| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Bij zowat elke BIOS komt er dan een memory count, blijft hij ook met alleen geheugen, floppy, mobo, processor, voeding en videokaart bij dat punt hangen ? Het kan nog wel eens zijn dat je HD brak is en je BIOS hem in het begin wilt intializen en een timeout geeft.
Ik heb ook geprobeerd te booten zonder HD, met hetzelfde resultaat als hierboven. Het moederbord geeft wel een signaal naar de HD, aangezien hij wel opspint naar een tijdje. De HDD was trouwens al goed getest door mij, hij is niet kapot en heeft geen slechte sectoren.
De floppydrive blijft ook niet hangen, het LED-je gaat niet branden.
Het is btw een ouwetje (een Intel Premiere/PCI II), kan het zijn dat er een password ofzo opzit.
Ooh ja, na het omdraaien van de SIMM'etjes ziet hij wel wat geheugen, alleen is het maar 8 MB, terwijl ik een simmetje van 16 mb en een van 4 mb heb, beide goed werkend.
De floppydrive blijft ook niet hangen, het LED-je gaat niet branden.
Het is btw een ouwetje (een Intel Premiere/PCI II), kan het zijn dat er een password ofzo opzit.
Ooh ja, na het omdraaien van de SIMM'etjes ziet hij wel wat geheugen, alleen is het maar 8 MB, terwijl ik een simmetje van 16 mb en een van 4 mb heb, beide goed werkend.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Er moeten denk ik in iedere geheugen bank 2 simmen van dezelfde groote in.
Na drie dagen is een *kick* toch wel veroorloofd. Niemand?
Mjah, misschien verslikt hij zich in die verkeerde geheugenbanken.. (probeer eens ergens 2 dezelfde simms te regelen!)Op maandag 28 januari 2002 14:47 schreef Japie_17 het volgende:
Na drie dagen is een *kick* toch wel veroorloofd. Niemand?
Verder lijkt het er inderdaad op dat het hele ding gewoon hangt.. Bij een niet hangende computer moeten namelijk de numlock, capslock en scrollock nog blijven werken!
Jippie. Ik heb het moederbord aan de loop. Er zit nu 2x 16MB in. Het is een Intel Plato 'Batman's Revenge' (socket 4) moederbord. De processor is een Intel Pentium 60 MHz en hij doet 70.000 blokjes (Op maandag 28 januari 2002 15:17 schreef Twynn het volgende:
[..]
Mjah, misschien verslikt hij zich in die verkeerde geheugenbanken.. (probeer eens ergens 2 dezelfde simms te regelen!)
Verder lijkt het er inderdaad op dat het hele ding gewoon hangt.. Bij een niet hangende computer moeten namelijk de numlock, capslock en scrollock nog blijven werken!
Tnx voor de hulp op afstand trouwens Twynn
Pagina: 1