Computer gaat aan, en dan, NIETS :?

Pagina: 1
Acties:

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Allereerst sorry voor mn caps, maar dit wordt erg vreemd.

Sinds ik Gisteren mn computer uit elkaar heb gehaald om m voorzichtig schoon te maken en de binnenkant op te ruimen start ie niet meer op. Het volgende gebeurt: Ik druk op de powerknop, Beeldscherm gaat aan (ledje gaat branden), voedingfan en cpufan gaan draaien en dan blijft ie zo staan, verder gebeurt er niks. |:(

Mijn specs (jullie zullen er vast wel om vragen :) )
Chaintech 5AGM2 mobo
AMD K6-2 300 cpu
Linkworld voeding

ps mijn cpufan zit direct op de voeding aangesloten, niet op het moederbord.

Verwijderd

Argg lijk op een dode processor , echt alles goed aangesloten , rekening gehouden met esd etc???

Verwijderd

check alle stekkers en lintkabels

• cryforhelp
ehm :? esd ik ben een tikkeltje n00b op dit gebied (alle eigenlijk maar goed ;) ) wat is esd?
Ik heb mn processor gisteren ook voor de eerste keer losgehad (ik was nieuwsgierig) en ik heb m heel voorzichtig weer terug gezet, met heatsink er natuurlijk op :) Het zou knap klote zijn als die processor de geest heeft gegeven.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Eerst en vooral don't panic, lijkt me niet dat er iets stuk is hoor :)

Je hebt gewoon ergens kortsluiting gemaakt, haal alles terug uit elkaar en terug in mekaar, duw alles goed,hard aan...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:56 schreef XTerm89D het volgende:
Je hebt gewoon ergens kortsluiting gemaakt, haal alles terug uit elkaar en terug in mekaar, duw alles goed,hard aan...
hamer >:) 8-)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ide cable naar HD???

als die verkeerd om zit dan heb je deze verschijnselen

de rode draad richting de power connector aan de disk zijde

de rode draad bij het cijfer 1 op je systemboard..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:56 schreef cryforhelp het volgende:
ehm :? esd ik ben een tikkeltje n00b op dit gebied (alle eigenlijk maar goed ;) ) wat is esd?
Ik heb mn processor gisteren ook voor de eerste keer losgehad (ik was nieuwsgierig) en ik heb m heel voorzichtig weer terug gezet, met heatsink er natuurlijk op :) Het zou knap klote zijn als die processor de geest heeft gegeven.
Electronic Static Device , wel ontladen enzo bedoel ik >:).

Ik heb gisteren trouwens ook gezien hoe iets finaal fout kon gaan , was met een andere jongen een nieuwe cooler (Swiftech + Aplha) om zijn toen nog goed functionerende Athlon 1333 aan het zetten , toen we alles hadden ingebouwd , was bijna alles naar de fuck (Processor , 512 Mb ddr geheugen en Asus mobotje).

Btw alles zeer netjes ingebouwd en echt overal rekening mee gehouden.

Ook dezelfde symptonen als jouw pctje :(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op vrijdag 25 januari 2002 21:03 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Ik heb gisteren trouwens ook gezien hoe iets finaal fout kon gaan , was met een andere jongen een nieuwe cooler (Swiftech + Aplha) om zijn toen nog goed functionerende Athlon 1333 aan het zetten , toen we alles hadden ingebouwd , was bijna alles naar de fuck (Processor , 512 Mb ddr geheugen en Asus mobotje).

Tof dat je hem op zijn gemak steekt, maar je moet idd altijd even een vijsje vastnemen...

• cryforhelp
Haha, ik was dus stom bezig geweest |:( Ik had de ide flatcables allemaal netjes opgevouwen zodat ze niet zo door de kast heen slingerden. Alleen dat had ik iets te enthousiast gedaan, ik had ze heel strak opgevouwen en daardoor een kabelbreuk veroorzaakt :'( soms verbaas ik me zelf er wel eens over hoe stom ik ben). Ik heb nou even de kabels uit deze comp gebruikt en hij start nu op :)
Bedankt voor jullie hulp in ieder geval...
* cryforhelp gaat morgen nieuwe flatcables en een upgrade voor zichzelf kopen :)

• cryforhelp
Op vrijdag 25 januari 2002 21:03 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het al op hebt kunnen lossen maar misschien moet je ook ff naar de staat van je flatcables kijken.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:27 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het al op hebt kunnen lossen maar misschien moet je ook ff naar de staat van je flatcables kijken.
Nee de processor wat doorgebrand , zat een zwart plekje op en hij stonk , het moederbord en het geheugen waren ook allebei mors dood :'(
Pagina: 1