Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Verwijderd
Kan zijn dat die gewoon niet groter ziet..
Waarschijnlijk windows dan wel? (mits de driver op autodetect staat in de bios)
Bios nieuwste versie, en windows en bios zien dus maar 33 gig...
Zie hier ook:
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
Maar die loopt vast als ik hem opstart
Dus die jumper moet er NIET zitten.
Waar precies?Op vrijdag 25 januari 2002 22:52 schreef Vae_Victis het volgende:
Zit een jumper naast de maser slave instellingen. daarmee kun je hem op 33gig zetten, ook eraf uiteraard.
Dus die jumper moet er NIET zitten.
Er zit maar 1 zon plastic dingetje, Op slave ingesteld (want hijs slave)
Uhm, kijk eens aan de achterkant van je hdd.... daar kan nog een limiet jumper opzitten. Haal die ff weg en je hebt 60Gig. (had ik ook met me eerste maxtor hdd)Op vrijdag 25 januari 2002 22:49 schreef pierkwam het volgende:
heeya
Ik heb een Maxtor harde schijf gekocht, 60 Gigabyte uit de serie D740X-6L serie gekocht. Maar het 33 Gigabyte grensje doet irritant, ik krijg hem niet weg. Ook niet met Maxblast van Maxtor zelf, dat loopt vast.
Wie o Wie weet de oplossing?
Whatever.
staat wel in boekje die bij de hd geleverd word, zal even zoeken op de max website.Op vrijdag 25 januari 2002 22:52 schreef pierkwam het volgende:
[..]
Waar precies?
Die moet er haast wel zitten, doe je licht ff aan, dan zie je het beter.Op vrijdag 25 januari 2002 22:54 schreef pierkwam het volgende:
Ik heb ff gekeken.. Zit alleen een jumper voor master/slave instellingen
Whatever.
hhhuhuu
|Specs|
In het bios ziet ij de schijf maar tot 33 gig
Op vrijdag 25 januari 2002 22:57 schreef pierkwam het volgende:
Echt geen limiet jumper...

bij die gestippelde zou dan een jumper moeten zitten, als het niet zo is dan ...
Ahum! Check dit eens:Op vrijdag 25 januari 2002 22:57 schreef pierkwam het volgende:
Echt geen limiet jumper...
In het bios ziet ij de schijf maar tot 33 gig
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/diamondmaxvl/installguidejumperaddendum.pdf
Hoeveel jumpers zie je aan de achterkant?
Whatever.
Of gewoon het ene daarop zetten
want er zijn wel 4 sets van die ijzeren pinnen
(Damn ik was wel heel erg te laat dit keer)
Ik heb maar 1 zon plastic dingetje dus?? anders zou ik niet meer de slave en master kunnen instellen
Bull, das idd van Maxtor schijven maar telt niet voor de 740x serie !Op vrijdag 25 januari 2002 23:00 schreef meendering het volgende:
[..]
Ahum! Check dit eens:
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/diamondmaxvl/installguidejumperaddendum.pdf
Hoeveel jumpers zie je aan de achterkant?
Maxtor heeft Quantum overgenomen, de 740x is de eerste schijf na de overname, en de jumper config is van Quantum.
Dus je hebt idd maar 1 Jumper nodig.
Zoals ik het zie heb je geen enkele jumper nodig!!Op vrijdag 25 januari 2002 23:07 schreef pierkwam het volgende:
En waar moet ik die jumper neer pluggen?
het zit volgens mij gewoon software matig...
Als ie in de bios al 32Gig ziet is het óf de hdd, of je ide controller óf de Bios.Op vrijdag 25 januari 2002 23:11 schreef pierkwam het volgende:
Ja
het zit volgens mij gewoon software matig...
Op de pic die ik net gepost heb is er voor slave geen, ja je leest het goed GEEN jumper nodig, de jumper die je er nog op hebt zitten is zeer waarschijnlijk die van de 33 gig boundary. als je die weghaald moet de schijf het gewoon doen.Op vrijdag 25 januari 2002 22:52 schreef pierkwam het volgende:
[..]
Waar precies?
Waarschijnelijk zal het probleem wegzijn als je de bovenstaand advies opvolgt.
Whatever.
ok ff proberen
I love you i love you my boss...Op vrijdag 25 januari 2002 23:13 schreef Vae_Victis het volgende:
[..]
Op de pic die ik net gepost heb is er voor slave geen, ja je leest het goed GEEN jumper nodig, de jumper die je er nog op hebt zitten is zeer waarschijnlijk die van de 33 gig boundary. als je die weghaald moet de schijf het gewoon doen.
ik mail je over 200 mbits private server....
Neem aan dat het werkt? Oke dan.Op vrijdag 25 januari 2002 23:21 schreef pierkwam het volgende:
[..]
I love you i love you my boss...
ik mail je over 200 mbits private server....
maar meer een bios probleem en wel een bios beperking
ga naar de site van de leverancier en download diskmanager voor die disk, die kan dan een porgje laten laden bij het booten die aan je pc verteld hoe hij met die disk om moet gaan... dat werkt dan als een uitbreiding op je bios die elke keer geladen wordt als je pc start.
de meeste leveranciers hebben een gratis diskmanager beschikbaar die alleen op hun disks werkt (of je moet de versie van IBM scoren die werkt op alle merken omdat IBM ook alle merken disken in hun pc's frotten.
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
ik weet niet waar het aan ligt maar ik krijg mn hdd ook niet hoger als 32 gb terwijl ie 40 is! k d8 aan fdisk en dan grote hdd's aanzetten maar helaas kan ik niet meer in fdisk via winxp
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Bij Seagate bijv staat duidelijk hoe dat ding erop geplugged moet zijn, dat is niet het geval bij Maxtor, daar moet je eerst op de website naar de jumper instellingen kijken voordat het gedetecteerd wordt.