[P&W] Verbeteren deel 2!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok, we hebben stap 1 gezet: de litemods. Ik denk dat we er daarmee niet zijn. Niet? Niet.
Ik denk ook dat we de faq opnieuw moeten inrichten. Dus ff een nieuw behangetje erop, en wat banken verslepen en dat soort dingen ;)

Want je de faq is wel ERRUG groot, ik zou 'm ook niet lezen ;)
Er zijn imho 3 opties:
1) open een paar topics, c/p de zooi daarin, en gooi ze op slot. Maak dan 1 klein faqje waarin je refereert naar die topics.

2) We gaan alleen de basis behandelen. Dus
a) Hoe connect ik naar mijn database (en hoe kan ik zien dat de query kut is ;) )
b) als het fout gaat, hoe moet ik debuggen.
c) verzin maar wat.

3) De basis uit (2) en verder refereren via (1).

Suggesties?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

psssssssst
er komt een nieuwe faq :X
die uit 2 delen bestaat

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
D2k was bezig met een nieuwe faq :)

Grrrr stomme litemod boven mij!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Hoe de FAQ er volgens mij moet uitzien:

• Introductie
• Wat mag er NIET?
• Veelgestelde vragen en links

Zet die wat mag er NIET zo ver mogelijk vooraan, dan zullen meer mensen het lezen. Bepaalde mensen houden eenmaal niet van teksten groter dan 3 tekens. (Kijk maar naar de HK)

• D2k

D2k

ik denk eraan om als ik de faq af heb deze te publiceren voor suggesties zodat er dan vanaf de users nog input kan komen
dus ik zeg niet dat ik het ook ga doen ;)

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:21 schreef D2k het volgende:
ik denk eraan om als ik de faq af heb deze te publiceren zodat er dan vanaf de users nog input kan komen
dus ik zeg niet dat ik het ook ga doen ;)
Je kan 'm natuurlijk ook gewoon niet publiceren, dan laat je 'm lekker op je HD staan ;) :P

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Veel belangrijker: Hoe post je een thread, hoe moet je um noemen :+

Laten we gewoon direct to the point zijn, the cold facts. Geen humor in de FAQ (misschien eentje dan..)

* dusty krijgt een idee.. ff checken kom ik nog op terug (ooit).

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Volgens mij staat er al in die faq hoe je weet of je query brak is, maar of iemand die hier voor het eerst komt dat ook terugvindt betwijfel ik :( Ik bedoel: een newbie of iemand met een vraag zal mischien de FAQ openen. Als hij dat doet zal hij hoogstwaarschijnlijk kijken naar die 'index' in de eerste reply. Wat er in de tweede reply staat (nette code, fouten in mysqlqueries duidelijker vinden, etc.) zal hij hoogstwaarschijnlijk nooit lezen.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• D2k

D2k

Op vrijdag 25 januari 2002 22:45 schreef Bart Coppens het volgende:
Volgens mij staat er al in die faq hoe je weet of je query brak is, maar of iemand die hier voor het eerst komt dat ook terugvindt betwijfel ik :( Ik bedoel: een newbie of iemand met een vraag zal mischien de FAQ openen. Als hij dat doet zal hij hoogstwaarschijnlijk kijken naar die 'index' in de eerste reply. Wat er in de tweede reply staat (nette code, fouten in mysqlqueries duidelijker vinden, etc.) zal hij hoogstwaarschijnlijk nooit lezen.
workin' on it :)...............

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
Je moet gewoon bovenaan de faq beginnen met een paar links naar onderwerpen. Zoals je zegt zoiets van: Ben je nieuw hier?, Regels, oid. Je moet op dit moment eerst een hele lap tekst lezen en ik kan me voorstellen dat iemand dan denkt, ik post meteen wel wat.

Opdelen is ook geen gek idee, maar het lijkt me ook niets dat er 10 berichten als "sticky(Bovenaan)" op dit forum staan.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

dusty: Veel belangrijker: Hoe post je een thread, hoe moet je um noemen :+

Jij mischien zin om dit te vertalen naar het Nederlands? :P

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Da's dus idd het grote dilemma volgens mij: aan de ene kant wil je niet te veel sticky topics hebben, en aan de andere kant moet de gebruiker zoveel mogelijk 'indexinformatie' kunnen krijgen in 1 blik op de FAQ.

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Nielsz
  • Niet online
Imho moeten het allemaal 'naslagwerken' zijn. Dus bovenaan de belangrijke dingen (geen phpbb enzo), en dan onderaan referenties (hoe connect ik met de db)

• D2k

D2k

Op vrijdag 25 januari 2002 22:59 schreef Bart Coppens het volgende:
Da's dus idd het grote dilemma volgens mij: aan de ene kant wil je niet te veel sticky topics hebben, en aan de andere kant moet de gebruiker zoveel mogelijk 'indexinformatie' kunnen krijgen in 1 blik op de FAQ.
idd
daarom kies ik nu voor 2
1 beleidsfaq
1 inhoudelijke
en maar eens kijken wat dat oplevert

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Aangezien dit een forum is, waarin elke topic in principe een kwestie is, vraag ik me af of het zinnig is om een FAQ samen te stellen. Eigenlijk zou iedereen, voordat 'ie een topic opent, gewoon even moeten zoeken of 't onderwerp al eerder behandeld is.

Mensen die zoeken te veel moeite vinden, zullen waarschijnlijk ook niet de FAQ gelezen hebben, dus wat dat betreft verlies je er weinig op. Het scheelt in ieder geval een hoop overbodig onderhoud, aangezien alle mogelijk info die in de FAQ komt te staan, ook al eens in de threads op dit forum gepost zou zijn.

• elnino
Op zaterdag 26 januari 2002 03:55 schreef Soultaker het volgende:
Aangezien dit een forum is, waarin elke topic in principe een kwestie is, vraag ik me af of het zinnig is om een FAQ samen te stellen. Eigenlijk zou iedereen, voordat 'ie een topic opent, gewoon even moeten zoeken of 't onderwerp al eerder behandeld is.
Tja, in een ideale wereld...
Mensen die zoeken te veel moeite vinden, zullen waarschijnlijk ook niet de FAQ gelezen hebben, dus wat dat betreft verlies je er weinig op. Het scheelt in ieder geval een hoop overbodig onderhoud, aangezien alle mogelijk info die in de FAQ komt te staan, ook al eens in de threads op dit forum gepost zou zijn.
Dan heb je tenminste nog wel iets om op te wijzen, mocht iemand een overtreding begaan. Anders zijn er geen regels, en dat schiet niet op, zeker niet in P&W.

Verwijderd

Is het niet handig om een flinke verzameling links (maar alleen goede, dus geen over-kill aan nutteloze/dubbele links) er in op te nemen. En dan vooral links naar code-sites voor specifieke talen?
Heel veel vragen die hier bv. langskomen over VB zijn heel snel te beantvoorden als de vraag-steller ff langs www.pscode.com was gefietst. (zie sig. ;))
Zo zijn er voor PHP (en andere talen) vast ook hele goede sites, die precies dat bieden wat je nodig hebt als je op zoek bent naar code. Want dat is natuurlijk wel hetgeen wat men uiteindelijk wil!

Verwijderd

geef ze een stapel forums en links en ze komen nooit meer terug ;)

FORUMS :

bla.bla.com
bla.bla.com
bla.bla.com

links:

bla.bla.com
bla.bla.com
bla.bla.com
bla.bla.com

En rot nu op :P

Verwijderd

In iedergeval 1 ding, die FAQ van nu is geweldig, maar te lang.

Ik weet niet of opdelen veel zin heeft, maar je zou in iedergeval een 2 sticky topics kunnen maken met: De regels, lees dit eerst! , en een lange met alle standaard vragen erin.

Die laatste kan dan best uber lang zijn, als je een antwoord wilt weten ben je meestal toch wel bereid om te zoeken.

Misschien een ideetje om alle nieuwe leden een welkomsmeeltje te sturen waarin duidelijk word verwezen naar de faq en wordt verteld wat de faq precies is, want dit is meestal ook nog nie duidelijk.

• Nielsz
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 11:25 schreef poepkind het volgende:
Misschien een ideetje om alle nieuwe leden een welkomsmeeltje te sturen waarin duidelijk word verwezen naar de faq en wordt verteld wat de faq precies is, want dit is meestal ook nog nie duidelijk.
Ik neem aan dat zo'n optie wel meegebakken zit in het nieuwe forum. Anders is het een prutforum :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 11:27 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zo'n optie wel meegebakken zit in het nieuwe forum. Anders is het een prutforum :)
Hopen dan maar >:)

Nee maar toen ik hier zelf voor het eerst kwam wist ik nogeeneens dat ie faq helemaal vol staat met geweldige dingetje's. Dat zou zeker wel iets beter kunnen denk ik

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 11:25 schreef poepkind het volgende:
In iedergeval 1 ding, die FAQ van nu is geweldig, maar te lang.
tnx :)
Ik weet niet of opdelen veel zin heeft, maar je zou in iedergeval een 2 sticky topics kunnen maken met: De regels, lees dit eerst! , en een lange met alle standaard vragen erin.
dat zeg ik :)
Op vrijdag 25 januari 2002 23:01 schreef D2k het volgende:
idd
daarom kies ik nu voor 2
1 beleidsfaq
1 inhoudelijke
en maar eens kijken wat dat oplevert
waarvan de eerste relatief kort is
en de 2e barst van de info

• D2k

D2k

<marquee><h4>let op</h4></marquee>
[topic=392390/1]
hier staan beide faq's onder elkaar nu ff.
Kritiek/aanvullen gaarne hier

Verwijderd

Waar men hier ook niet bij wil helpen is het "vragen over dingen waar licenties mee gebroken worden", dit geld dus ook voor opensource (gpl'ed bijv.) software.
:? Het idee achter open source software is juist dat je het wel aan mag passen en daar dus geen licentie door breekt.

edit: Verder lijkt het me ok :)

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 14:36 schreef Zef het volgende:

[..]

:? Het idee achter open source software is juist dat je het wel aan mag passen en daar dus geen licentie door breekt.

edit: Verder lijkt het me ok :)
mjah verwijderen maar denk ik dan :)

• elnino
Nog even een opmerking:

Veel users zetten [ASP] in hun topictitel. Maar aangezien ASP een interface is (net als CGI) en geen programmeertaal is het handiger als ze erbij zetten [ASP/VBS] of [ASP/JS], zodat de programmeertaal ook duidelijk is.

Misschien iets voor de FAQ?

• D2k

D2k

das wel een goeie idd

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:23

WoutF

Hoofdredacteur
Heb hem net helemaal (helemaal?, ja helemaal) doorgelezen en hij zit goed in elkaar. Dus het probleem is denk ik niet de FAQ zelf, maar er voor zorgen dat de users hem ook daadwerkelijk lezen voordat ze posten

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Waar gaat het nou om?
Lees eerst dit eens dan is je het eea. al duidelijk.
Link die onder dit zit is fout..... typo

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 16:53 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Link die onder dit zit is fout..... typo
oops met zoeken er vervangen ff teveel php naar PHP omgezzet :) tnx

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 26 januari 2002 14:32 schreef D2k het volgende:
<marquee><h4>let op</h4></marquee>
[topic=392390/1]
hier staan beide faq's onder elkaar nu ff.
Kritiek/aanvullen gaarne hier
oei,
je bent javahova.net vergeten bij de java links.

ziet er verder best ok uit.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Ik zou het denk toch nog ietsje korter maken, dus gewoon bovernaan zetten van:

-geen flames
-geen script requests
-etc. etc.

En verder staat er nog een aantal dingen in die faq als RTFF en UTFS die niet iedereen zal begrijpen.

Verder hep je zeeeeer goed werk verricht :)

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 17:29 schreef poepkind het volgende:
Ik zou het denk toch nog ietsje korter maken, dus gewoon bovernaan zetten van:

-geen flames
-geen script requests
-etc. etc.

En verder staat er nog een aantal dingen in die faq als RTFF en UTFS die niet iedereen zal begrijpen.
nog korter?
lijkt mij niet

ik wil btw wel UTFS en RTFM nog ff uitleggen

Verwijderd

Waar men hier ook niet bij wil helpen is het "vragen over dingen waar licenties mee gebroken worden", dit geld dus ook voor opensource (gpl'ed bijv.) software.

Ook voor "geleende" scripts (al dan niet met toestemming, voor zover nodig, van de maker) willen we graag dat je in eerste instantie contact opneemt met de maker van die software.

Over offtopic-gedrag kunnen wij ook simpel zijn: probeer het gewoon gezellig te houden, een keer offtopic praten kan best (heel de dag lullen over variabelen is ook niet echt alles ) maar ga niet met opzet serieuze threads offtopic helpen of kijken hoever je kunt gaan, dat gaat er bij ons niet in.
Wat doet dat stukkie over off-topic gedrag ertussen :?

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 17:33 schreef poepkind het volgende:

[..]

Iets mis mee dan?

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 17:33 schreef poepkind het volgende:
dat heeft er altijd al in gestaan
foei dat je dat niet weet :+
is best prettig om te lezen imho

Verwijderd

Jah maar het staat onder een vraag over cracken en het breken van licenties???? Tuurlijk wis ik dat et er in stond. Ik hep die faq al zo vaak doorgelezen......

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 17:37 schreef poepkind het volgende:
Jah maar het staat onder een vraag over cracken en het breken van licenties???? Tuurlijk wis ik dat et er in stond. Ik hep die faq al zo vaak doorgelezen......
o zo bedoel je
dan heb je gelijk
zal het ff fixxen

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 17:38 schreef D2k het volgende:

[..]

o zo bedoel je
dan heb je gelijk
zal het ff fixxen
Tuurlijk hep ik gelijk, ik hep altijd gelijk >:)

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 17:39 schreef poepkind het volgende:

[..]

Tuurlijk hep ik gelijk, ik hep altijd gelijk >:)
:P
kijk nu eens ajb

Verwijderd

Kijk, weer een stap verder in het streven naar de ultime perfectie :+

Verwijderd

Ik heb een goed idee:

Als er iemand een topic opent met een inhoud die UTFS of UTFM of anderszins niet door de beugel kan:

Reageer niet!!!!!

Niets is zo demotiverend als geen replies op je vraag..

Bij omhoogschoppen door de starter heb je gelijk een reden voor een slotje..

Verwijderd

dat lijkt me geen goed idee, want dan word de topicstarter de dupe van iemand die een verkeerde reply plaatst, en het valt zowiezo niet te realiseren, omdat er toch altijd mensen zijn die blijven replyen

• D2k

D2k

mbitnl kijk eens naar mijn titel :)
wij zijn er deels om dat soort zooi te voorkomen en gelijk te sluiten :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 17:52 schreef poepkind het volgende:
dat lijkt me geen goed idee, want dan word de topicstarter de dupe van iemand die een verkeerde reply plaatst,
Je hebt niet goed gelezen: als de TOPICSTARTER...
en het valt zowiezo niet te realiseren, omdat er toch altijd mensen zijn die blijven replyen
Nou laat ze lekker, je hebt er toch geen last van??
Op zaterdag 26 januari 2002 17:54 schreef D2k het volgende:
mbitnl kijk eens naar mijn titel :)
wij zijn er deels om dat soort zooi te voorkomen en gelijk te sluiten :)
Ik heb je titel gelezen ja: litemod; ik heb er persoonlijk aan meegeholpen dat je die hebt :) en ik snap niet waarom een topic met een utfm/utfs vraag per definitie een probleem is..

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 17:55 schreef mbitnl het volgende:
Ik heb je titel gelezen ja: litemod; ik heb er persoonlijk aan meegeholpen dat je die hebt :) en ik snap niet waarom een topic met een utfm/utfs vraag per definitie een probleem is..
dat is een probleem omdat we hier helpen bij echte problemen en we zijn geen zoekmachine :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:00 schreef D2k het volgende:

[..]

dat is een probleem omdat we hier helpen bij echte problemen en we zijn geen zoekmachine :)
Geen zoekmachine? Oh dan moet ik maar een ban, want de search knop is de meest door mij gebruikte functie..

• D2k

D2k

Op zaterdag 26 januari 2002 18:01 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Geen zoekmachine? Oh dan moet ik maar een ban, want de search knop is de meest door mij gebruikte functie..
je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik :)
zo nee : [topic=390899/1/25]

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:02 schreef D2k het volgende:

[..]

je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik :)
zo nee : [topic=390899/1/25]
Juist, okee :)

Maar ik snap het probleem niet (Kan aan mij liggen)

Stel iemand opent een topic: Ik wil php leren.
Nou als ik tijd en zin heb, dan vind ik het leuk om een paar linkjes voor zo iemand te posten waar ik zelf ook veel aan gehad heb, nou hij geholpen, iedereen blij..

Maar datzelfde topic staat garant voor een slot, omdat hij tfs moet usen; ik denk dan: reageer niet, en laat sukkels zoals ik (soms) de moeite doen..
Dan heb je toch nergens last van?

Voorbeeld: [topic=334720]

Verwijderd

Wat voor mensen zitten er in P&W?
In P&W zitten veel verschillende soorten mensen, maar de harde kern bestaat uit mensen die als programmeur werkzaam zijn en mensen die programmeren ontzetten leuk vinden. De reden dat ze hier mensen helpen is niet dat ze daar betaald voor worden, maar omdat ze het leuk vinden andere mensen te helpen met programmeerproblemen. Vooral omdat ze het leuk vinden mensen wat te leren. Dat is ook de reden dat ze vaak niet aan zullen komen zetten met kant en klare code, maar liever een hint geven of je anderzins sturen. Graag zien ze dan ook dat je dat respecteert, het moet voor ons allemaal een hobby blijven. En het zou dan ook zonde zijn om de lol die ze er nu in hebben te laten verpesten voor mensen die te lui zijn na te denken, door te zetten en goed te zoeken.

• D2k

D2k

bravo Zef
deze gaat er in

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:56 schreef Zef het volgende:
Wat voor mensen zitten er in P&W?
In P&W zitten veel verschillende soorten mensen, maar de harde kern bestaat uit mensen die als programmeur werkzaam zijn en mensen die programmeren ontzetten leuk vinden. De reden dat ze hier mensen helpen is niet dat ze daar betaald voor worden, maar omdat ze het leuk vinden andere mensen te helpen met programmeerproblemen. Vooral omdat ze het leuk vinden mensen wat te leren. Dat is ook de reden dat ze vaak niet aan zullen komen zetten met kant en klare code, maar liever een hint geven of je anderzins sturen. Graag zien ze dan ook dat je dat respecteert, het moet voor ons allemaal een hobby blijven. En het zou dan ook zonde zijn om de lol die ze er nu in hebben te laten verpesten voor mensen die te lui zijn na te denken, door te zetten en goed te zoeken.
Is het dan niet veel beter om gebuikers levels te geven.
van Newby tot programmeergod dan zou je ook zelf kunnen bepalen van welke levels je de draadjes wilt zien en hou je toch alles in P&W.

• GiLuX
wat is het nou?

nu wil ik wel eens weten van iemand van de crew hier:

wat is de bedoeling van dit forum?

a - een forum waar iedereen lukraak vragen kan stellen, zolang het maar iets met programmeren te maken heeft.

b - een forum waar je alleen 'advanced programming' vragen mag stellen.

c - een forum waar je alles mag vragen, zolang het maar nog niet eerder is gevraagd.

of een combinatie van bovenstaande?

en wie bepaald dit?

de crew?
de users?
combinatie van beide?

je kan wel leuk gaan bedenken hoe het allemaal beter kan maar als je deze vraag niet eerst kan beantwoorden, dan kan je ook geen oplossing vinden,
immers je zoekt dan een antwoord op een probleem wat je niet kent.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 23:49 schreef GiLuX een heel verhaal
Als een bezoeker de moeite neemt om een nette openingspost in elkaar te zetten met iets als:

"Ik heb hier gezocht, daar vond ik dat, maar ik wil het net iets anders.
Ik heb dit geprobeert, en dat ook, maar het werkt niet.

Zit er een fout in mijn redenatie, of maak ik een fout in de code?"

Als mensen oprecht zoiets kunnen tikken, en een klein beetje laten zien dat ze willen leren hoe het moet (en niet alleen willen dat het werkt), dan hebben ze tenminste moeite gedaan. Dat zie je toch maar zelden hoor, een complete openingspost.

Iemand met 'Hoe moet dit' kan toch niet zeggen dat hij inzet toont? Je mag ook als newbie best een kwartiertje besteden aan je topic hoor.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

P&W is voor iedereen die iets wil Lerenover programming en webscripting en daar bereid is zelf moeite voor de te doen.

mijn mening :)

• GiLuX
Op zaterdag 26 januari 2002 23:56 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Als een bezoeker de moeite neemt om een nette openingspost in elkaar te zetten met iets als:

"Ik heb hier gezocht, daar vond ik dat, maar ik wil het net iets anders.
Ik heb dit geprobeert, en dat ook, maar het werkt niet.

Zit er een fout in mijn redenatie, of maak ik een fout in de code?"

Als mensen oprecht zoiets kunnen tikken, en een klein beetje laten zien dat ze willen leren hoe het moet (en niet alleen willen dat het werkt), dan hebben ze tenminste moeite gedaan. Dat zie je toch maar zelden hoor, een complete openingspost.

Iemand met 'Hoe moet dit' kan toch niet zeggen dat hij inzet toont? Je mag ook als newbie best een kwartiertje besteden aan je topic hoor.
klinkt heel redelijk.

ik zou zeggen(adjes, modjes), zet dat in rode letters boven het reply invoer veld, zodat het onmogelijk is dat je die message over het hoofd ziet en als men dan nog steeds zo'n half bakken vraag steld,
hoppa, thread dicht.

klaarr!!

• GiLuX
oops, verkeerde knop.

• vinnux
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 00:06 schreef wasigh het volgende:
P&W is voor iedereen die iets wil Lerenover programming en webscripting en daar bereid is zelf moeite voor de te doen.

Ja maar als je een beetje domme vraag stelt wordt je gelijk geblokt en aan je hoofd gezeurd. Hoe kan je dan ooit in dit forum programeren leren ?
Simpele vragen worden van de tavel geveegt.
Alleen de vragen van niveau worden behandeld.

Misschien een id om een forum voor newbies te starten ?

• elnino
Op zaterdag 26 januari 2002 23:49 schreef GiLuX het volgende:
wat is de bedoeling van dit forum?

a - een forum waar iedereen lukraak vragen kan stellen, zolang het maar iets met programmeren te maken heeft.
lijkt me niet
b - een forum waar je alleen 'advanced programming' vragen mag stellen.
Wat voor vragen zijn dan niet-advanced? Bijv. 'hoe moet ik optellen in php?'-vragen zijn niet gewenst.
c - een forum waar je alles mag vragen, zolang het maar nog niet eerder is gevraagd.
Ook niet, denk ik. Het moeten topics zijn die:
• niet 123 op http://www.php.net of een dergelijke site te vinden zijn. (dus geen 'simpele' vragen, die 123 met google te vinden zijn enzo.)
• die echt over programmeren gaan, en dus niet 'maak jij dat scriptje ff voor me?'. De topicstarter moet het dus zelf doen, en kan dus vragen om advies, of wat (kleine stukken) voorbeeldcode.
en wie bepaald dit?

de crew?
de users?
combinatie van beide?
Ik denk dat de crew dat voor het grootste deel bepaald, in overleg met de users.
je kan wel leuk gaan bedenken hoe het allemaal beter kan maar als je deze vraag niet eerst kan beantwoorden, dan kan je ook geen oplossing vinden,
immers je zoekt dan een antwoord op een probleem wat je niet kent.
Daarom moeten we op zoek gaan naar wat we eigenlijk willen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:09 schreef vgouw het volgende:

Ja maar als je een beetje domme vraag stelt wordt je gelijk geblokt en aan je hoofd gezeurd. Hoe kan je dan ooit in dit forum programeren leren ?

Zoals ik net zei: als je een goede openingspost doet, en dus aan alle voorwaarden voldoet, dan is het haast onmogelijk om een domme vraag te stellen.

Alleen sommigen gaan eerst vragen, en dan pas nadenken. En dat zijn hu al die newbie vragen. Je moet als je wilt leren gewoon proberen, en lezen, en weer proberen. Daar krijg je meer inzicht van dan een stukje pseudo code copy/pasten.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

[..]

Niet waar,
Als je aangeeft dat je er iets wilt leren dan wordt je zeker geholpen.

Als je aangeeft dat je snel iets nodig hebt niet.
be my guest

• elnino

En wat voor vragen moeten er dan in dat forum komen? P&W is een forum om dingen te leren van programmeren, maar daar is wel voorkennis voor nodig. Het is dus de bedoeling dat de user eerst een paar tutorials doorneemt, oefent etc. Maar je hebt gelijk: een grens trekken is moeilijk.

Je kunt wel een forum voor newbies maken, maar het niveau wordt daar dan erg laag, waardoor mensen denken: hier kan ik alles over programmeren posten, gevolg: het niveau wordt nog lager etc. (Het HK-effect)

• GiLuX
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.politiekforum.nl/got.gif

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:33 schreef GiLuX het volgende:
zoiets dus:
[afbeelding]
Zou ik voor zijn, maar is niet realiseerbaar op het moment. Maar een verkorte FAQ bij het posten is in principe geen slecht idee.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:33 schreef GiLuX het volgende:
zoiets dus:
[afbeelding]
Daar zat ik ook net aan te denken, voor iedere nieuwetopic die iemand wil maken ook ff wat links boven het invoer scherm naar de FAQ's etc :)

HANDIG :)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:06 schreef wasigh het volgende:

Helemaal 100% mee eens.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Persoonlijke mening:

We moeten denk ik uit kijken dat we een beter P&W niet interpreteren als een 'schoon' P&W :) . Ik heb de indruk dat er de laatste dagen nogal gejaagd wordt op mensen die zich niet aan de regels houden (groetjes, bedankjes, verkeerde fora etc).

Dat is denk ik niet de goede manier waarop een gezellig en interessant P&W bereiken.

Nu er zoveel mods zijn hoeven gewone gebruikers anderen denk ik niet meer zo snel iemand op z'n fout te wijzen, misschien is het beter om gewoon even te wachten totdat er een (lite-) mod is :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• D2k

D2k

idd je moet hier komen om te leren
niet om ons ff snel een scrippie te laten schrijven of je nog maar eens een keer de php-manual te laten citeren.
Ik heb een mooi voorbeeld btw:
kijk naar het verschil tussen :
[topic=391688/1/25]
en
[topic=391718/1/25]
Zelfde onderwerp, zelfde starter.
meer hoef ik niet te zeggen denk ik

Verwijderd

Een paar extra linkjes naar VB sites / tutorials?

www.planetsourcecode.com
www.vbworld.com
www.vbforums.com
www.vb2themax.com
www.vbapi.com

enz...

Verwijderd

Het is allemaal leuk hoor, zo'n nieuwe faq, maar als niemand die leest, dan heb je er niet veel aan. Ik denk dat je daar dus de aandacht op moet richten.
Je zou bv 'tooltips' kunnen gebruiken bij het posten van een topic of bij een reply daarvan, gewoon telkens random iets uit de faq pakken en dat er boven zetten, (zoals hierboven al geopperd is). Je weet dan iig wel zeker dat er dingen gelezen wordt.
Verder denk ik dat je in de nieuwe faq dus GEEN afkortingen moet gebruiken, dus ook geen btw, iig, eea en dergelijke. Gewoon alles voluit schrijven, UTFS en RTFM mogen van mij wel gebruikt worden, alleen dan als verduidelijking bv:
Bij een Use The Fucking Search (UTFS) reply....
Dan weet iedereen wat de afkorting betekend, en het leest wat makkelijker (mijn mening)
Verder ziet de faq er wel goed uit.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:58 schreef dev het volgende:
Een paar extra linkjes naar VB sites / tutorials?

www.planetsourcecode.comenz...
Vooral deze link mag wat mij betreft ZEER veel aandacht krijgen, want als je een VB vraag hebt, is de kans dat je hier een antwoord vindt 90%. Alleen is de site bagger traag, en werkt de zoek functie slecht ;(.
Zie trouwens ook m'n sig :Y)

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

euhmz misschien een link naar codebase? :)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:07 schreef doniek het volgende:
Het is allemaal leuk hoor, zo'n nieuwe faq, maar als niemand die leest, dan heb je er niet veel aan. Ik denk dat je daar dus de aandacht op moet richten.
Maar zo geef je de welwillende user wel de kans een goed beeld te vormen van de community hier.
Je zou bv 'tooltips' kunnen gebruiken bij het posten van een topic of bij een reply daarvan, gewoon telkens random iets uit de faq pakken en dat er boven zetten, (zoals hierboven al geopperd is). Je weet dan iig wel zeker dat er dingen gelezen wordt.
Da's dan misschien iets voor de toekomst, dat kan met de huidige software niet.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:21 schreef Scorpion het volgende:
euhmz misschien een link naar codebase? :)
Of beter: Codebase, post je nuttige code hier topic >:) ;)

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

[mierenneukmode]
Inhoudelijke FAQ Programming & Webscripting

In Waar op het net moet ik zijn voor:
Sommige linkjes hebben een 'naam' en andere alleen de 'link'. Misschien opsplitsen in een tabel met 2 kolommen.
1e kolom Link,
2e kolom 'Wat kan ik hier vinden'

[b]In Database indexing:
[/b]
denk na of je eventueel indexen wil leggen op de combinatie van kolommen als deze kolommen vaak in combinatie gebruikt worden en er een performance bottleneck is
In Overzichtelijk coden:
Zet de stukjes code daar even tussen [php ] tags. Ook al is het niet excpliciet PHP, de kleurcodering maakt het toch wat leesbaarder.

Onderstaande zin liep niet:
Let op: niet iedereen is het eens met het bovenstaande.
Een hier-tje minder:
Die discussie is geweest. Consequentie is belangrijker dan een de keuze maken tussen die paar manieren. Zie hier hier.
[/mierenneukmode]

Maar verder een goede FAQ.
Misschien leuk om nog wat stukjes over te nemen uit: How To Ask Questions The Smart Way die ook door stylee al genoemd is.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:24
Op zondag 27 januari 2002 19:01 schreef Nazgul het volgende:
[mierenneukmode]
Inhoudelijke FAQ Programming & Webscripting

In Overzichtelijk coden:
Zet de stukjes code daar even tussen [php ] tags. Ook al is het niet excpliciet PHP, de kleurcodering maakt het toch wat leesbaarder.
Juist niet. Die PHP - tags zijn echt :r vind ik. Veel te klein lettertype (toch hier op mijn scherm) en die kleuren vind ik ook niet goed. Ik vind het zelfs zo erg dat ik niet eens de moeite neem om code te lezen die tussen php tags staan. De gewone code - tags vind ik meer dan goed.

https://fgheysels.github.io/

• Nielsz
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 22:26 schreef whoami het volgende:

[..]

Juist niet. Die PHP - tags zijn echt :r vind ik. Veel te klein lettertype (toch hier op mijn scherm) en die kleuren vind ik ook niet goed. Ik vind het zelfs zo erg dat ik niet eens de moeite neem om code te lezen die tussen php tags staan. De gewone code - tags vind ik meer dan goed.
Mee eens, maar dat word verbeterd in het nieuwe forum.

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Testje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if($blaatwat)
{
    echo "blaat";
}
else    
{
    echo "niet blaat";
}
?>

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if($blaatwat)
{
    echo "blaat";
}
else    
{
    echo "niet blaat";
}
?>

Edit: Hmzz.. Jullie hebben gelijk. Was me nog niet opgevallen.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ok, het valt me op dat nu zo goed als alle topics een [...]-gedeelte hebben (e.g. "[Java]" / "[PHP]") is dit doordat de litemods/mods hier ingrijpen, of is het niveau van /14 eindelijk eens wat aan het stijgen?

ik vermoed dat dit van hogere hand komt...

• D2k

D2k

Op maandag 28 januari 2002 12:30 schreef Scorpion het volgende:
Ok, het valt me op dat nu zo goed als alle topics een [...]-gedeelte hebben (e.g. "[Java]" / "[PHP]") is dit doordat de litemods/mods hier ingrijpen, of is het niveau van /14 eindelijk eens wat aan het stijgen?

ik vermoed dat dit van hogere hand komt...
O-)
ik weet iig van dusty en mijzelf dat we er mee spelen :)
van mbravenboer niet eigenlijk maar ik vermoed van wel :)

• Sebastiaan|IA2
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

Weet niet of dit al geopperd is, maar de HK kom je pas in als je 150 tech posts hebt. Kan het niet zo worden ingesteld dat je pas rechten krijgt om te posten op het moment dat je de FAQ gelezen hebt :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• D2k

D2k

Op maandag 28 januari 2002 12:46 schreef Black_Hole het volgende:
Weet niet of dit al geopperd is, maar de HK kom je pas in als je 150 tech posts hebt. Kan het niet zo worden ingesteld dat je pas rechten krijgt om te posten op het moment dat je de FAQ gelezen hebt :?
met de huidige software kan dat niet iig :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 12:47 schreef D2k het volgende:

[..]

met de huidige software kan dat niet iig :)
kan je dat dan gewoon niet zelf fixen? of mag dat niet ivm licentie?

• D2k

D2k

Op maandag 28 januari 2002 13:01 schreef Jppr het volgende:
beetje overbodig
er wordt nu gewerkt aan een nieuw forum dus aan dit forum wat niet van t.net is wordt nix meer gedaan

• Pelle
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 28 januari 2002 13:01 schreef Jppr het volgende:
Kan niet nee. Topix is helemaal Zend-decoded dus daar valt zelf weinig in aan te passen :)

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Pelle:
Kan niet nee. Topix is helemaal Zend-decoded dus daar valt zelf weinig in aan te passen :)
decoded :? ;)

D2k>
Dat stukje over inspringen met if/then/else constructies staat er 2x in. Ik vind sowieso de indeling van dat "netjes coden" een beetje een bende. Ben je dat nog aan het fixen, ofnie?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• D2k

D2k

Op maandag 28 januari 2002 13:28 schreef drm het volgende:
D2k>
Dat stukje over inspringen met if/then/else constructies staat er 2x in. Ik vind sowieso de indeling van dat "netjes coden" een beetje een bende. Ben je dat nog aan het fixen, ofnie?
mjah kan niet vaak genoeg gemeld worden zeker niet voor alle thuislerende php-ers :)
btw: ik ben niet de onderhouder van de faq
ik heb um nu omgezet naar dit
de rest is voor ACM/chem/wasigh ;) :P

• drm

drm

f0pc0dert

D2k:
mjah kan niet vaak genoeg gemeld worden zeker niet voor alle thuislerende php-ers :)
btw: ik ben niet de onderhouder van de faq
ik heb um nu omgezet naar dit
de rest is voor ACM/chem/wasigh ;) :P
tssssk, ben jij nou een litemod? Als je herverkiesbaar wilt zijn over een tijdje, zul je je toch van je beste kant moeten laten zien :+

btw. jij zei opmerkingen hier plaatsen, dus dat doe ik dan maar ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• D2k

D2k

Op maandag 28 januari 2002 13:48 schreef drm het volgende:
tssssk, ben jij nou een litemod? Als je herverkiesbaar wilt zijn over een tijdje, zul je je toch van je beste kant moeten laten zien :+
:X ;)
btw. jij zei opmerkingen hier plaatsen, dus dat doe ik dan maar ;)
ja maar niet allemaal aan mij richten :)

• Pelle
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 28 januari 2002 13:28 schreef drm het volgende:
decoded :? ;)
|:(
Het is maandag.
Ik tikte eerst encoded. 'Nee', dacht ik toen, 'dat moet natuurlijk decoded zijn.'
Het is maandag.
Het is maandag.

:D

• drm

drm

f0pc0dert

Pelle:
Het is maandag.
(snip)
Het is maandag.
Het is maandag.
slapExcuus /= 3; >:)

hehehe, ik ken het :)
D2k:
ja maar niet allemaal aan mij richten :)
Ja ach, je moet het niet als kritiek op jou zien, maar als jij als aanspreekpunt fungeert voor de faq is dat wel handig, imo :)

~ Gottfried Leibniz

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 28 januari 2002 15:26 schreef drm het volgende:

Ja ach, je moet het niet als kritiek op jou zien, maar als jij als aanspreekpunt fungeert voor de faq is dat wel handig, imo :)
We gaan binnenkort met de hele P&W crew (dus ook de lite-mods) rond de tafel zitten voor de nieuwe faq, en dan gaan we naar aanleiding van dit topic kijken hoe en wat we veranderen :)
Pagina: 1