Heb je de dns servers ook ingesteld?
En je hostname dat is de naam die je je computer geeft!
Ik weet niet alles van mandrake maar volgens mij heb je nog geen dns servers ingesteld! Tenminste dat maak op uit je verhaal!
Succes
En je hostname dat is de naam die je je computer geeft!
Ik weet niet alles van mandrake maar volgens mij heb je nog geen dns servers ingesteld! Tenminste dat maak op uit je verhaal!
Succes
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Je verbinding debuggen gaat eigenlijk niet anders dan onder Windows, alleen de plaatsen waar je wat moet zoeken zijn nu wat anders.
Als je voorheen met ICS ook geen DNS hoefde in te stellen zou je dat ook niet hoeven met Mandrake.
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of de ingebouwde DHCP server van ICS ook DNS goed doorgeeft, maar waar je in ieder geval kunt kijken is je Mandrake Control Center > network + internet > connection > Local Area Network connection, en daar DHCP configureren.
Als het echt niet werkt met DHCP van ICS zou je je IP configuratie vast op kunnen geven + de DNS servers, alleen zul je dan wel ICS moeten instellen zonder DHCP.
Op je Win98-CD vind je een dhcp_off.inf die de ICS DHCP server uitschakelt.
* alt-92 tikt dit op z'n laptop met MDK8.0 die van een Win2000 server via DHCP z'n verbinding krijgt, dus het kan
Als je voorheen met ICS ook geen DNS hoefde in te stellen zou je dat ook niet hoeven met Mandrake.
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of de ingebouwde DHCP server van ICS ook DNS goed doorgeeft, maar waar je in ieder geval kunt kijken is je Mandrake Control Center > network + internet > connection > Local Area Network connection, en daar DHCP configureren.
Als het echt niet werkt met DHCP van ICS zou je je IP configuratie vast op kunnen geven + de DNS servers, alleen zul je dan wel ICS moeten instellen zonder DHCP.
Op je Win98-CD vind je een dhcp_off.inf die de ICS DHCP server uitschakelt.
* alt-92 tikt dit op z'n laptop met MDK8.0 die van een Win2000 server via DHCP z'n verbinding krijgt, dus het kan
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Heb je het ip van die win98 bak opgegeven als gateway? Verder hoef je alleen de DNS van chello (212.142.28.66) in te vullen en je NIC een ip geven (als dat niet gedaan wordt door dhcp, anders moet je aangeven dat je dhcp wilt gebruiken).
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 10:07 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]