ZIP/ACE-EXE: hoe maak ik die?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik heb zelf een website en heb daarop allemaal downloads in ZIP formaat of in EXE formaat gegenereerd door WinACE. Werkt best wel lekker, maar nu komt de grap: Ik ga het Windows platform gedag zeggen en toevallig wil ik toch die files blijven maken.
iemand die een Linux programma kent die dat voor mij kan doen? Liefst van die SFX ACE bestanden, als het maar klein is en op windows machines makkelijk uit te pakken is (wat tar.bz2 dus niet is, is ook niet klein als we het over binaries hebben)
Of moet ik toch maar weer op Wine en Winace aan, als dat tenminste draait...

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Winzip kan gewoon .tar.gz aan :)
dus dat is geen probleem
of het kleiner is dan ace weet ik niet

PSN: Houtvlot

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Je hebt (un)rar en (un)zip voor Linux, rar is wel handig als je grote bestanden in delen wil hakken en als je veel zelfde "stukjes" hebt (rar pakt het dan maar 1x in)
Maar je kan ook gewoon tar met gzip gebruiken, kan winzip uitpakken. (tar met bzip2 geeft wel kleinere bestanden maar dat kan winzip weer niet aan, winrar dacht ik wel.)

Unace is er wel voor Linux ( http://www.winace.com/ ) maar het maken van ace bestanden kan niet (zonder Wine, etc dan.)

Zelf uitpakkende bestanden zijn er niet onder Linux (niet dat je dat niet kan maken, kijk naar de installatie files van bijv SUN's java) maar het zal dan nooit onder Windows EN Linux werken.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Er is ook gewoon zip voor GNU/Linux hoor. Dat je hier geen self-extracting .EXEs mee kan maken mag duidelijk zijn.
bzip2 comprimeert in bijna alle gevallen sterker dan zip btw.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je per se .exe files wilt maken, kun je misschien een ARJ of PKZIP op de kop tikken , en deze in DOSEMU draaien ? But no-one sais it's gonna be easy :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 26 januari 2002 03:14 schreef deadinspace het volgende:
Er is ook gewoon zip voor GNU/Linux hoor. Dat je hier geen self-extracting .EXEs mee kan maken mag duidelijk zijn.
bzip2 comprimeert in bijna alle gevallen sterker dan zip btw.
Bzip2 comprimeert inderdaad sterker dan bijvoorbeeld zip of gzip, maar ik heb wel eens benchmarks gedraaid en daaruit bleek dat bzip2 er niet minder dan _tien_ keer zo lang over deed om te comprimeren. Voor veel mensen is dat het gewoon niet waard.
In ieder geval zijn er voor GNU/Linux de volgende compressieprogramma's die ook onder Windows uitpakbare bestanden produceren:
ZIP
ARJ (of alleen unarj, dat weet ik niet zeker)
gzip
bzip2
compress

En dan natuurlijk nog een berg programma's die erg specifiek zijn, zoals compface, libgsm (spraakcompressie) en (upx-)ucl...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik maak dus tweakdrivers voor S3 kaarten, en die unified S3 driver die ik op dit moment maak wordt het beste ingepakt door Solid archiving omdat die bestandjes zowat allemaal gelijk zijn.
WinACE maakte er een SFX van die minder dan de helft was van wat bzip2 produceerde, dus zo goed is BZIP2 niet voor dit doel.
Denk dat ik maar ga proberen winace in Wine te draaien, ik zie het anders ook niet echt zitten.
Pagina: 1