Ik zat ff te tweifelen (seconde of 3) of ik het zou doen maar het was te verleidelijk Ik moest mijn Athlon 1200 (axia) op 1400 mhz krijgen
Ik las wat guides door en kocht ook een 50k potmeter en soldeerde die aan mijn mamma plankje vast!
In het begin had hij wat koude starts, beetje raar vond ik, maar na een paar keer de voeding in en uitschakelen liep hij als een zonnetje op 1,94 volt.
In de bios had ik de vcore op 1,75 (standaard) gelaten om even te kijken wat het efect was in combinatie met mijn potmeter. Maar dat ging goed!
Daarna heb ik hem nog even op 1,85 volt gezet in de bios dat kwam overeen met 2,02 volt door de potmeter.
ik heb hem eigenlijk niet hoger gekregen dan 1400 mhz maar dat kwam omdat deze nogal moeilijk doet de proc, omdat hij daarvoor ook maximaal maar tot 1333mhz kwam.
Ik ben toch nog wel tebreden over het resultaat maar morgen maar eens verder kijken of ik het voltage niet tot 2,4 kan verhogen..
ohja de temperaturen waren Met mijn zalman cnps 3100 CU
-----------------------------------------------------------
-Idle zonder fan's 39 graden
met fan's 35 graden
-Stressed zonder fan's 46 graden
met fan's 37 graden
..en dat maar met een zalman!! (en dan 3*80mm fan's en een Delta 120mm
)
De plaatjes: (beetje wazig heb net nieuwe camera en kan nog niet inzoeme!!

Nou een beetje wazig maar ik probeer ff die camera onder de knie te krijgen...
Ik las wat guides door en kocht ook een 50k potmeter en soldeerde die aan mijn mamma plankje vast!
In het begin had hij wat koude starts, beetje raar vond ik, maar na een paar keer de voeding in en uitschakelen liep hij als een zonnetje op 1,94 volt.
In de bios had ik de vcore op 1,75 (standaard) gelaten om even te kijken wat het efect was in combinatie met mijn potmeter. Maar dat ging goed!
Daarna heb ik hem nog even op 1,85 volt gezet in de bios dat kwam overeen met 2,02 volt door de potmeter.
ik heb hem eigenlijk niet hoger gekregen dan 1400 mhz maar dat kwam omdat deze nogal moeilijk doet de proc, omdat hij daarvoor ook maximaal maar tot 1333mhz kwam.
Ik ben toch nog wel tebreden over het resultaat maar morgen maar eens verder kijken of ik het voltage niet tot 2,4 kan verhogen..
ohja de temperaturen waren Met mijn zalman cnps 3100 CU
-Idle zonder fan's 39 graden
met fan's 35 graden
-Stressed zonder fan's 46 graden
met fan's 37 graden
..en dat maar met een zalman!! (en dan 3*80mm fan's en een Delta 120mm
De plaatjes: (beetje wazig heb net nieuwe camera en kan nog niet inzoeme!!

Nou een beetje wazig maar ik probeer ff die camera onder de knie te krijgen...