Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de ATI Radeon 7500 van het postkantoor gehaald, het is de echte Retail versie, in originele doos, compleet voor 225 Euro!

Dat is dus perfect, maar nu komt het...

De kaart krijg ik NIET aan de praat in Windows 2000.
Ik begin radeloos te worden.

Het Probleem:
Na onderzoek, en van alles proberen, blijkt dat de kaart na installatie van de drivers op een te hoge refresh rate word ingesteld op mijn monitor.
Daardoor kan ik niet eens mijn login scherm zien, gewoon zwart beeld, met de melding van de monitor, dus niet vanuit de computer... Frequency is out of range 75K / 144 HZ.
Heb tweede monitor gepakt, ook geprobeerd, ook zwart scherm, geen melding van die monitor.

Ik heb diverse technieken geprobeerd, save mode,
(
aanpassingen maken in save mode, er lukt niets.
Nieuwste drivers en directx geinstalleerd.
Bios instellingen aangepast.
AGP 4in1 via drivers geinstalleerd.

Alles lukt NIET, zelfs even ATI USA gebeld, 24 minuten in de wacht gestaan, toen boos de hoorn erop gegooit.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen de kaart aan de praat te helpen onder windows 2000.

Mijn e-mail adres is als het goed is op deze site geregistreerd. het is wouter punt wessels at hetnet punt nl.

zucht... moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Probeer de drivers van je monitor te installeren in veilige modus. Deze driver vertelt de videokaart welke videomodes hij aankan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet plug en play monitor uit, maak daar 640x480 60Hz van Als dat werkt zet dan je monitor op 1024x768 75Hz werkt altijd op een 17" monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter je kaartje is dus binnen :)

Alleen ik heb de 7500 in mijn andere systeem draaien. Daar draai ik oon win2k maar je probleem is mij nieuw :'(

Kun je specs van je pc aan mij geven? Misschien komen we dan verder :) Ik zie al dat een VIA-chipset hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:53 schreef MeKnowHow het volgende:
Wouter je kaartje is dus binnen :)

Alleen ik heb de 7500 in mijn andere systeem draaien. Daar draai ik oon win2k maar je probleem is mij nieuw :'(

Kun je specs van je pc aan mij geven? Misschien komen we dan verder :) Ik zie al dat een VIA-chipset hebt...
Ja, de kaart is zeker binnen, compleet met allerlij kabletjes, in originele doos, alles compleet :)

Ik heb een (iest van Microstar ofzo) msi-6340 v1 moederboard met AMD Athlon 866 processor en 512 MB geheugen.

Je mag me gerust mailen voor meer info!

(Ik ben nu maelijk even op bezoek bij iemand)
Alvast bedankt voor de reacties, trouwens die save mode werkt natuurlijk niet, omdat je dan nog steeds niet die ATI kaart ziet, maar een generieke VGA kaart.

Hoe dan ook, jij hebt blijkbaar geen problemen met w2k en ATI radeon 7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:27 schreef Treporti het volgende:
Zet plug en play monitor uit, maak daar 640x480 60Hz van Als dat werkt zet dan je monitor op 1024x768 75Hz werkt altijd op een 17" monitor.
Sorry, mar waar doe je dat, als je alleen een generieke vga monitor/adapter hebt geinstalleerd???

In veilige modis, mag ik overigens niet de driver installeren, geeft foutmelding, te weinig rechten of zoiets.

Ik hoop dat iemand me alsnog kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:27 schreef Treporti het volgende:
Sorry, maar hoe moet dit als alleen een generieke VGA monitor wordt gedetecteerd, en je de properties daarvan niet mag wijzigen, en ook geen nieuwe driver mag installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:25 schreef Tyrian het volgende:
Probeer de drivers van je monitor te installeren in veilige modus. Deze driver vertelt de videokaart welke videomodes hij aankan.
Ik krijg geen mogelijkheid monitor drivers te installeren, dat staat die generieke monitor driver niet toe, ook de setup van die monitor drivers geeft zelfs foutmelding, en de .inf file wordt ook niet herkent door w2k.

Graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je de ATI kaart/driver installeerd moet je goed zorgen dat je alles van je vorige kaart van je systeem afgooit. Ik had nogal problemen met installatie omdat ik G400 drivers niet helemaal goed had weggegooit.

Verder moet je misschien even een util draaien -

radeon refresh fix 0.91
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=34

Dat zette bij mij de refresh rates (die alleen maar 60Hz waren) op wat normalere waarden - 120Hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 14:23 schreef CrewOne het volgende:
Voordat je de ATI kaart/driver installeerd moet je goed zorgen dat je alles van je vorige kaart van je systeem afgooit. Ik had nogal problemen met installatie omdat ik G400 drivers niet helemaal goed had weggegooit.

radeon refresh fix 0.91

Dat zette bij mij de refresh rates (die alleen maar 60Hz waren) op wat normalere waarden - 120Hz :)
OMG OPSCHEPPER 8-)

Zelfs ik met mijn 22" iiyama zet de refresh rate op 90 :)
Wat voor nut heeft het nou om op 120 te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ik heb dezelfde problemen alleen dan met een powercolor gf2ti :'(

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die oude drivers goed verwijderen, ik werk nu weer met oude kaart, een nVidia Vanta/Vanta LT (8MB). AGP.

Het zou namelijk de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn :)

Ik heb gechekt met powerstrip, zelf refresh van 100 gaf geen melding van mijn monitor en monitor gegevens waren zelfs compleet goed ingevuld alleen al na het gewoon harware matig plaatsen van de oude kaart, windows 2000 vroeg niet eens om de adapter te installeren ofzo.

En ook de foutmelding: "An exception occured while trying to run nvclock.dll, FnNlvclock" waren meteen weg na hardware matige installatie oude kaart.

Ik hoop snel op een reactie, mijn e-mail adres is zx81zx81 at hotmail dot com.
Op zaterdag 26 januari 2002 14:23 schreef CrewOne het volgende:

radeon refresh fix 0.91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je ook iemand met een zwart beginscherm bij XP..

[topic=393022/1/300]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 15:49

WiD

Op zaterdag 26 januari 2002 20:05 schreef wwessels het volgende:

En ook de foutmelding: "An exception occured while trying to run nvclock.dll, FnNlvclock" waren meteen weg na hardware matige installatie oude kaart.
Beetje logisch dat een ATI kaart problemen gaat geven he, met zo'n foutmelding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foutmelding inmiddels weg.

Wel een aantal dingen geprobeerd, zoals met tooltjes de ATI software en de Nvidia software verwijderen.

Nog geen resultaat.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja 1 fout minder nog een paar te gaan.. Positief nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ander topic had POES een post waarin goed nieuws stond. Ik hoop dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
AUB niet meer crossposten: [topic=392364/1/60] (==dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:'(

Nou, helaas werkt het allemaal dus nog steeds niet hier...
Ik hoop op meer advies, hier nog een aantal dingen die ik geprobeerd heb.

- 4in1 via drivers removed in save mode, en opnieuw gesintalleerd in save mode. (advies ergens in forum).
- Alle oude drivers van nvidia verwijdert, ook uit registry.
- Powerstrip geprobeert te gebruiken.
- Alle audio drivers uit systeem verwijdert.
- s-vhs aansluiting tijdens opstarten aan t.v. verbonden.

Dit resulteerde uiteindelijk in een iets andere opstart, namelijk de monitor gaat is slaap/snooze stand na laatste blauwe blokje van w2k laden. En zwart scherm natuurlijk...

Wat ik vanavond wil proberen:
- Een tooltje van een ATI site gebruiken om de registry en het systeem te verschonen van eventueel achtergebleven ATI drivers
- Morgen kaart en systeem mee naar werk, daar testen, op andere machine.
- Misschien w2k opnieuw installeren, en dan me zeer geiriteerd voelen... Want ik word langzaamaan echt radeloos van dit verhaal... vooral als je dan hoort dat iemand een ATI 8500 heeft geinstalleerd zonder verstand van computers te hebben onder w2k...

Help Help Help!

Wie helpt me uit de problemen??

ATI heeft me nog niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb je al een bios update gedaan + een volledige format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je dat veldkoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
EDIT: dus als ik je goed begrijp is je refreshrate standaard te hoog ingesteld, dus je krijgt geen beeld in die bepaalde resolutie

ik heb exact hetzelfde probleem gehad

probeer dit bestandje
http://hem.spray.se/doxx/hztool14.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28

Freak187

geen

Als je je oude drivers hebt weggegooid, dan moet je ff opnieuw opstarten. Installeer dan zo'n standaart grafische adapter die Windows detecteerd. Dan weer opnieuw opstarten geloof ik en nu draai je vanaf je drivercd de originele drivers. Dit werkt voor mij.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
eh laat maar.. bovenstaand programma is alleen geschikt voor win9x.. ;( het loste wel mijn probleem op onder win9x, ik had precies hetzelfde als jij, met dat tooltje kan je dus de refreshrate/hz instellen van alle resoluties VOORDAT je eerst in die resolutie zit

misschien proberen verder te zoeken naar een tooltje dat ook win2k ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het zat... van dit geklooi...

Vanavond met ghost backupje draaien naar andere partitie.
W2k installeren clean.
Met nieuwe kaart erin...

Dan weten we of het aan het aan het mainboard of aan de kaart ligt, of aan de drivers, of aan Microsoft, of aan ATI, of aan de BIOS, of aan de combinatie, enz enz...

Misschien hebben mensen nog tips!!

Ze zijn welkom!!!

We zien wel, hoe dan ook had ik niet verwacht dat ik door deze hel heen zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
En dat advies heb ik je een week geleden al gegeven!

Maar ik blijf erbij dat je beter xp pro kunt installeren......

SUCCES ERMEE

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het kaartje in een systeem te installeren die een 19" beeldscherm heeft.. Een 19" systeem kan over het algemeen hoger resolutie aan (als het een A-merk is). Hopelijk werkt het daar zodat je misschien hardware-matig de herz frequentie kunt terug schroeven. Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HET IS GELUKT!!! De kaart en mijn systeem lopen als een zonnetje :)

Ok. Hier de info:

1. Via 4in1 drivers zijn KLOTE!!!

*** Voor je verder gaat!!!, als je ze hebt geinstalleerd zit er niets anders op dan je systeem opnieuw dus clean te installeren. Probeer niet die rommel van VIA te verwijderen, lukt je niet. Ook niet in veilige modus, ook niet met registry tool, begin er maar niet aan.
1e tip:
Maak een backup van je data!
2e tip:
Gebruik ghost net nadat je je installatie hebt voltooid, nog voor dat je de eerste keer inlogt, dan kun je altijd snel weer verder gaan als iets mislukt.
3e tip:
Als je een chipset driver aan de praat hebt en de ATI kaart, maak dan weer een image zodat je weer een stap verder bent vopor je tweakt en andere drivertjes installeert.
Als je alle updates hebt gedraaid bij windows update en je al je toepassingen zoals office2000 hebt geinstalleeerd en SP2 enz... en alles werkt lekker, maak dan weer met ghost een backup, overschrijf dan desnoods de middelste, maar doe het, want dan heb je een basis image dat lekker werkt, en terugzetten in geval van nood is dan zo gepiept.
*** let goed op als je de eerste keer je email insteld dat je kiest voor laten staan op server (5 dagen b.v.) als er dan wat fout gaat, heb je je mail van die dagen nog.

2. Tijdens installatie VIA4in1 (als je ze al wilt installeren)alleen de 1e optie aanvinken, ultra ata/ide drivers.
(default staan agp en via inf driver aangevinkt... slecht!!)
3. syteem 2 keer rebooten, dan installeerd hij in twee keer die driver.
4. ATI kaart driver software installeren versie op cd-rom.
5. Alle windows updates uitvoeren via winupdate, gewoon in de volgorde die MS aangeeft, in mijn geval werd er meteen een geluidsdriver en een via update geintstalleerd.
5. Daarna ATI driver software installeren laatste versie.
(je hebt namelijk activex8.x nodig enz, vandaar dat ik je aanraad alle opties te laten updaten, nieuwe browser update 5.5, en dan 6.0 downmloaden, kortom alles op volgorde tot je helemaal up to date bent.

Ik zal e-mail sturen naar VIA om uit te leggen wat er allemaal is gebeurt...

** Er staan twee events in de log, echt errors die gaan over een scsi device, die foutmelding komt door VIA, ook daar zal ik met VIA contact over opnemen.
Wie weet heb ik wel een mainboard dat andere VIA drivers nodig heeft, ik weet het niet...

Voor vragen kun je me mailen op:
nospam*wouter.wessels@hetnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Wouter tof dat het je gelukt is :)

Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je 3dmark 2001 score? :)
Pagina: 1