[DivX]Subs langzamer dan de film

Pagina: 1
Acties:

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Ik heb subs van een chineese film. Maar de tekst loopt niet gelijk met de spraak. En zonder subs is het geen bal aan maar aan sub die 9 seconden later komt is ook geen bal aan.

Nu zeggen jullie die subs kloppen niet met de tijden maar dat is juist het vreemde. Waneer een gast eerste keer wat zegt is 1.03 minuut ik kijk in sub bestand en daar staat dit: 00:01:03.08,00:01:04.35, dus hij moet dus om 1.03 starten 1.04 stoppen maar in wmp doet die dat niet ook in Tha Playa doet ie dat niet optijd.

Verandere met vurtial dub werkt niet want dan wordt het geluid trager dan het beeld. Dus. Maar wat te doen?

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Steffie

Opaque

Orginele DVD kopen :P

NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Kijk eens op www.divx-digest.com daar staan hele handige tools, en ook zijn er artikelen m.b.t divx.

D'r zijn wel een aantal dingen die handig zijn om te weten:
- wat voor formaat is het sub-bestand (wat voor extensie heeft t)
- is hij overal evenveel vertraagd, of is ie b.v. in het begin 2 sec vetraagd, en wordt t steeds meer, zodat hij b.v. op t einde wel 20 sec vertraagd is..?

Je hebt namelijk twee typen sync-errors:
- uitgerekt
- verschoven

Wat je zult moeten doen is een programmaatje zoeken (staan wel ergens op die site van hierboven), en de tijden van de ondertitels aanpassen.

Als hij alleen uitgerekt is, moet je de tijden met een bepaalde factor vermenigvuldigen (b.v. 0,9 ;moet je zelf ff uitrekenen).

Als hij alleen verschoven is, moet je van alle tijden een bep getal aftrekken, dit kan meestal redelijk makkelijk met die tooltjes.

Als je beide type out-of-sync hebt, raad ik je eerst aan de verschuiving aan te pakken.

Tim

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 15:44

SdR

Download Subvieuwer van DVD.box.sk werkt veel beter... en wel.

Don't Speak, Just Think

Verwijderd

op dergeljke kloteryen laat ik subsync los, altyd gefixed in 5 minuutjes...stretch movie duration might come in handy hier

http://users.pandora.be/vlad/

manual staat er ook wel ergens

Grietz

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

met subsync kan je de handel synchroon laten lopen.

Alleen is vandaag al eerder een topic hierover geweest...

kan hem alleen zo snel niet meer vinden

[edit]
maar wel topics gevonden die erover gaan:
[topic=390447/1/25]
[topic=55649/1/25]
[topic=364374/1/25]
[topic=170348/1/25]
[topic=356166/1/25]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/94149/1?limit=25[/edit]

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Nee de sub is dan verschoven.

Het zijn 4 sub files en allemaalmaal voor andere progs, maar toch allemaal verschoven vreemd. Ik zal wel ff op digest zoeken dan, maar ik dacht dat dat alleen voor fps was.

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Al een paar proggies geprobeert o.a. subvieuw maar hij blijft die op de verkeerde tijd te zitten.

Trouwens het was geen negen seconden maar 4 seconden nog klote maar ok. Ik ga nu ff proberen met MicroDVD

edit:

Werkt ook niet :(

[edit2]
Zelf tijden veranderen in de Sub files schijnt ook niet te werken ze blijven op de zelfde plek zitten heel klote.
[/edit2]

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Topicstarter
Zou het kunnen dat sommige Subs met elkaar in de knup komen?

edit:

Ja waarschijnlijk dus wel want nu zijn ze wel goed :? vaage troep

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Damn... loop niet zo te schoppen man...
Op zaterdag 26 januari 2002 00:10 schreef Cloontje het volgende:
[edit2]
Zelf tijden veranderen in de Sub files schijnt ook niet te werken ze blijven op de zelfde plek zitten heel klote.
[/edit2]
Maar dit is dus bullshit.
Ik heb inmiddels heel wat subtitles gesynchroniseerd ZONDER problemen. Okee, het kost een minuut of 10 wil je het echt lekker voor elkaar krijgen... maar dan is er verder ook geen probleem meer. Heb je die wel, dan heb je een te oud systeem wat de boel niet lekker kan bijbenen of je hebt foute drivers geïnstalleerd. :Z
Pagina: 1