Toon posts:

eisen file server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil van mijn AMD 120 mhz een file server en router makken zou dit kunnen of gaat dit dat te langzaam

amd 120 mhz
16 mb ram
6,4 gb

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
ik geef je weinig kans heb het zelf draaien op een 120 mhz met 80 mb geheugen en dat gaat maar net

Leeg

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Op vrijdag 25 januari 2002 23:01 schreef TourTheForce het volgende:
ik wil van mijn AMD 120 mhz een file server en router makken zou dit kunnen of gaat dit dat te langzaam

amd 120 mhz
16 mb ram
6,4 gb
Te langzaam, zeker een AMD 120 MHZ, misschien met veel ram, maar WINNT 4.0 Server werkt wel uitstekend :) :P

Ram upgraden zou geen overbodige LUXE zijn :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
hmmz langzaam?? nah ach je krijgt het nieteens geinstalleerd (3 schermpjes in de installatie gaatie zeggen dat je meer geheugen nodig heb)dus die snelheid maakt dan niks uit ;) voor nt4 volgens mij idem, minimaal 32 als ik het me goed herinner.

9worlds.net @ hattrick.org

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

2000 is af te raden voor zo'n CPU, neem dan NT4 inderdaad... en waarom geen Linux zonder grafische zooi? :)

en ehmm stop er ff wat geheugen bij zodat je minimaal 32MB hebt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik zou gewoon Novell NetWare 4.11 nemen Fileserver en router ineen. Draait nog snel ook >:)

Verwijderd

Ik nog nooit gehoort dat win2k loopt op een 120mhz en dan ook nog wel met 16 mb ram.
Naar mijn idee kan je dan het beste linux suse 7.1 nemen.
En dan wel de grafische modus uitzetten.
En laat je files dan naar een 2e schijf gaan.
Dat zorgt voor het snellerwegschrijven van je bestanden.

Of neem nt4.0 en neem dan een goede router software (hoeft niet groot en zwaar te zijn)

• Axel666
Op vrijdag 25 januari 2002 23:35 schreef master_a_b_c het volgende:
Ik nog nooit gehoort dat win2k loopt op een 120mhz en dan ook nog wel met 16 mb ram.
Hehehe ken iemand die w2k adv op een 90mhz had met 80 mb. Hmmz vraag me ineens af hoe lang een hd mee gaat die 24/7 staat te swappen :)

Verwijderd

De Win2k installatie start niet eens onder de 64 MB.

Koop er eerst maar eens minimaal 64 MB geheugen bij.

Linux kán wel overigens, hoewel ik daar ook met klem extra geheugen adviseer.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 23:48 schreef Axel666 het volgende:

[..]

Hehehe ken iemand die w2k adv op een 90mhz had met 80 mb. Hmmz vraag me ineens af hoe lang een hd mee gaat die 24/7 staat te swappen :)
Hoezo swappen? Heb hier op mijn laptop met W2K zo'n 90 MB geheugen in gebruik, en ik ben nu op dat ding ingelogd. Met IE afgesloten blijft'ie heus wel onder de 80 MB. Met een beetje tunen heeft W2K niet meer dan een dikke 50 MB in gebruik....

Die processor is niet snel voor W2K, maar 80 MB is prima genoeg hoor.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zaterdag 26 januari 2002 00:22 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Hoezo swappen? Heb hier op mijn laptop met W2K zo'n 90 MB geheugen in gebruik, en ik ben nu op dat ding ingelogd. Met IE afgesloten blijft'ie heus wel onder de 80 MB. Met een beetje tunen heeft W2K niet meer dan een dikke 50 MB in gebruik....

Die processor is niet snel voor W2K, maar 80 MB is prima genoeg hoor.
Hier ook P 133 MMX, 80 (!) MB Ram, 2 GB HD

Win2k perfect, snel en geruisloos zonder swappen lopen.. zelfs als je multi-tasked amper HD-activity.. De installatie duurde wel 3 a 4 uur... :Z :)

[edit] Noem je dit trouwens al Advanced networking? Minimal specz voor win2k? :Z

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Axel666
Op vrijdag 25 januari 2002 23:01 schreef TourTheForce het volgende:

amd 120 mhz
16 mb ram
6,4 gb
Owhja dacht ik net aan, als het geen optie is je hardware te veranderen en als je toch een ms os wil moet je gewoon win95 pakken met winroute. (wel goed patchen he;)) maar dat zal verder zeker gladjes draaien en als je um verder niet gebruikt voor andere dingen dan router en fs dan zallie ook wel niet vast lopen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 26 januari 2002 08:41 schreef Axel666 het volgende:

[..]

Owhja dacht ik net aan, als het geen optie is je hardware te veranderen en als je toch een ms os wil moet je gewoon win95 pakken met winroute. (wel goed patchen he;)) maar dat zal verder zeker gladjes draaien en als je um verder niet gebruikt voor andere dingen dan router en fs dan zallie ook wel niet vast lopen.
WinNT toch wel 1000x liever dan Win95 hoor.
Maar moet ie toch best 32mb ram hebben.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

ik zou idd ook NT4 installeren, of een linux-distributie, die je het fijnst vindt. Ik raad iig W9* (95) af. Kan ook nog eens veel sneller onstabiel worden..

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op zaterdag 26 januari 2002 00:16 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
De Win2k installatie start niet eens onder de 64 MB.

Koop er eerst maar eens minimaal 64 MB geheugen bij.

Linux kán wel overigens, hoewel ik daar ook met klem extra geheugen adviseer.
Denkje ? Toch raar dat hij het hier wel doet met maar 32mb ram ! Verkondig toch geen dingen waarvan je niet zeker weet dat ze juist zijn |:(

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
je kunt er wel extra geheugen in gooien maar je hebt kans dat ie niet meer eet als 48mb. Het lijkt me namelijk dat die amd net zoals een pentium een max an geheugen heeft ivm met de bus.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als je voor Windows kiest lijkt mij NT 4.0 de beste keus. Denk (vooral omdat je niet zo'n zwaar systeem hebt) anders ook eens over Linux/FreeBSD/OpenBSD. Voor die systemen hoef je niet eens je ram op te hogen (ervan uitgaande dat je niet een al te hoge load krijgt).

Verwijderd

win2k op 16 mb WIL NIET dus ik zou meer geheugen erin zetten of een andere os
Pagina: 1