[PC] Bouwtekeningen..

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op Google kon ik geen pics van een 'normale' PC kast vinden..zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmods.com/_images/products/servwindiag.jpg

Alleen dan van de hele kast..wie kan me helpen

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Ik niet! :P

/me is een beetje raar aan het doen...

Verwijderd

Ben zoekende , ben er dacht ik al is een paar tegen gekomen , waarom ben je er eigenlijk naar op zoek als ik het vragen mag??

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:03 schreef allanzoet het volgende:
Ik niet! :P

/me is een beetje raar aan het doen...
En van CPUwaterkoelers he he ;) {ja) :?

Defunctus Deo Juvente

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Anders teken je d'r toch gewoon zelf een :?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:07 schreef XerroR het volgende:
Anders teken je d'r toch gewoon zelf een :?
Gaat erom dat niet als pudding in elkaar zakt :) Zo'n kast heeft wel technisch gezien een moeilijke draagconstructie :)

Defunctus Deo Juvente

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 22:12 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Gaat erom dat niet als pudding in elkaar zakt :) Zo'n kast heeft wel technisch gezien een moeilijke draagconstructie :)
moeilijke draagconstructie :? valt toch wel mee...

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:15 schreef XerroR het volgende:

[..]

Uhm je kunt niet overal zomaar een gatje boren!
En op hoeveel mm moeten er gatjes komen voor je HDD'S / DVDspeler / diskette / koelers etc ... mobo hangt op hoeveel pinnentje..en hoeveel mm staan die uit elkaar :)

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:34 schreef HappyFun het volgende:
Op Google kon ik geen pics van een 'normale' PC kast vinden..zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmods.com/_images/products/servwindiag.jpg

Alleen dan van de hele kast..wie kan me helpen
Ben ik nou de enige die helemaal geen idee heeft wat dat plaatje voorstelt? :? :+

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:15 schreef XerroR het volgende:

[..]

hij moet anders wel zo'n 500kg kunnen houden hoor :+ :9

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 22:18 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Ey je bent een Nl'er die kan toch wel een goede draagconstructie bedenken :? :)

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 22:17 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Uhm je kunt niet overal zomaar een gatje boren!
En op hoeveel mm moeten er gatjes komen voor je HDD'S / DVDspeler / diskette / koelers etc ... mobo hangt op hoeveel pinnentje..en hoeveel mm staan die uit elkaar :)
Meten Is Weten !!!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:19 schreef XerroR het volgende:

[..]

Meten Is Weten !!!
kopen = hebben :)

*dit wordt een beetje een onzin-ding* :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:17 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ben ik nou de enige die helemaal geen idee heeft wat dat plaatje voorstelt? :? :+
Nee hoor, ik dacht dat dit de tekening was voor een Window, maar als ik de tekst zo lees snap ik het nie meer.

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 22:21 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

kopen = hebben :)

*dit wordt een beetje een onzin-ding* :)
Maar is hebben ook hebben wat je precies wilt hebben :?

en zo kunnen we nog wel eff door gaan ;)

• HappyFun
  • Niet online

[..]

Is een raampje in een [als goed heb] Enermax kast :) [ja klik wel eens op GoT-banners] :P
Op vrijdag 25 januari 2002 22:18 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Moet een auto op kunnen staan ;)
Op vrijdag 25 januari 2002 22:19 schreef XerroR het volgende:

[..]

Meten Is Weten !!!
Met alle liefde maar in me kast zijn der ook hoekjes waar ik ZEER moeilijk bij kan :) Bovendien zit ik er zo 5 mm naast ;(

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

[..]

Ik denk dat het een autoraampje is :+

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:22 schreef HappyFun het volgende:
Bovendien zit ik er zo 5 mm naast ;(
tjah, je zegt het zelf; jij bent de prutser :)
Meten = weten, niet meten = niet weten, goed meten = goed weten dat je goed zit :)

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:23 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Ik denk dat het een autoraampje is :+
In je voorhoofd kreng :o [was ff schreeuwerig] om ontopic te blijven..no entension ;) enne..prutser stadium is zeer laag nu :P

//ontopic :)

Defunctus Deo Juvente

• XerroR

XerroR

Verwijderd

Ik zal eens even serieus mee gaan helpen......
je tekent gewoon een kast, zoals jij hem van de buitenkant wilt, en aan de binnenkant maak je hem gewoon rechthoekig :)
Kun je er nooit veel naast zitten....
voor de hd/cd/dvd/cdrw/fdd/dvdrw/dvdr maak je gewoon een lade 2mm breder dan de hd/cd/dvd/cdrw/fdd/dvdrw/dvdr's zijn, en dan kun je ze er makkelijk in en uitschuiven......

/edit/ dat voorkomt dat het schroefje niet past, weet-je-wel :)
/edit2/ Joey gaat zich even belachelijk maken in het echte leven ;) houdoetjes

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:28 schreef ___Joey___ het volgende:
Ik zal eens even serieus mee gaan helpen......
je tekent gewoon een kast, zoals jij hem van de buitenkant wilt, en aan de binnenkant maak je hem gewoon rechthoekig :)
Kun je er nooit veel naast zitten....
voor de hd/cd/dvd/cdrw/fdd/dvdrw/dvdr maak je gewoon een lade 2mm breder dan de hd/cd/dvd/cdrw/fdd/dvdrw/dvdr's zijn, en dan kun je ze er makkelijk in en uitschuiven......

/edit/ dat voorkomt dat het schroefje niet past, weet-je-wel :)
Thanx voor hulp ;)
Maar als je dus je ruimte voor je schroefje te groot maakt gaat klein beetje schuren ..uhm maar blijft wel zitten :)

[zijn der echt geen fabrikanten die de preciese maten geven] :?

Defunctus Deo Juvente

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

ik zou eerder 1mm meer doen... 2 is echt veel speling hoor. Als je schroefjes maar iets aan de korte kant zijn kun je gelijk niet alles meer vastkrijgen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

ik weet niet hoor, maar bij mij staat de kast vast, dus ook al zit de cdr/dvd niet vast met schroeven, dat loopt heus niet weg hoor :9

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Zoek op google naar ATX. Dan krijg je een site met allerlei form factors.

( misschien wel www.formfactors.org ) daar staan allerlei dingen in over de ATX form factor, inclusief standaard plaatsingen van schroefgaten, afmetingen moederborden, etc etc.

Topsite, ik ga binnenkort ook een eigen kast bouwen en heb daar al veel info vandaan getrokken :)

update: link klopt :)

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:32 schreef ___Joey___ het volgende:
ik weet niet hoor, maar bij mij staat de kast vast, dus ook al zit de cdr/dvd niet vast met schroeven, dat loopt heus niet weg hoor :9
als er geen schroeven bij bv me HDD zitten dan pleurt ie echt naar beneden :? [zitten geen houders] :)

[Kwam op idee ivm met ideale Tweakers Kast..allemaal leuke tekeningen maar je binnenkant tekenen qua 'accesoires' / 'ophangers' etc doen ze niet..vandaar :)

[PS weet iemand welke url die ideal CPUwaterkoelerblok was]

Defunctus Deo Juvente

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:35 schreef VROEM! het volgende:
Zoek op google naar ATX. Dan krijg je een site met allerlei form factors.

( misschien wel www.formfactors.org ) daar staan allerlei dingen in over de ATX form factor, inclusief standaard plaatsingen van schroefgaten, afmetingen moederborden, etc etc.

Topsite, ik ga binnenkort ook een eigen kast bouwen en heb daar al veel info vandaan getrokken :)

update: link klopt :)
Je eigen kast wordt Aluminium of :?
En al getekend?

/edit
Damn leuk schema van die mobo met al die mm's :)

Defunctus Deo Juvente

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Wordt meest alu, maar ga ook gewoon HD-racks uit oude AT kasten recyclen.

Ik ga mijn computer in oude stereo behuizingen bouwen :)

Frontplaat ALU dus, frame zal ook wel alu worden, moederbord tray haal ik uit mijn huidige kast, ik moet alleen iets bouwen waar ik hem in kan laten glijden.

Verder worden mijn floppy en CD bovenaan transparant gemaakt :)

Verder no zo wat. Maar ik moet eerst nog e.e.a opmeten, dan ga ik alles in pro/engineer uittekenen en dan ineens bouwen.

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:42 schreef VROEM! het volgende:
Wordt meest alu, maar ga ook gewoon HD-racks uit oude AT kasten recyclen.

Ik ga mijn computer in oude stereo behuizingen bouwen :)

Frontplaat ALU dus, frame zal ook wel alu worden, moederbord tray haal ik uit mijn huidige kast, ik moet alleen iets bouwen waar ik hem in kan laten glijden.

Verder worden mijn floppy en CD bovenaan transparant gemaakt :)

Verder no zo wat. Maar ik moet eerst nog e.e.a opmeten, dan ga ik alles in pro/engineer uittekenen en dan ineens bouwen.
Nice maar waarom TOTAAL geen eigen design :? [dus totally new] ook leuk om weer te weten..een ATX voeding is 13,8 cm :)

Defunctus Deo Juvente

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54

[..]

Blijkbaar, de plaat waarop je je moederbord schroeft heeft deze vorm :) .

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 22:45 schreef Access het volgende:

[..]

Blijkbaar, de plaat waarop je je moederbord schroeft heeft deze vorm :) .
Jouw mobo heeft zo'n vorm :? Wat heb je ermee gedaan...3 hoog laten vallen |:( [was raampje in een enermax kast]

//ONTOPIC

Defunctus Deo Juvente

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Omdat ik het design van die oude stereo's vet vindt. Ik heb nog een oude tuner/versterker liggen die het nog doet, nog een oud casettedeck (bijpassend) die het niet meer doet en daar blijkt mijn mobo precies in te passen :)

Ik ga de line-out van die tuner intern aan de ingang van m'n geluidskaart knopen (heb gecheckt of het ongestraft kan) en de VU-meters van het casettedeck mijn IDE-ledjes laten vervangen, mijn CDROM en floppy wegwerken achter een mooie plaat met een mooi eject knopje. Verder wordt de schakelaar van het casettedeck degene die de hele compu aan gaat zetten (uit moet via windows). Backlights worden geen LEDjes, maar gewoon good-old gloeilampskes, etc etc etc kortom nostalgie ten top :)

Frontplaten worden dus allemaal alu, knoppen zijn dat meest ook (ze voelen ook lekker zwaar-> degelijk), frame wordt alu, buitenkant wordt waarschijnlijk volledig perspex, maar daar moet ik nog op broeien (perspex= duuuuuuurrrrr :'( )

Ik zie het allemaal al helemaal voor me, nu nog de daad bij het woord gaan voegen. Mijn aquarium wordt morgenvroeg eindelijk opgehaald, dus dan kan ik een klustafeltje neer gaan zetten waarop het project van start gaat :)

Ik heb beschikking over frees/draai apparatuur, een dremel en mag ook e.e.a door gaan meten op de faculteit voor ik het aan mijn mobo prik, dus er wordt strak werk geleverd :7

Ik heb nu bij de weg ook gelijk de mogelijkheid om allerlei extra randapparatuur aan mijn PC te knopen. Ik heb de tuner op dit moment al aan m'n line in gehangen en ik luister dus 3FM via mijn PC. De platenspeler heeft ook al aan die tuner gehangen, een casettedeckje heeft dat genoegen ook al mogen smaken, kortom, ik vermaak me opperbest :)

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 22:53 schreef VROEM! het volgende:
Omdat ik het design van die oude stereo's vet vindt. Ik heb nog een oude tuner/versterker liggen die het nog doet, nog een oud casettedeck (bijpassend) die het niet meer doet en daar blijkt mijn mobo precies in te passen :)

Ik ga de line-out van die tuner intern aan de ingang van m'n geluidskaart knopen (heb gecheckt of het ongestraft kan) en de VU-meters van het casettedeck mijn IDE-ledjes laten vervangen, mijn CDROM en floppy wegwerken achter een mooie plaat met een mooi eject knopje. Verder wordt de schakelaar van het casettedeck degene die de hele compu aan gaat zetten (uit moet via windows). Backlights worden geen LEDjes, maar gewoon good-old gloeilampskes, etc etc etc kortom nostalgie ten top :)

Frontplaten worden dus allemaal alu, knoppen zijn dat meest ook (ze voelen ook lekker zwaar-> degelijk), frame wordt alu, buitenkant wordt waarschijnlijk volledig perspex, maar daar moet ik nog op broeien (perspex= duuuuuuurrrrr :'( )

Ik zie het allemaal al helemaal voor me, nu nog de daad bij het woord gaan voegen. Mijn aquarium wordt morgenvroeg eindelijk opgehaald, dus dan kan ik een klustafeltje neer gaan zetten waarop het project van start gaat :)

Ik heb beschikking over frees/draai apparatuur, een dremel en mag ook e.e.a door gaan meten op de faculteit voor ik het aan mijn mobo prik, dus er wordt strak werk geleverd :7
Ben benieuwd wel Pics posten he :)

• Access
Op vrijdag 25 januari 2002 22:48 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Jouw mobo heeft zo'n vorm :? Wat heb je ermee gedaan...3 hoog laten vallen |:( [was raampje in een enermax kast]

//ONTOPIC
Lezen is niet je sterkste kan he !? Je moederbord bevestig je toch op een plaat die je in je kast schuift ? Nou die tekening zag er precies zo uit....

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 23:20 schreef Access het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste kan he !? Je moederbord bevestig je toch op een plaat die je in je kast schuift ? Nou die tekening zag er precies zo uit....
Check eff wat onder zijn Nickname staat...

• Access
Op vrijdag 25 januari 2002 23:23 schreef XerroR het volgende:

[..]

Check eff wat onder zijn Nickname staat...
Ik ben een prutser :? ?

Moet ik dat serieus nemen van iemand met 1200+ posts ?

• XerroR

XerroR

Op vrijdag 25 januari 2002 23:25 schreef Access het volgende:

[..]

Ik ben een prutser :? ?

Moet ik dat serieus nemen van iemand met 1200+ posts ?
Yepz helaas wel

zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/369256

• Access
Man! De shortcut naar deze topic op m'n desktop gaat naar /dev/null :P , en ik ga weer lekker verder met PHP scripten/programmeren :).

• HappyFun
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 23:31 schreef Access het volgende:
Man! De shortcut naar deze topic op m'n desktop gaat naar /dev/null :P , en ik ga weer lekker verder met PHP scripten/programmeren :).
Status Prutser is wel van 0 naar level 1 gegaan he :)
JaJa

//Lezen
Over lezen...tja had gewerkt van 8 - 8 en das lang :Z dus vergeef me ;)

Defunctus Deo Juvente

Pagina: 1