Toon posts:

[OC] Yes, Voltage mod KT7(A) gelukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ff te tweifelen (seconde of 3) of ik het zou doen maar het was te verleidelijk Ik moest mijn Athlon 1200 (axia) op 1400 mhz krijgen :)
Ik las wat guides door en kocht ook een 50k potmeter en soldeerde die aan mijn mamma plankje vast!

In het begin had hij wat koude starts, beetje raar vond ik, maar na een paar keer de voeding in en uitschakelen liep hij als een zonnetje op 1,94 volt.
In de bios had ik de vcore op 1,75 (standaard) gelaten om even te kijken wat het efect was in combinatie met mijn potmeter. Maar dat ging goed!

Daarna heb ik hem nog even op 1,85 volt gezet in de bios dat kwam overeen met 2,02 volt door de potmeter.
ik heb hem eigenlijk niet hoger gekregen dan 1400 mhz maar dat kwam omdat deze nogal moeilijk doet de proc, omdat hij daarvoor ook maximaal maar tot 1333mhz kwam.

Ik ben toch nog wel tebreden over het resultaat maar morgen maar eens verder kijken of ik het voltage niet tot 2,4 kan verhogen..

ohja de temperaturen waren Met mijn zalman cnps 3100 CU

-----------------------------------------------------------
-Idle zonder fan's 39 graden
met fan's 35 graden >:)

-Stressed zonder fan's 46 graden
met fan's 37 graden :)

..en dat maar met een zalman!! (en dan 3*80mm fan's en een Delta 120mm :9 )
-----------------------------------------------------------

De plaatjes: (beetje wazig heb net nieuwe camera en kan nog niet inzoeme!! :(

Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodden.home7.dk3.com/blackbird/8.jpg

Nou een beetje wazig maar ik probeer ff die camera onder de knie te krijgen...

Verwijderd

Mooi gedaan :D
Kan niet w8en op pics :)

Verwijderd

Eh.... foutje bij stressed temp???? verder wel ok! (Y)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

pics pics pics!!!

Goed werk zo te horen. Zelf heb ik een KT7. Zou die guide hier ook geschikt voor zijn?? Ach, mijn 1GHz draait zonder mods met een standaard coolermaster toch al op 1,22GHz.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
als je een delta er in hebt, dan loopt die temp zeer snel terug :)

verder vind ik het netjes hoor! ga zo door :)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Cool! Nice move.

Kheb EXACT hetzelfde verhaal. hehe. Abit kt7a, tbird 1200, voltage mod. (75 watt soldeerbout *nasty* :( )

Om boven de 2.10 uit te komen moet je de voltage protectie omzeilen. zoek ff op www.overclockers.com staat een uitstekende guide over het vmodden van een kt7a.

kdraai zelf op 2.00Volt en waterkoeling op 1500Mhz. stressed (dpc) op 41 graden. niet fantastisch maar aardig genoeg. hoger post wel, maar boot niet (windows kom't nie in)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 22:15 schreef Juustem het volgende:
Eh.... foutje bij stressed temp???? verder wel ok! (Y)
Hoe bedoel je?

Verwijderd

Hmm, zit ook nog altijd te twijfelen voor een Vmod. Mijn doel van 1533Mhz met mijn 1000 T-birdje is niet echt super stabiel. Met 1.88V gaat ie superstabiel tot 1484 maar alles daarboven crasht wel ooit es along the lines...

Houdt dat veel in met zo'n pot ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, eigenlijk helemaal niet veel, je moet wel een goede soldeerbout hebben met een kleine punt en een niet te hoge temperatuur iets van 300 graden was wel maximum denk ik.

Je kunt het best zoals al in de guid staat de potmeter op een klein printplaatje solderen en dan met draadjes naar de chip werken en naar de aarde.
Voor de aarde heb ik gewoon een moederbord schroef gebruikt en daar het draadje aan vast gesoldeerd zodat hij goed vast zit.

Op de chip mage je maar heel kort de soldeerboud er op hebben zitten omdat de kans bestaat dat je hem daardoor kan verpesten ik heb een heel kleinbeetje tin aan het draadje gedaan en het draadje verwarmd zodat je het draadje er als het ware op kunt plakken op zo'n pootje en dan gewoon je soldeerbout er af kunt halen...

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 10:31 schreef twakker het volgende:
Nee, eigenlijk helemaal niet veel, je moet wel een goede soldeerbout hebben met een kleine punt en een niet te hoge temperatuur iets van 300 graden was wel maximum denk ik.

Je kunt het best zoals al in de guid staat de potmeter op een klein printplaatje solderen en dan met draadjes naar de chip werken en naar de aarde.
Voor de aarde heb ik gewoon een moederbord schroef gebruikt en daar het draadje aan vast gesoldeerd zodat hij goed vast zit.

Op de chip mage je maar heel kort de soldeerboud er op hebben zitten omdat de kans bestaat dat je hem daardoor kan verpesten ik heb een heel kleinbeetje tin aan het draadje gedaan en het draadje verwarmd zodat je het draadje er als het ware op kunt plakken op zo'n pootje en dan gewoon je soldeerbout er af kunt halen...
ik krijg mijn 1200 mhz athlon processor met gemak op 1400 mhz zonder de voltages aan te passen :?

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Dan heb jij gewoon mazzel!

Twakker, ik zou zeggen: probeer hem nog hoger te krijgen.
Ik ga die van mij vandaag ook maar eens vmodden.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 11:06 schreef mast3r het volgende:

ik krijg mijn 1200 mhz athlon processor met gemak op 1400 mhz zonder de voltages aan te passen :?
Ja maar zoals ik al zei is dit een "adhd" (niet lullig bedoelt voor eventueele personen die in zulke omstandigheden verkeren) procje ;) en krijg ik hem maar maximaal naar 1333 op 1,85v

sommigen krijgen hem zelfs naar 1500 terweil ik al blij ben met mijn 1400...

En het gaat tenslotte om de mod zelf he' :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 11:29 schreef twakker het volgende:

[..]

Ja maar zoals ik al zei is dit een "adhd" (niet lullig bedoelt voor eventueele personen die in zulke omstandigheden verkeren) procje ;) en krijg ik hem maar maximaal naar 1333 op 1,85v

sommigen krijgen hem zelfs naar 1500 terwijl ik al blij ben met mijn 1400...

En het gaat tenslotte om de mod zelf he' :)
je mod is goed geslaagd maar volgens mij kan jij je processor ook wel op de 1500 mhz krijgen, je moet gewoon je IO voltage omhoog gooien als het niet lukt ;)

Verwijderd

ik kwam met waterkeoling zonder vmod met m'n axia "9" tot 1400Mhz, echter dat is bijna de limiet, vmod heeft em net tot 1500Mhz kunnen brengen. kheb meer voltage nodig om hoger te komen en lagere temps. maarja, 1500Mhz is zat. meer is ook veel meer risico aangezien je de voltage beveiliging omzeilt.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je alleen wat het gekke is dat als ik de io omhoog gooi naar 3,8 dacht ik, dan stop hij ermee.. :?

En de beveiliging werkt van het abit moeder bord :) hij stopt ermee na! 2,1 volt dus ik ga nog maar ff een potmetertje halen om tot 2,4 te schoppen >:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:10 schreef twakker het volgende:
Weet je alleen wat het gekke is dat als ik de io omhoog gooi naar 3,8 dacht ik, dan stop hij ermee.. :?

En de beveiliging werkt van het abit moeder bord :) hij stopt ermee na! 2,1 volt dus ik ga nog maar ff een potmetertje halen om tot 2,4 te schoppen >:)
ik kan io voltage gewoon op 3.9 zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
(okej hier stond onzin)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 26 januari 2002 09:20 schreef twakker het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je streesed temp is lager dan je idle temp, dat klopt niet helemaal...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben gelijk ik zal ff veranderen :)... |:(

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn TB1200 loopt op standaard voltage op 1430(10x143) nu en als ik hem op 1450 laat lopen gaat hij rebooten (spontaan). Maar als ik hem op 1450 laat lopen met hoger voltage reboot hij opnieuw alleen iets later. Wel stoer trouwens zo'n Vmod.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 11:06 schreef mast3r het volgende:

[..]

heb ik dan eigenlijk een of andere AXIA core op m'n processor zitten? (core = 1,75 volt)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
Topictitel aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 15:07 schreef mast3r het volgende:

[..]

heb ik dan eigenlijk een of andere AXIA core op m'n processor zitten? (core = 1,75 volt)
Je hoeft niet een axia te hebben om goed te kunnen OC'en hoor! in tegen deel er zijn nog betere series! die verder "kunnen"..

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 18:54

Garrett

Watercooler

Je kan het toch ook zo doen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/kt71.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/kt72.jpg
Dus er zit gewoon een 30Kohm weerstandje onder die krimpkous

I love watercooling

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 07 februari 2002 23:31 schreef Garrett het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
dat lijkt me idd veel handiger dan zo'n printplaatje met een potmeter erop 8-)

iStockphoto

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 21:51

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Mij lijkt een potmeter veel handiger. dan kun je tenminste heel precies aftasten wat het maximum is wat je systeem aan kan. en je kunt als je even geen zin hebt om te oc'en de weerstand gewoon verminderen. En met een vaste weerstand kan dat dus allemaal niet.

Verwijderd

Een potmeter kan een hoop narigheid veroorzaken, door te storen.
(kraken zeg maar zoals bij de HiFi)

Gewoon effe de boel terugzetten in de BIOS als je niet wilt OC-en lijkt me slimmer. Het gaat tenslotte om een Abit KT7-A bordje..

:Y)

• Garrett

Garrett

Watercooler

Kutzooi, ik heb m'n voltagemod verneukt... had aan beide kanten het draadje met weerstand vastgesoldeerd.... maar nu wilde ik het draadje 'corrigeren' dwz ietsje omhoog 'beuren', breekt dat kleine stukje tin van het mainboard af :(

M'n mobo werkt nog perfekt maar die voltmod kan ik verder wel vergeten denk ik?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/kt7asolderingfuckup.jpg
Als je het zwarte rondje bekijkt, dat stukje is nu 'leeg' dwz er zit geen stukje soldeertin meer :(

Is het niet mogelijk om gewoon zo'n KT7A bios te modden zodat je 'm gewoon in SoftMenu III naar 2.00 volt kan zetten of zo?

I love watercooling

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik ook gedaan. Vorige week. Toen startte mijn PC niet meer. Zwart beeld en ik hoorde ook geen HD's meer. Ik heb em verwijderd en nu doet me PC het weer... Weet iemand wat ik verkeerd gedaan heb ?

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hier staat trouwens een soortgelijke methode, alleen 1 connectiepuntje is anders....

http://www.ocinside.de/index_d.html?/html/workshop/abit_kt7_vcore_d.html

I love watercooling

Verwijderd

Garrett,
misschien is het een gat dat ook aan de andere kant van het mobo zit ? Dan zou je er gewoon een draadje (schelledraad of een stukje draad van een weerstand oid), geen meerkernig montage draad dus, doorheen kunnen steken en solderen. Maar wel wat riskant..

FuTal,
je hebt of de verkeerde soldeer punten geraakt, of een verkeerde weerstand, van een te lage waarde, gebruikt. Begin eens met 22k of zo.

Hij werkt echt wel, ik heb hem hier ook. De 'tweede niveau' montage mod met nog een weerstand. Die tweede is voor de overspannings beveiliging. Ik kan naar ca. 2,32 Volt.

Dat is dus niet meer nodig, was om m'n Duron 600 op 1130 te krijgen (KT7-RAID).. ;)
(Nu TB1333@1443 13x111 Mhz.. Die heeft dus maar 1,72 volt nodig, en er staat nu 1,325 ingesteld 8-) )

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

Gamer

Electrified

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/temp.jpg
dit haalde ik met standaard koeling op epox mobo, 8 K7A +
die axia 1.2 moet toch hoger kunnen met zo een voltage.
bios al geflashed,....

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

GamerToTheMax,
welke voltage BIOS ?? Voor de KT133(a) bordjes valt er alleen maar electrisch wat te doen, de BIOS kan het bord niet zeggen meer spanning te geven zover ik weet.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22

Gamer

Electrified

voltage was 2 vcore, op dat mobo in te stellen door dipswitches.
begrijp niet dat hij met die hoge vcore niet hoger kan.
heb een kt7a ook gehad, kon niet hoger dan 1.33 ghz, maar met biosupdate zat de 1.45 er wel in.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

netjes gedaan hoor :) mijn complimenten :D

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op zondag 10 februari 2002 01:28 schreef Hooi het volgende:
Garrett,
misschien is het een gat dat ook aan de andere kant van het mobo zit ? Dan zou je er gewoon een draadje (schelledraad of een stukje draad van een weerstand oid), geen meerkernig montage draad dus, doorheen kunnen steken en solderen. Maar wel wat riskant..
Nee dat is het niet.... helaas, maar volgens mij zit dat hele kleine componentje op de 'baan' naar dat soldeerpuntje
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/aanduiding.jpg
Kan ik dus niet alsnog bij de witte pijl gaan solderen dan?

(wat een gedoe allemaal, is er niet een gemodificeerde BIOS voor mijn KT7A 1.0? ;) )

I love watercooling

Verwijderd

Umhh,
m'n geheugen laat me effe in de steek. Als je zeker weet dat het doorverbonden is, is het OK, yep. ;)

Als die verbinding in het geel die je hebt getekend, nog goed is, dan ja, uiterasard.

Het risico is dat de beschadiging van het andere punt, de verbinding heeft weggehaald naar het uiteindelijke punt waar het om gaat, of dat alsnog bij opnieuw solderen gaat doen.
(Ingewikkeld verhaal :+ )
Laat ik wat proberen uit te leggen.

A -> B -> C (De betreffende verbinding op het mobo.

Neem aan dat B het punt is waar je al op hebt gesoldeerd, en A is waar je wilt solderen.

De verbinding naar C is dus het moeilijke punt. Wees alsjeblieft voorzichtig, en gebruik een lichtere soldeerbout. Of soldeer heel kort. Want ik ben bang dat als nu hetzelfde gebeurt als de eerste keer, het mobo misschien niet meer wil werken.

Overigens,
de andere kant van de weerstand hoeft alleen maar naar massa. Ik vond hun keuze van maassa punt niet zo handig.

Dus.. :Y)
aan de achterkant van het mobo is een baan massa, vrijwel van links naar rechts, met lak er op. Niet de onderkant bedoel ik, maar de kant die tegen de achterkant van de PC kast komt bij montage.
(Als je de floppy en IDE poorten naar je toe houdt, de Noord kant zeg maa, waar die twee gaten voor montage zitten, met een soort gesoldeerde ring er omheen, in het koper en doorverbonden daarmee.)

Ik heb daar een handig plekje uitgezocht, en voorzichtig wat lak weggekrabd en wat geschuurd tot er wat 'bloot' koper zat, en de andere kant van de weerstand heb ik daar gesoldeerd. Najah, het draadje dan.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb bij de geplaatste foto het 'mislukte' stukje aangeduid met een zwart cirkeltje... moet dat aarde zijn dan? Ik bedoel ik kan 'm rustig aan een ander aardepunt solderen, geen probleem... bedoel je dat?

Dat zwarte onderdeeltje met die 3 pootjes, waar ie dus aan het bovenste pootje moet zitten is het enige 'vaste' punt dus?

I love watercooling

Verwijderd

Nee,
andersom helaas. Het verprutste deel is waar het om gaat, de massa die zij hebben gebruikt is dat zwarte driepoot ding.

;(

Verwijderd

ik heb gisteren ook een volt-mod gedaan :P werkt perfect ik had een 20 K ohm weerstandje en een 10 K ohm potmeter. tot hoever zou ik nu kunnen overclocken (volt = 2.07 @ 50 graden) het is een athlon 1200 (133) mhz

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op maandag 11 februari 2002 11:27 schreef Hooi het volgende:
Nee,
andersom helaas. Het verprutste deel is waar het om gaat, de massa die zij hebben gebruikt is dat zwarte driepoot ding.

;(
Grmbl :( dat is mooi klote dan.. dat wordt aan dat kleine dinkie solderen.... tsja die driepoot is het probleem ook niet... thx anyway

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Hey waarom doen jullie het dan niet gewoon alsnog met een potmeter?? als het niet op die andere manier meer lukt probeer dan deze mannier!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Heb je daar duidelijke pics van dan? Ik heb al her en der gezocht maar over die potmetermethode nog niks gevonden :/

I love watercooling

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:47 schreef Garrett het volgende:
Kutzooi, ik heb m'n voltagemod verneukt... had aan beide kanten het draadje met weerstand vastgesoldeerd.... maar nu wilde ik het draadje 'corrigeren' dwz ietsje omhoog 'beuren', breekt dat kleine stukje tin van het mainboard af :(

M'n mobo werkt nog perfekt maar die voltmod kan ik verder wel vergeten denk ik?

[afbeelding]
Als je het zwarte rondje bekijkt, dat stukje is nu 'leeg' dwz er zit geen stukje soldeertin meer :(

Is het niet mogelijk om gewoon zo'n KT7A bios te modden zodat je 'm gewoon in SoftMenu III naar 2.00 volt kan zetten of zo?
Je kunt gewoon die voltmod weer doen hoor...geen probleem.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17

Epsilon

[afbeelding]
[afbeelding]
heb je hier een guide van, ofzo??
ik zit met jeukende vingers dit te lezen nl
ik had nl geen zin een zo'n logge potmeter, maar wil wel graag een voltmod doen. Dus dit leek me wel wat :)

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op dinsdag 12 februari 2002 13:26 schreef NoStra het volgende:

[..]

Je kunt gewoon die voltmod weer doen hoor...geen probleem.
Als ik dat puntje toch per ongeluk weggehaald heb... dan kan dat toch niet meer? of toch naar dat kleine weerstandje :?

En Epsilon:
Ik zie al waarom je een voltmod wilt doen.... jij hebt ook zo'n 1200 uit de 'klotecpu-niet-te-overklokken-serie' :D

Hier staat trouwens ook een guide, maar de foto's heb ik al eerder in dit topic geplaatst:

http://www.vr-zone.com/guides/kt7/

Ik heb dus zelf een 27k weerstandje aan weerszijden aan een draadje vastgemaakt en er een krimpkous overheen gedaan (om het nog een beetje netjes te laten lijken :D )
....en vervolgens de boel verneukt :( ben blij dat m'n mobo nog werkt, en toch wil ik die fucking voltmod doen.... m'n oude athlon 800 kreeg ik ook op 1000.. da's 25% meer... wil ik nou ook >:)

I love watercooling

Pagina: 1