Toon posts:

Sicce Idra pomp aabsluiten op 3/8 slang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een sicce idra pomp binnengekregen, en 3/8" slang, maar hoe sluit je dit in vredesnaam aan? De aansluiting op de pomp is veeel te dik.

Verwijderd

je bedoelt dat de slang te klein is om er over heen te schuiven???
dan moet je die vlam een beetje warm maken met een vlammetje en dan word hij zachter en rekbaarder,dan zou het moeten lukken denk ik

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:25 schreef mark_m het volgende:
je bedoelt dat de slang te klein is om er over heen te schuiven???
dan moet je die vlam een beetje warm maken met een vlammetje en dan word hij zachter en rekbaarder,dan zou het moeten lukken denk ik
Ik denk niet dat dat de sterkte van de leiding bevorderd. Je kunt beter een stukje buis zoeken en dat verlijmen met dat stukje wat op de pomp zit en dan je leiding erop doen.

Verwijderd

Topicstarter
De slang past dus ruim in de aansluiting van de pomp, de aansluiting is van binnen glad.

Verwijderd

Verloopstukje kopen ? De rest van je stuff met 1/2 koppellingen voorzien

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 20:35 schreef real_raichu70 het volgende:
Verloopstukje kopen ? De rest van je stuff met 1/2 koppellingen voorzien
Waar?? Ik heb me daar al suf naar gezocht, als je een adres weet graag.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

de sicce idra heeft idd 1/2" aansluitingen
die zijn 12,5mm en jouw slangen 10mm. Dit gaat idd niet makkelijk passen.

Wat je kan doen is:
kook water en doe daar het uiteinde van je slang in en laat het ff staan. Dan pak je de slang eruit en kan je met gemak die 3/8" slangen om de 1/2" aansluitingen doen. Door het verwarmen worden ze veel soepeler.

suc6

Verwijderd

Ik denk niet dat dat zo goed kan zijn voor je pomp , dan wil ie meer er door jagen dan erdoor kan en krijg je toch tegendruk ....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar!! Ging met pompje en slang naar groenrijk-baars (plaatselijke tuincentrum), die man van de vijveraccessoires even zoeken, en tovert zomaar eventjes een halfduims-10 mm verloop tevoorschijn.
Pagina: 1