Toon posts:

wel pingen niet browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Vandaag heb ik bij een klant een Draytek Vigor 2200E geplaatst. Alles ging prima, behalve 2 dingen (probleempje met port 25 mappen) en een ander probleem wat ik nu wil voorleggen.

Na installatie kon er vanaf alle pc's lekker ge-internet :) worden behalve eentje.

Ik kan vanaf dit systeem wel gewoon pingen naar een webserver, bv op ping www.telegraaf.nl krijg ik netjes een reply. Maar als ik vervolgens een URL intyp in Internet Explorer dan blijft ie bezig met het openen van de pagina en d'r komt dan niets in beeld :'(. De IP instellingen krijgt dit systeem, net als alle andere, vanaf de DHCP server.
DNS en gateway staan gewoon goed. IE is opnieuw geinstalleerd -> geen resultaat.

Weten jullie misschien wat dit kan zijn?

Groetjes

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In internet options staat de proxy server nog aan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

dns probleempje ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 25 januari 2002 23:45 schreef LASERDUDE het volgende:
dns probleempje ?
Dan zou-ie www.telegraaf.nl ook niet kunnen pingen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 23:43 schreef Brahiewahiewa het volgende:
In internet options staat de proxy server nog aan?
Nee, die staat niet meer ingevuld.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
HET antwoord van een MCSE-er in zo'n geval: (en alle anderen):
"Duidelijk een fout in de TCP/IP stack" >:)

maar mij lijkt het gewoon een dns probleem.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
HET antwoord van een MCSE-er in zo'n geval: (en alle anderen):
"Duidelijk een fout in de TCP/IP stack" >:)
Duidelijk geen antwoord van een MCSE-er, ik zou jouw kennis maar oppoetsen en eens goed lezen.
Reden: Geen DNS probleem! Een ping naar een site geeft het ip terug en een reply. Dit geeft aan dat het probleem hoger in het OSI model zit (wat is OSI model - iedere MCSE-er weet dat >:) ). Electrorock had het goed om het probleem hoger te zoeken zoals in IE. Gateway is ook zeker goed. Ga eens spelen met de connection tab in IE, vinkje aan van detect proxy settings, of uit (wel IE telkens afsluiten en opnieuw opstarten). Wel/geen proxy instellen.En iets heel belangrijks: WACHTEN. Windows mag dan wel sneller zijn geworden, neem na elke verandering rustig een kop koffie, dit zal je veel hoofdbrekens schelen.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
Op zaterdag 26 januari 2002 00:04 schreef vinz het volgende:

[..]

Duidelijk geen antwoord van een MCSE-er, ik zou jouw kennis maar oppoetsen en eens goed lezen.
Reden: Geen DNS probleem! Een ping naar een site geeft het ip terug en een reply. Dit geeft aan dat het probleem hoger in het OSI model zit (wat is OSI model - iedere MCSE-er weet dat >:) ). Electrorock had het goed om het probleem hoger te zoeken zoals in IE. Gateway is ook zeker goed. Ga eens spelen met de connection tab in IE, vinkje aan van detect proxy settings, of uit (wel IE telkens afsluiten en opnieuw opstarten). Wel/geen proxy instellen.En iets heel belangrijks: WACHTEN. Windows mag dan wel sneller zijn geworden, neem na elke verandering rustig een kop koffie, dit zal je veel hoofdbrekens schelen.
Ben ook geen MCSE-er, maar heb het zo horen zeggen ;)
* Nibble is CCNA over weekje of 2.

ps: maar geef jij maar eens zinnig antwoord na je eerste week fulltime stage en met je gare kop of GoT ronddebberen.
:P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 00:04 schreef vinz het volgende:

[..]

Ja Vinz, ik denk ook dat het hoger zit.
Voorheen werd er met een proxy server gewerkt maar het is nu allemaal NAT geworden. Ik heb alle vinkjes weggehaald bij de lan instellingen van IE. Ik heb zelf de indruk dat Windows op dit moment nog half werkt met de oude proxy instellingen (ondanks het feit dat alles uitstaat) en de nieuwe instellingen.

Het is echt een vervelende hoofdbreker |:(

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Misschien een registery error:

Kijk eens in de volgende key:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\
Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

Vertel eens wat je hebt staan bij: 'ProxyEnable'. Als de waarde op hexadecimaal 0 (nul) staat, is het goed.

Andere mogelijkheid is misschien een lokaal vuurmuurtje |:( die jou dwingt om (alleen) via de of een proxyserver te werken.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 02:17 schreef PtrO het volgende:
Misschien een registery error:

Kijk eens in de volgende key:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\
Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

Vertel eens wat je hebt staan bij: 'ProxyEnable'. Als de waarde op hexadecimaal 0 (nul) staat, is het goed.

Andere mogelijkheid is misschien een lokaal vuurmuurtje |:( die jou dwingt om (alleen) via de of een proxyserver te werken.
Bedankt, ik zal het eens proberen.

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Ben ook geen MCSE-er, maar heb het zo horen zeggen ;)
* Nibble is CCNA over weekje of 2.
Mooi...doe dan maar eens je MCSE erbij. Ik heb niet alleen de Windows groep maar ook HP-UX erbij en nog iets beters: (jaren) ervaring.
ps: maar geef jij maar eens zinnig antwoord na je eerste week fulltime stage en met je gare kop of GoT ronddebberen.
:P
Welkom in de echte wereld! Ik zou mijn antwoord nog maar eens goed lezen. Ik schrok me trouwens ook rot toen ik klaar was met mijn studie. Nu begrijp ik ook waarom je dan niet alles goed kunt opnemen maar zou het dan niet slimmer zijn om helemaal geen antwoord te geven? Of beter nog: go out there and get some! :9

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
Hé mensen, geen geruzie hier hoor :(.

Niemand weet alles, en we weten allemaal slechts een beetje.

Verwijderd

Lijkt mij ook maar gewoon een proxy-probleem. (of je moest je http-poort geblokkeerd hebben)

Bart (MCSE in spe)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit hoor.

Het bleek dat op die bewuste pc nog een MS proxy client stond geinstalleerd. Ondanks het feit dat in IE alles goed stond werd hierdoor toch poort 80 geblokkeerd.

Na het verwijderen van de proxy client ging het als een speer.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1