ik heb dus al een klein tvtje in de auto van m'n pa, met een mogelijk heid om er een Ps2 op aan te sluiten. maar mijn vraag was, hoe voorzie ik de ps2 van stroom? zijn hier kabeltjes voor die je in dat sigaretten ding kan mikken? alvast bedankt
je kan denken aan een 12volt naar 220 volt omvormer.
Deze dingen zit (geloof ik) o.a. ook in caravans..
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Inderdaad, zo'n ding moet het vermogen voor een PS2 wel kunnen leveren, of je moet kijken hoeveel de adapter van dat ding levert (meestal maar 1 voltage van 9 volt of lager) en kijken of je daar een adapter voor kunt vinden.
Verwijderd
zou ik niet doen!!!!! vreeet stroom 220 /12 = 18,3Op vrijdag 25 januari 2002 22:57 schreef loquitos het volgende:
je kan denken aan een 12volt naar 220 volt omvormer.
als de ps2 0,5 ampere gebruikt op 220 volt is het ampere gebruik op de accu/dynamo 0,5 *18,3 = teveel
dus het kan niet? 
kan de auto accu niet genoeg stroom leveren?
hoe doen ze dat dan met laptops enzo?
thnx
thnx
Laptops draaien intern op iets van 10 volt, 12 naar 10 is een kleine omschakeling.Op vrijdag 25 januari 2002 23:14 schreef mazerati het volgende:
dus het kan niet?
thnx
Verwijderd
Lees nou ensOp vrijdag 25 januari 2002 23:14 schreef mazerati het volgende:
dus het kan niet?
Je moet dus kijken hoeveel volt de output van de adapter van je PS2 is. Stel dat dat 9 volt is, dan moet je een auto-adapter van 12V -> 9V zoeken en die erop aansluiten.Op vrijdag 25 januari 2002 23:03 schreef Bigs het volgende:
Inderdaad, zo'n ding moet het vermogen voor een PS2 wel kunnen leveren, of je moet kijken hoeveel de adapter van dat ding levert (meestal maar 1 voltage van 9 volt of lager) en kijken of je daar een adapter voor kunt vinden.
let wel dit betekent dat je je ps2 moet slopen en de voeding er uit moet halen om alvorens een sigaretsnoertje eraan vast te maken...!!
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Zit er geen externe adapter bij ps2? of komt er direct een 220v snoertje uit?Op zaterdag 26 januari 2002 02:15 schreef justice_strike het volgende:
let wel dit betekent dat je je ps2 moet slopen en de voeding er uit moet halen om alvorens een sigaretsnoertje eraan vast te maken...!!
Er zit een direct 220 snoertje aan.
enne zon omvormer naar 220 kan best wel.
alleen niet spelen als de motor uitstaat
enne zon omvormer naar 220 kan best wel.
alleen niet spelen als de motor uitstaat
Verwijderd
zou ik niet doen!!!!! vreeet stroom 220 /12 = 18,3
als de ps2 0,5 ampere gebruikt op 220 volt is het ampere gebruik op de accu/dynamo 0,5 *18,3 = teveel
[/quote]
Valt reuze mee hoor, 't gaat meer om vermogen, een PS2 trekt 50W(Pal model), dus 50(W)/12(V)=4.16(A)mpere, onderschat 't vermogen van een autoaccu niet, maaaar doe 't wel met beleid, gaat niet nog n's een keer een minikoelkast + koffieopwarmer oid erbij hangen, want de kans dat je vader de zekering(en) langs de vluchtstrook moet gaan staan vervangen is vrij groot....
Ik heb zelf ook PS2 + losse DVD ingebouwd via een 12/220V omvormer(met beveiliging), de overige 4x 7" TFT die in de hoofdsteunen zitten ingebouwd trekken 12V direkt uit de accu, hou er rekening mee dat de bezineverbruik stijgt met dit hele grapje, en maar hopen dat je vader geen airco in z'n wagen hebt zitten...
success
[/quote]
Valt reuze mee hoor, 't gaat meer om vermogen, een PS2 trekt 50W(Pal model), dus 50(W)/12(V)=4.16(A)mpere, onderschat 't vermogen van een autoaccu niet, maaaar doe 't wel met beleid, gaat niet nog n's een keer een minikoelkast + koffieopwarmer oid erbij hangen, want de kans dat je vader de zekering(en) langs de vluchtstrook moet gaan staan vervangen is vrij groot....
Ik heb zelf ook PS2 + losse DVD ingebouwd via een 12/220V omvormer(met beveiliging), de overige 4x 7" TFT die in de hoofdsteunen zitten ingebouwd trekken 12V direkt uit de accu, hou er rekening mee dat de bezineverbruik stijgt met dit hele grapje, en maar hopen dat je vader geen airco in z'n wagen hebt zitten...
success
Verwijderd
Ik heb het gezien met een Nintendo 64, met lcd's in de hoofdsteunen en 1 op het dashboard(hoofdtelefoon en controller aansluitingen netjes weggewerkt), zat ook een navigatiesysteem, videorecorder, en 50cd wisselaar in
(Was een Lancia Kappa)
Gaat makkelijk hoor, zo'n speelstation in je auto bouwen. Gewoon een 12->220V omvormer erin fixen en je beeld en geluid via een AV master naar je schermpje en stereo laten lopen.
Topics lezen is ook een kunst hoor..Op zaterdag 26 januari 2002 17:54 schreef dominator het volgende:
Gaat makkelijk hoor, zo'n speelstation in je auto bouwen. Gewoon een 12->220V omvormer erin fixen en je beeld en geluid via een AV master naar je schermpje en stereo laten lopen.
Maar zoals eerder aangegeven, zit er een dc adaptor tussen je PSX2 en het stopcontact of zit 'ie binnenin? In ieder geval, je moet ff meten wat voor spanning je SpeelStationTwee lust en dan een trafo pakken van 12V -> gewenste spanning.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
ok guy's! harstike bedankt! ik ga hem zo installen. kan ik lekker tijdens de vakantie in de auto PS2en! beter dan gba
.. we gaan namelijk naar sicilie dus ben ik wel ff zout.
Pagina: 1