Toon posts:

Door Word gegenereede HTML schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van veel mensen Word documenten die ik om moet zetten naar HTML. Een ieder die deze source een keer heeft bekeken weet dat dit maar tot 1 ding lijd: ;( big time. Probleem is dat ik deze documenten wil laten voldoen aan een bepaalde style en dat het voor deze mensen al heel wat is om een fatsoenlijk Word docje te maken(en dus niet kan vragen om HTML).

Ik zag bij sourceforge een aardig projectje die die meuk er een beetje uit sloopt, maar er blijven toch nog erg veel SPAN tags staan en bij TD's staat er altijd nog veel style-meuk.

Kan iemand misschien vertellen wat ik er aan kan doen, want ik wordt er gek van. Alvast bedankt.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

Tim Schuhmacher

abasios

Dacht dat dreamweaver daar een optie voor had.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

er staat me iets bij dat dreamweaver ook het eea kan wegslopen uit MSWord html.
heb nog nooit met dreamweaver gewerkt dus zeker weet ik het niet.

Today's subliminal thought is:

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Misschien is dit iets voor je:
http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Dreamweaver kan t zeker. (om even een einde te maken aan de onzekerheid). Verder kan een "Find and replace" functie in een goede txteditor (Ultraedit bijv.) ook alles helpen.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kant toch gewoon wat reguliere expressies er voor maken?
Heb laatst ook zo iets gemaakt en het is echt niet heel moeilijk, maak gewoon een overzichtje wat er wel en niet in mag dat maakt het al stuk overzichtelijker.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
Probleem met Word is dat het programma XML informatie bijvoegt om later weer te kunnen worden geopend in Word.
Pagina: 1