Toon posts:

Standalone CD speler tweaken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het tweaken van een CD speler.

Schijnt dat je de kast open moet en de transistors opzoeken die net voor de uitgang zitten en eruit halen. Wel enige technische kennis noodzakelijk dus. Er zijn internetsites waar dit uitgelegd wordt. Het verschil in geluidskwaliteit voor en na is immens. (deze tweak kan in feite bij elke CDspeler) (02-11-2001)

Weet iemand een website waar dit wordt uitgelegd?

Greetz,
E2rd

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan hem modificeren jah. Maar zoiets zelf 'zomaar' doen gaat niet echt werken. Doe dat met hulp van iemand die er verstand van heeft.

Een naam die ik ken is louis raatjes (van Art Speak), die doet dat ook. Versterkers en speakers en alles eigenlijk wel :).

En 'het schijnt dat de kast openmoet' kan ik alleen maar antwoorden met volmondig Duh! :o...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

En hoezo zou dit dan beter worden? Het lijkt mij dat als dat beter zou worden dat een fabrikant dat graag zelf zou doen. Betere kwaliteit voor dezelfde prijs verkoopt natuurlijk wel.

Maarre, als je bewijs hebt, ik laat me graag overtuigen.

Verwijderd

het enige wat je kunt doen is misschien enkele transistors uitsolderen en er duurdere, en dus met kleinere tollerantiewaarden inzetten, maar ik kan me voorstellen dat die bij een recente cd-speler al SMD zijn, dus als jij wil gaan klooien met SMD-transistoren van 2 millimeter lang en 1 millimeter breed, ga je gang, mij niet gelaten...

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

heb ik ooit ook iets vangehoord. Die dingen moeten van de wet eroor zitten omdat anders iet's wordt doorgelaten op de kabels. Maar daarmee gaat de geuidskwliteit naar beneden. Hal je ze weg haal gaat de geluidkwaliteit weer omhoog maar dat "iets" (dat ik niet meer weet) wordt dan ook weer doorgelaten.

Dacht dat het niet goed was voor de gezondheid, slechte radiogolven of straling ofzoiets.

-

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:30 schreef dfr0st het volgende:
heb ik ooit ook iets vangehoord. Die dingen moeten van de wet eroor zitten omdat anders iet's wordt doorgelaten op de kabels. Maar daarmee gaat de geuidskwliteit naar beneden. Hal je ze weg haal gaat de geluidkwaliteit weer omhoog maar dat "iets" (dat ik niet meer weet) wordt dan ook weer doorgelaten.

Dacht dat het niet goed was voor de gezondheid, slechte radiogolven of straling ofzoiets.
Haha, radiogolven en schadelijk? :D En de straling uit zo'n cd-speler zou schadelijker zijn dan GSM-masten en die mega-radiotorens?

• dfr0st
  • Laatst online: 21-07 19:33

dfr0st

Geel is mooier

Op zaterdag 26 januari 2002 02:51 schreef MREn het volgende:

[..]

Haha, radiogolven en schadelijk? :D En de straling uit zo'n cd-speler zou schadelijker zijn dan GSM-masten en die mega-radiotorens?
Hey ik heb het net verzonnen, maar inderdaad zoiets was de reden. Moest van iemand, net als nu de lazerschilden op auto's schadelijk zouden zijn voor de controleurs ofzo. Ik verzin het niet.

-

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
Op zondag 27 januari 2002 03:08 schreef dfr0st het volgende:

[..]

net als nu de lazerschilden op auto's schadelijk zouden zijn voor de controleurs ofzo. Ik verzin het niet.
ja op 1,5 meter afstand ja :Z

• mollie
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

op de website van stassen staat ook dat ze bestaande cd spelers aanpassen bedoel je dat soms??

mollie

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmm ik weet dat Lampje daar druk mee is geweest. HIER staat 1 van zijn projecten suc6 ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ketelaar (een HiFi tent in 't Harde) mod die dingen ook zelf

Bouwt er complete nieuwe, verbeterde, DA filters in, omdat de standaard filters van Denon enz "niet al te best zijn"

Ik hoor zelf dus absoluut geen verschil, maar m'n pa zweert er bij.
Pagina: 1