar dicht, hij doet het nog, en met die gesmolten plek kan ik wel leven.

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Zeg maar zo je hebt geluk gehad :) hij doet het nog dus klaar alweer :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

/onzin

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.