Toon posts:

Photoshop thumbnails in Windows Verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Adobe Photoshop zorgt voor keurige thumbnails van de files in de Windows Verkenner.

Afbeeldingslocatie: http://racetows.dyn.dhs.org:8000/got/photoshop.gif

Helaas crasht Windows 2000 als er veel plaatjes in een map staan. Zonder Photoshop, dus zonder thumbnails, is er geen crash. Toch wil ik graag Photoshop blijven gebruiken, dus wil ik die thumbnails uitschakelen. Ik weet echter niet hoe ik dat moet doen. Heeft iemand een idee? Het gaat om Adobe Photoshop 6 met laatste update.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 19:55

Nietzman

Woei!

Op zaterdag 26 januari 2002 00:18 schreef Racetows het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://racetows.dyn.dhs.org:8000/got/photoshop.gif
Is deze gesoept? PS maakt toch alleen thumbs van PSD files?

PSD>rechtermuisknop>properties>Photoshop image> vinkje 'generate thumbnails' weghalen....

(dit is XP, maar was in 2k volgens mij hetzelfde)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:25 schreef nietzman het volgende:

[..]

Is deze gesoept? PS maakt toch alleen thumbs van PSD files?

PSD>rechtermuisknop>properties>Photoshop image> vinkje 'generate thumbnails' weghalen....

(dit is XP, maar was in 2k volgens mij hetzelfde)
Is dus niet gesoept. Photoshop maakt van al mijn BMPs, JPEGs, PNGs, GIFS en ook PSDs een thumbnail. Dat rechtermuisknop werkt wel, maar dat werkt dan alleen voor het plaatje dat je selecteert. Het is dus ondoenlijk om al mijn duizenden files even te gaan rechtermuisknoppen ;)

Edit: Ik heb Windows 2000 Pro

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm volgens mij kan je als je een psd savet in Photoshop daar ook al aangeven of ie een thumbnail moet maken of niet. (dus in de save dialog)
Als dat zo is zou je gewoon een batchje (automate!) aan kunnen maken in Photoshop dat ie al die files een keer moet openen en dan saven (onder dezelfde naam). (wel van te voren die functie dan uitvinken uiteraard)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
In regedit moet je bij icons zoeken naar %1. (in CLASSES_ROOT).

%1 wil zeggen eigen bestand. Daar moet je dus ander icoon opgeven :)

Verwijderd

Ga naar het menu Beeld in verkenner. Jij hebt hem ws op 'miniatuurweergave' te staan, zet dat op details (bijv, dat heb ik iig altijd), je ziet dan wel een miniatuurweergave in de linkerbalk als je er eentje selecteerd...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Op zaterdag 26 januari 2002 08:32 schreef ELANAZ het volgende:
Ga naar het menu Beeld in verkenner. Jij hebt hem ws op 'miniatuurweergave' te staan, zet dat op details (bijv, dat heb ik iig altijd), je ziet dan wel een miniatuurweergave in de linkerbalk als je er eentje selecteerd...
Nee dit is iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
Het moest dus wel met rechtermuisknop -> Generate thumbnails wegvinken. Alleen treedt dat pas on werking na een reboot, daar kwam ik net achter :)
Pagina: 1