Asus TUSL2-C en Tualatin PIII met 512k cache

Pagina: 1
Acties:

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Ik lees 2 tegenstrijdigheden op de ASUS website betreft dit moederbord..

1)Het kan wel Tualatin processors met 512k cache aan, mits je de laatste nieuwe bios draait (ver. 1010 of hoger)

2)Het kan niet op dit moderbord draaien omdat Asus zegt dat de Tualatin met 512k een server model is en de TUSL2-C daar niet voor bedoeld is. (FAQ)

Hoe zit het nu :? Ik zit er over te denken om de PIII 1400 aan te schaffen maar ik wil het risico niet lopen dat mijn moederbord er niet mee overweg kan.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Natuurlijk kan het wel. Dat het niet gaat draaien is BS. Misschien dat je een BIOS update met specifieke CPU microcodes nodig hebt om hem correct te laten herkennen.

Verwijderd

Het kan zijn dat een moederbord problemen geeft met de server p3's, stuur anders een mailtje naar asus. De powerleap convertor voor bx borden kon ze eerst ook niet aan, maar de nieuwste versie weer wel, dus het lijkt me niet echt een onoverkomelijk probleem.

Anders koop je gewoon een asus tweede-hands asus P3b-f bx-bord met powerleap convertor en die p3-1400, heb je nog een betere performance en weet je zeker dat het wel werkt!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 25 januari 2002 20:41 schreef eelcoz het volgende:
Het kan zijn dat een moederbord problemen geeft met de server p3's, stuur anders een mailtje naar asus. De powerleap convertor voor bx borden kon ze eerst ook niet aan, maar de nieuwste versie weer wel, dus het lijkt me niet echt een onoverkomelijk probleem.

Anders koop je gewoon een asus tweede-hands asus P3b-f bx-bord met powerleap convertor en die p3-1400, heb je nog een betere performance en weet je zeker dat het wel werkt!
Hij heeft geen BX bordje. Hij heeft een Tualatin-specifiek plankje met de i815E B0 chipset :o

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:54 schreef BalusC het volgende:

[..]

Hij heeft geen BX bordje. Hij heeft een Tualatin-specifiek plankje met de i815E B0 chipset :o
Dat had ik ook wel gezien, maar ik bedoelde dus te zeggen dat als niet zou werken, hij dat bordje zou kunnen omruilen voor een bx bordje+convertor (die asus p3b-f+powerleap), dan werkt het zeker wél en bovendien sneller.

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op vrijdag 25 januari 2002 20:54 schreef BalusC het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak. :)

Hij zegt ook dat als zijn bord die CPU niet aankan dat ie een BX bord met converter moet kopen!

• 6Pac
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 20:37 schreef BalusC het volgende:
Natuurlijk kan het wel. Dat het niet gaat draaien is BS. Misschien dat je een BIOS update met specifieke CPU microcodes nodig hebt om hem correct te laten herkennen.
Ik heb, in order, deze biossen geinstalleerd: (oudste eerst natuurlijk :P )

TUSL2-C BIOS Ver. 1011 01/18/2002
-Fix DMI information cannot be loaded from Winbond W49V002FA firmware hub to main memory.
-Revise DMI maximum memory module size information to 512M Bytes.
-Follow Intel Pentium III naming scheme.
-Fix PS2 keyboard sometimes cannot work in jumper mode.

TUSL2-C BIOS Ver. 1010 09/21/2001
-Add "CPU Vcore" setup item for Intel Tualatin CPU.
-Fix i815E VGA BIOS internal graphics unable to turn on monitor after system resumes from APM standby state.

Bij versie 1010 is de Tualatin Vcore toegevoegd. Dus het zou moeten werken als ik dat zo zie.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

met de 1010 versie kun je de nieuwe tualatin kwijt...ga um ook aanschaffen!!!....

Tubes....It's what make music music!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Op maandag 28 januari 2002 10:14 schreef silitek het volgende:
met de 1010 versie kun je de nieuwe tualatin kwijt...ga um ook aanschaffen!!!....
oftwel ik kan rustig een tualatin met 512KB L2 cache aanschaffen, zodat ik deze ook op mijn asus tusl2-m gaat werken :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

ik heb standaard bios versie 1011
zo uit de winkel

moet ik dan eerst bios versie 1010 als ik een tualatin met 512kb cache will er over heen flashen??

dus 1 versie terug
het heeft toch geen nut als ik 1 versie terug gaat

of wel :? :?

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Op vrijdag 05 april 2002 09:58 schreef 3Clips het volgende:
ik heb standaard bios versie 1011
zo uit de winkel

moet ik dan eerst bios versie 1010 als ik een tualatin met 512kb cache will er over heen flashen??

dus 1 versie terug
het heeft toch geen nut als ik 1 versie terug gaat

of wel :? :?
Tuurlijk niet!
Biossen bevatten altijd de verbeteringen van voorgaande.

Verwijderd

okies thnx

ik ga mezelf een 1266mhz tualatin kopen met 512 kb :P

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

ff offtopic maar wel zo ineressant...
zijn alle Tual@in's met 512k ook in
dual opstelling te gebruiken?
(op een dual-mobo natuurlijk)

Dual-Tual@in is pas echt lekker >:)

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic :)
Op vrijdag 05 april 2002 17:22 schreef B3NN0 het volgende:
ff offtopic maar wel zo ineressant...
zijn alle Tual@in's met 512k ook in
dual opstelling te gebruiken?
(op een dual-mobo natuurlijk)

Dual-Tual@in is pas echt lekker >:)
Jep. Dat zijn de enige Tualatins die volgens Intel SMP capabel zijn.

Verwijderd

Volgens mij niet alle Tualatins zijn 512... er zijn wel 256 Tualatins. De naam Tualatin staat eigenlijk voor het productieproces (0.13 micron ofzo :? )

Officieel geef Asus de TUSL2-C geen support voor de Tualatin-S (server series met 512 cache), maar in het echte kan het wel. Beetje raar volgens mij.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kiek mien sig ;)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 01:09 schreef ThaNetRunner het volgende:
kiek mien sig ;)
maar het werkt wel stabiel toch en snel ?
ik moet er zo 1 hebben 1266 met 512 kb
en mijn asus mobo heb ik net 3 weken
dus ja
Pagina: 1