Toon posts:

[EL] Welk relais heb ik???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend een relais gekregen die er voor moet zorgen dat de pomp van de waterkoeling gaat werken zodra de PC aan gaat. Dat als er 12 volt van de PC op komt te staan dat ie dan de 230V pomp aan zet.

Ik weet alleen niet of ik nu de goeie heb en op de site van de fabrikant en in de search heb ik ook niks kunnen vinden.

Het is een Klökner-Moeler Z 00-6.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee man, da's de verkeerde :+

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waar heb je dat ding vandaan?
Ik heb net even een search op google gedaan, op de fabrikantnaam komt exact 1 hit :)

Het is volgens mij een relais voor een CV installatie, dan zit het dus wel goed, maar, als het goed is staat er een leuk plaatje op, en anders gewoon proberen.

* TheGhostInc zegt: Probeer het uit met een 9v batterij en een lampie, gewoon kijken of het relais schakelt en het lampie aan gaat, dan is het goed, anders, koop een nieuwe voor 10 euro, en je weet wat je hebt.

Verwijderd

Wat staat er op de relais zelf? Normaal gezien moet daar opstaan hoeveel panning de spoel nodig heeft en hoeveel je door de schakelaar zelf mag jagen

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:21 schreef CaseBuster het volgende:
Ik heb van een vriend een relais gekregen die er voor moet zorgen dat de pomp van de waterkoeling gaat werken zodra de PC aan gaat. Dat als er 12 volt van de PC op komt te staan dat ie dan de 230V pomp aan zet.

Ik weet alleen niet of ik nu de goeie heb en op de site van de fabrikant en in de search heb ik ook niks kunnen vinden.

Het is een Klökner-Moeler Z 00-6.
Zoek even op Klockner Moeller, misschien dat het dan beter lukt >:)

of kijk even op http://controlparts.com/catalog.htm#z00

ik denk alleen niet dat je hier veel aan hebt. Deze relais kunnen namelijk verschillende spoelen bevatten. Die spoelspanning zul je toch echt van je relais af moeten lezen.

Als je het tenminste op deze manier wilt doen :)
Pagina: 1