Toon posts:

Nummerweergave op DECT met omzeiling huiscentrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier dus een huiscentrale die niet aan nummerweergave doet. Hij geeft het signaal dus niet door. Beneden hebben wij een nummermeld-kastje liggen, waarvoor ik het signaal aftap nog vóór het de huiscentrale bereikt, geen probleem dus.

Hier boven, op mijn kamer, heb ik nou een DECT toestel staan die nummerweergave ingebouwd heeft, zodat het dus op het display komt te staan. Maar aangezien onze huiscentrale geen nummerweergave doorstuurt krijg ik dus geen nummer te zien.

Nou had ik het volgende bedacht: zodra er gebeld wordt, wordt via een afgetapt lijntje (zoals beneden) het nummer doorgestuurd naar telefoon boven en na 50 ms wordt er een soort 'schakelaar' omgezet, zodat mijn telefoon weer signaal ontvangt van de huiscentrale, zodat ik weer via de huiscentrale bel. Ik dacht dus aan zoiets:

Zo is de schakeling:

Afbeeldingslocatie: http://tjetta.nl/GoT/nummerweergave1.png

Als er een gesprek binnenkomt:

Afbeeldingslocatie: http://tjetta.nl/GoT/nummerweergave2.png

Na 50ms springt hij om en wordt de rest van het gesprek via de huiscentrale doorgevoerd:

Afbeeldingslocatie: http://tjetta.nl/GoT/nummerweergave3.png

Snap je?

Is dit realiseerbaar en zo ja: hoe? welke onderdelen? wat voor schema?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een aantal andere vraagjes:

• Hoeveel volt staat er op een telefoonlijn?
• Wat voor onderdelen heb ik nodig? Is de basis een relais?
• Na hoeveel ms kan er 'geswitched' worden? Dus na hoeveel ms is het telefoonnummer doorgestuurd?

Verwijderd

het simpelste lijkt mij een aparte nummermelder; die kun je gewoon aansluiten voor de centrale (en naar boven brengen dus)
Ik zie jou oplossing niet zitten om eerlijk te zijn, maar voor het geval dat je er mee bezig gaat, de caller id gaat al voor de bel overgaat dus het relais kan al op het eerste belsignaal schakelen.. dit zal wel werken maar DE grote truuk wordt om de zaak weer in de ruststand te brengen; je weet immers van te voren niet hoelang het gesprek gaat duren.

als je met een (mechanisch) relais werkt moet je 2 wisselcontacten schakelen, met de beide "P's" aan je toestel, de NC op de buitenlijn en de NO aan de 8terkant van de centrale. Succes!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 22:12 schreef tjetta het volgende:
Ik heb nog een aantal andere vraagjes:

• Hoeveel volt staat er op een telefoonlijn?
• Wat voor onderdelen heb ik nodig? Is de basis een relais?
• Na hoeveel ms kan er 'geswitched' worden? Dus na hoeveel ms is het telefoonnummer doorgestuurd?
*volgens mij is de belspanning 60 - 100 v~
*een relais zou kunnen maar met 3 opto-coupplers zal het ook wel kunnen; 2 voor de schakeling en 1 om de zaak open te houden zolang het gesprek duurt
* CLID is al voor de bel binnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 23:28 schreef snars het volgende:
het simpelste lijkt mij een aparte nummermelder; die kun je gewoon aansluiten voor de centrale (en naar boven brengen dus)
Neh, dat wil ik niet. Het zou mooi meegenomen zijn als ik het op mijn telefoon kon doen, anders niet :)
Ik zie jou oplossing niet zitten om eerlijk te zijn, maar voor het geval dat je er mee bezig gaat, de caller id gaat al voor de bel overgaat dus het relais kan al op het eerste belsignaal schakelen..
Dus: als er ook maar _iets_ binnenkomt, dan al doorsturen en meteen het relais schakelen? Er hoeft dus geen timer tussen te zitten?
dit zal wel werken maar DE grote truuk wordt om de zaak weer in de ruststand te brengen; je weet immers van te voren niet hoelang het gesprek gaat duren.
Mja, dit is idd wel een probleem. Wordt er geen signaaltje gestuurd als er opgehangen wordt? Dat daar dan weer (door evt een andere switch) op gereageerd wordt?
als je met een (mechanisch) relais werkt moet je 2 wisselcontacten schakelen, met de beide "P's" aan je toestel, de NC op de buitenlijn en de NO aan de 8terkant van de centrale. Succes!
Die vat ik niet echt :P

Verwijderd

Topicstarter
Een kick na de morgen is als een dag zonder zorgen :z

Als ik op conrad naar tijdrelais zoek, krijg ik dit soort dingen, van ruim 40 euro. Dat is dus wel ff iets minder leuk ;(

Of heb ik aan dit ook genoeg? Voltage van max. 150v lijkt me wel genoeg. Ik heb hier en daar gehoord dat er maar 2 draden worden gebruikt. Ik hoef dus ook maar 2 draden door te sturen?

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Ja het is mogelijk, zo hou ik hier ook de telefoon centrale voor de gek...

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Leuk voor je dat het werkt, maar als je het even uit legt dan heeft ook de topicstarter er mischien nog iets aan al is het 8 maanden geleden.......

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 05:05

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Inderdaad, buiten dat heb ik er dan misschien ook iets aan. :Y)

Misschien dat het dan nog het kicken waard is. Vertel, hoe heb je dat voor elkaar?

Permanent wintericon!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2002 @ 23:32:
[...]

*volgens mij is de belspanning 60 - 100 v~
*een relais zou kunnen maar met 3 opto-coupplers zal het ook wel kunnen; 2 voor de schakeling en 1 om de zaak open te houden zolang het gesprek duurt
* CLID is al voor de bel binnen :)
de belspanning van analoog is 48.8 volt wissel en de belspanning van isdn (digitaal) is 96.6 volt wissel 8)7
als je een alanloge lijn heb dan is het geen probleem maar wat voor een huiscentrale heb je eigenlijk ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 21:54:
Leuk voor je dat het werkt, maar als je het even uit legt dan heeft ook de topicstarter er mischien nog iets aan al is het 8 maanden geleden.......
Een jaar en acht maanden ja :) Ik heb het in elk geval niet meer nodig, mocht iemand anders er baat bij hebben dan hou ik jullie niet tegen deze discussie voort te zetten :)
Pagina: 1