Toon posts:

Problemen met achtergrond!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gok erop dat hier een paar goeie webmasters zitten. Ik ben nu al 2 jaar bezig met sites maken en toch stoot ik nu op dit probleem. Ik wil een achtergrond maken voor een tabel. Men denkt nu natuurlijk dat is simpel.. In een opzichte wel ja. Maar ik wil dat deze achtergrond zich niet verdubbeld. Dus als het ware meescrollt met jou. Dus om ff duidelijk te zijn wat ik niet wil is dat een plaatje onstaat en zodra je de hoogte van het plaatje uitbent dat daaronder percies het zelfde plaatje onstaat. Want dat kan ik wel.
Ook heb ik al een script geprobeert voor watermerk maar dat lukte niet omdat hij het dan in de body deed en niet alleen in de tabel. Kan iemand me helpen met dit probleem?

Ik zou het opprijs stellen. :)

Verwijderd

<table style="background-image: url('image.gif'); background-attachment: fixed;">

en misschien ook nog ergens een background-repeat, maar dat kan ik niet echt uit je tekst opmaken.

CSS kan erg nuttig zijn waar HTML tekort schiet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeer bekend met zowel html als CSS. En ik heb geprobeerd het te doen met CSS maar dat werkt voor geen meter :(. Ik krijg niet eens het plaatje te zien :S. Maar goed ik zal je raad opvolgen..

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeert...

Het werkt niet Ik heb nu als tag:
<table width="650" border="0" cellspacing="0" cellpadding="7" align="center" style="background-image: url('../images/ra2/watermerk1.jpg'); background-attachment: fixed;">

Dit werkt echter niet. Alles blijft staan maar toch blijft de achtergrond wit. :(:(

Nu dit gelukt is (jammer) Licht ik mijn vraag toe en geef jullie tijdelijk toegang tot de preview: Hiero previewen!!

Nou waar nu dat grote witte vlak staat daar moet een plaatje komen. MAAR ik wil niet dat dat plaatje zichzelf verdubbeld als je naar onderen gaat (dus als je txt langer wordt dan het achtergrond plaatje groot is)

Kan dit gedaan worden? EN hoe?

Verwijderd

background-repeat: a
waarbij a de volgende waardes kan aannemen:
repeat, repeat-x, repeat-y, no-repeat. Wat het doet spreekt denk ik voor zich :)

Verwijderd

/me snapt niet wat je bedoelt: ik kan nergens scrollen, en ook zie ik nergens een background-image...

En er staan warez op je site, dus dat linkje was niet echt een slim plan.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op vrijdag 25 januari 2002 21:26 schreef DutchHobbit het volgende:
code:
1
  <table width="650" border="0" cellspacing="0" cellpadding="7" align="center" style="background-image: url('../images/ra2/watermerk1.jpg'); background-attachment: fixed;">
Dat kan natuurlijk ook gewoon zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css">
<!--
.tabel{
   background: #00FF00 
           url(../images/ra2/watermerk1.jpg) 
           no-repeat 
           fixed 
    }
-->
</style>

<table width=650 class=tabel>

Zo voeg je alle background properties samen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1