Toon posts:

[Muziek] Welk programma gebruik jij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... om muziek te maken ?

ik heb net Fruityloops ontdekt, en het ziet er tof uit met duizend en 1 functies, dus ik verwacht er veel van.

Maar welke programma's gebruiken jullie en waarom ?

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

Steffie

Opaque

Dit past beter in AV thuis, denk ik. Net als de programma's om video's te capturen / editten.

NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cakewalk Pro Audio 9.03 (incl. diverse plugins, waaronder Isotope oZone mastering plugin), af en toe Reason voor wat leuke samples, en een enkele keer Wavelab en Cubase VST.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Cubase VST 5 met een hele lading VST instrumenten en m'n synthesizer.

Verwijderd

Naast de 'hardere waren' die muziek voortbrengen Reason, Acid Pro & Soundforge 5.0. Cubase Vst5 vorig jaar verkocht maar daar heb ik toch wel wat spijt van, dus dat wordt binnenkort weer aangeschaft. Wel twijfel ik of ik niet beter Logic Audio kan nemen omdat ik met een amt8 werk.

Verder gebruik ik nog de Nord Modular editor V3.0 en een proggie van Soundtower wordt gebruikt om de sounds van m'n Waldorf Microwave te beheren.

Verwijderd

Dopey, met amt8 is logic inderdaad een goede keuze. Ik blijf echter zweren bij VST, wavelab en alle andere steinberg en propellerheads producten.

Plugin tip: TC Electronic reverb plugin voor VST en Wavelab...spaart je duizend piek ....euh 450 euro voor een hardware effectprocessor :)

Verwijderd

Met Vst wilde mijn amt soms even gek doen. Punt is dat wanneer ik hem zou omwisselen voor een midex ik niet meer zonder computer kan werken. Die amt kan nml. standalone gebruikt worden. Maar ik heb leren sequencen op Cubase, dus dat zou het makkelijkste zijn (goedkoper ook nog).

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik produceer niet echt, maar heb vroeger wel veel met FastTracker en ImpulseTracker geklooid :D, mooie tijden..
Sampletje zus/zo hier/daar.. :z

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

fasttracker, modtracker, internet audiomix, madtracker,enz
ik doe het met alles wat ik vindt.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

reason rular :) Wil eigenlijk ook cubase gebruiken maar krijg de latency niet normaal icm rewire (xp) ... Anders kan ik mooi reason met vst's combineren.

Verwijderd

fasttracker, modtracker, internet audiomix, madtracker,enz
ik doe het met alles wat ik vindt
[/quote]
--
Yow Right, doe je dat ook met alle vrouwen zo ?
--
[ontopic]
Ik heb VST gebruikt..maar beviel me niet,
nu maar weer handmatig mixen maken met vinyl.

Verwijderd

Yow Right, doe je dat ook met alle vrouwen zo ?

ja .

Verwijderd

Buzz en Cubase waarin ik Reason en Rebirth Rewire. VST plugins zoals Reaktor, Pro52, FM7, Attack en Halion. 'Vroeger' veel getrokkken in en op FT2. :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Cubase
Nuendo
Logic Audio 4.7 platinum
Soundforge
Cooledit
Acid Dj
FM7
Reaktor
Cakewalk pro 9
Reason
alot of vst plugins
soms FT2 nog :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Ik werk al bijna 2 jaar met fruityloops.
Ik maak zelf hiphop en heb al heel wat dope tracks gemaakt fruityloops is de aanrader......voor de rest zijn de wat zwaarder progs cubase en logic helemaal gruwelijk
Pagina: 1