Toon posts:

Raid 0 en Norton ghost?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
FF een vraag, nou heb ik net een nieuwe had er bij gekocht en maar is mijn raid 0 op mijn kg7 aangesloten.
Nou is dit dus echt vet snel vooral omdat ik voor mijn school veel aan video bewerking doe. Het is aleen een risc dat als een van mijn hd's fails ik alles kwijt ben

Weet iemad van jullie of ik beide schijven kan ghosten en dan beide images terug kan zetten,( raid 0 set op beide schijven de helft toch? ) Zodat ik mijn shit weer terug heb?
( 2de post eerste verkeerd)

cya

Verwijderd

Het wordt gezien als 1HHD (de array dan) dus moet gewoon gaan

Verwijderd

Topicstarter
K dat dacht ik ook, maar laat ik nu 2 partities van 40gig hebben. Moet ik dan bide partities ghosten? Data wordt toch verdeeld over 2 hd's? moeilijk moeilijk :(

Verwijderd

Ik heb mijn Abit VP6 ook in raid 0 hangen en ik heb daarbij Powerquest DriveImage gebruikt. Ik kan alle partities willekeurig imagen. Dit is bij mij dus niet disk afhankelijk maar partitie afhankelijk. Ik neem aan dat het bij ghost hetzelfde werkt.

Mocht nou een disk failen, dan prop je er gewoon een nieuwe disk in en dat maak je je stripeset opnieuw en dan kun je gewoon je images terugzetten.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Jongens zo moeilijk kan het toch niet zijn ? :?
Of zie ik het nou verkeerd ?

Je RAID controller is hardwarematig dus als je een RAID 0 (is duplexing toch ?) configureerd dan heb je als het goed is bij 2 HDD van 40 Gig een partitie van 80 Gig.

Ghost of welke image applicatie dan ook ziet alleen die partitie en maakt dus een copy van die partitie welke bestaat uit 2 HDD. Het lijkt me niet mogelijk dat Ghost de afzonderlijke HDD ziet aangezien de RAID controller dit bepaald.

Een afzonderlijke HDD van de RAID 0-set ghosten heeft ook geen zin want aan die data heb je niets.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

je moet er gewoon van uit gaan dat ze niet kapot gaan... Als je 1 schijf hebt kan dat toch net zo makkelijk gebeuren? :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Je raid controller maakt van 2 x 40 gig = 80 gig van. Je pc ziet het als 1 grote schijf. Waarna je partities maakt :) : Maak je er 2 van de zelfde grote dan wordt het zo : 20 gig x 2 = partitie 1 en 20 gig x 2 = partitie 2. Zie FAQ van Storage...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=391970/1/25]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.