defecte dimm

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 06:52
Sinds ik ADSL heb staat mijn pc bijna permanent aan. Vandaag kwam ik thuis en zag een akelig blauw scherm. Na enig zoeken bleek een van de 3 128mb modules kapot te zijn.
Zou dit kunnen komen door het vele gebruik?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me stug.. die dingen moeten wel een tijdje mee kunnen volgens mij. Tenzij je heel extreem OC't misschien.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee in principe niet tenzij je je PC heeeeeeeeel vaak snel achter elkaar aan en uit zet :) gewoon een brakke DIMM neem ik aan... wil je echt zeker weten dat de DIMM stuk is, gebruik www.memtest86.com

of heb je je DIMM voltage te hoog staan :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rocketman
Op vrijdag 25 januari 2002 23:27 schreef limoentje het volgende:
nee in principe niet tenzij je je PC heeeeeeeeel vaak snel achter elkaar aan en uit zet :) gewoon een brakke DIMM neem ik aan... wil je echt zeker weten dat de DIMM stuk is, gebruik www.memtest86.com

of heb je je DIMM voltage te hoog staan :)
Ik heb de dimm nu bijna een jaar, de Thunderbird staat op 1333 ipv 1200, en het voltage is normaal.
Als die dimm brak was had hij het toch al eerder moeten begeven?

Verwijderd

Dat hoeft natuurlijk niet, en een blauw scherm hoeft niet alles te betekenen, je kunt een ander OS proberen en als dit je tever gaat kun je de boel nog eens grondig onderzoeken, kijken hoe lang hij het volhoudt met en zonder, en hem testen. Je kunt ook een bietje in de bios klooien, kijken wat er gebeurd, en als je niet veel waarde aan snelheid hecht kun je het hem wat "gemakkelijker" maken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had ook een dimm die na een jaar goed gefunctioneerd te hebben ineens vaag ging doen (blauwe schermen e.d.) zie: [topic=388983]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 25 januari 2002 23:31 schreef Rocketman het volgende:

[..]

Ik heb de dimm nu bijna een jaar, de Thunderbird staat op 1333 ipv 1200, en het voltage is normaal.
Als die dimm brak was had hij het toch al eerder moeten begeven?
Bijna een jaar? Op naar de winkel ermee. Gedurende het eerste jaar ligt de bewijslast bij de winkelier om te bewijzen dat jij'm misbruikt hebt (dat is feitelijk wat je garantie inhoudt). Dus zolang je het bonnetje hebt, heb je recht op een nieuwe.

Als je naar werkelijke oorzaken gaat kijken komt ESD bovenaan zetten- mogelijk schade die geleden werd bij de oorspronkelijke installatie maar nu pas aan het licht komt. Heb ik ook een keer gehad. :(

Oslik blyat! Oslik!

• Rocketman
Op vrijdag 25 januari 2002 23:58 schreef dion_b het volgende:

[..]

Bijna een jaar? Op naar de winkel ermee. Gedurende het eerste jaar ligt de bewijslast bij de winkelier om te bewijzen dat jij'm misbruikt hebt (dat is feitelijk wat je garantie inhoudt). Dus zolang je het bonnetje hebt, heb je recht op een nieuwe.

Als je naar werkelijke oorzaken gaat kijken komt ESD bovenaan zetten- mogelijk schade die geleden werd bij de oorspronkelijke installatie maar nu pas aan het licht komt. Heb ik ook een keer gehad. :(
Morgen lig ik op de stoep bij de winkelier met dimm en bonnetje....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:33
En als die daar goed getest word, vind ik dat je pech hebt :)

Zo zou ik het iig doen als ik een winkelier was..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 26 januari 2002 00:35 schreef The Fox het volgende:
En als die daar goed getest word, vind ik dat je pech hebt :)

Zo zou ik het iig doen als ik een winkelier was..
ALS, ja, maargoed, als ik het zo hoor heeft Rocketman genoeg getest om te weten dat het echt dood is. En dood is dood, laat de winkelier maar bewijzen dat het door zijn schuld kwam- het is gewoon je recht, dus laat je niet weglullen door iemand die allerlei ESD/OC verhalen erbij gaat halen.
Als het niet dood is, dan eigen stomme schuld voor niet goed testen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1