rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Verwijderd
malleo omnia consentiunt
Eigenlijk gewoon voor de lol, ik heb het verder niet nodig, maar ja...
Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Zie hier waarom niet
malleo omnia consentiunt
kan dat wel?
of ook niet
malleo omnia consentiunt
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
er loopt nu een systeem, Sarah meen ik, waar heel veel PC's aan elkaar geknoopt worden om op die wijze als een heel groot mainframe te werken maar dan veel goedkoper met goed verkrijgbare hardware. Hele grote mainframes zijn gewoon ontzettend duur nl.Op vrijdag 25 januari 2002 19:53 schreef Shaggy16 het volgende:
of een of andere server toepassing
Zoiets zou je in het klein ook kunnen doen. Op die systemen draait meen ik linux.
Ook in utrecht (Uni) is er een dag geweest om P te koppelen om rekenkracth te koppelen.
Als je je daarin verdiept kun je wellicht nog wel leuke dingen doen. al is het alleen voor het opdoen van kennis en de lol eraan.
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
Sarah (meen ik) ben ik effe kwijt, hoop haar te vinden.
Verwijderd
http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/data/36/24/hop.html
Sarah of hoe ze ook mag heten ben ik even kwijt.
Misschien weet iemand het nog. het stond vorig jaar in de Volkskrant en er heeft ook een stuk in linux magazine gestaan, want er draaide linux op.
SARA zonder H.... gevonden. Stond uiteraard bij de links van Utrecht...
http://www.sara.nl/beowulf/index.html
Have fun.
alvast een plaatje op op te warmen:
malleo omnia consentiunt
Dat wil ik ook op mijn kamerOp vrijdag 25 januari 2002 22:37 schreef andre_at_home het volgende:
nog een:
http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/data/36/24/hop.html
Sarah of hoe ze ook mag heten ben ik even kwijt.
Misschien weet iemand het nog. het stond vorig jaar in de Volkskrant en er heeft ook een stuk in linux magazine gestaan, want er draaide linux op.
edit:
SARA zonder H.... gevonden. Stond uiteraard bij de links van Utrecht...
http://www.sara.nl/beowulf/index.html
Have fun.
alvast een plaatje op op te warmen:
[afbeelding]
Haco, graag kappen met je naam onderaan zetten
Kan ik ook gewoon 2 moederborden aan elkaar solderen?
malleo omnia consentiunt
Specs ...ik doe er niets meer aan.
jammer
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
Zoek het internet af naar beowulf.
Een goed side om mee te beginnen is de www.mosix.org die een ander soort van clustering heeft, tasksharing, deze vorm van clustering maakt het mogelijk taken te wisselen van pc over het netwerk automatisch. dus een pc die even niks te doen heeft, krijgt werk...
Is nog volop in ontwikkeling, ze willen ook de ram gaan sharen als 1 grote machine.
Heb eens 2 486's met bootdiskette getest, wel leuk om mee te knommelen.
De beowulf zelf is niet te gebruiken aangezien je al zelf software moet kunnen ontwikkelen in cobolt of andere talen zoals c enz.
Er zijn nog andere pakketten , turbolinux heeft turbolinux cluster een speciaal commercieel pakket, microsoft heeft ook een onbetaalbaar pakket...
Verwijderd
http://www.sara.nl/beowulf/index.htmlOp zaterdag 26 januari 2002 22:46 schreef xfiles het volgende:
heeft niks met sara te maken is een linux beowulf,
met:
Titel van de pagina: The Beowulf cluster at SARA
Lijkt me toch duidelijk genoeg, SARA is maar een voorbeeld. Wij hoeven toch niet alles op te schrijven hier, het is gewoon een startpunt voor de topicstarter om zich eventueel verder te verdiepen in de materie of juist om te stoppen opdat hij zich niet vertilt......
malleo omnia consentiunt
of weten jullie dit niet?
malleo omnia consentiunt
Dus als ik die persoon moet geloven kan het. IDE op IDE Zelf zet ik mijn twijfels erbij. Beetje vaag verhaal allemaal. Maar vanuit een puur praktisch oogpunt. IDE bus kan data verzenden en ontvangen. Beide zelfde protocol en vaak ook zelfde snelheid.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Kerel jij ziet ze wel vliegen of niet hey???Op zaterdag 26 januari 2002 14:39 schreef Haco het volgende:
Kan ik ook gewoon 2 moederborden aan elkaar solderen?
Tsjonge jonge solderen gaat wel erg ver
En het wonder was...
Hij draaide
malleo omnia consentiunt
Wat wil je erover heen sturen dan?
MB1 kan een HD aanspreken van MB2 ofzo?
Beter gewoon een 100 mbit kaart in beide.
malleo omnia consentiunt
anders probeer je toch met fdd kabeltje .. of je fabriekt zelf een kabel in elkaar waarmee je de sockets aan elkaar verbind en dan int midden ergens een cpu ... en als dat ook niet werkt hajje pech .. dan weutik ut neitOp maandag 28 januari 2002 16:38 schreef Haco het volgende:
gewoon proberen maar, IDE op IDE, als het niet werkt...
Jammer dan
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Verwijderd
Terminal-shit enzo?
Anders gewoon via een netwerkje en VNC of iets dergelijks...
Werkt prima
ps. als je in de buurt van gouda woont, dan kan het zijn dat de strooom uitvalt
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
ik heb nog ergens een insteekkaart liggen uit een oud bord, die stond haaks op het moederbord en heeft 3 isa sloten.. dat lijkt te impliceren dat ISA bus door te lussen is. Ik weet echter niet wat er gebeurd als je dat in een ander moederbord stopt. (Was een 386sx of 486 sx meen ik.. ooit 2e hands gekocht ivm de monitor, mijn instapmodel is nu P166 en ik heb genoeg isa en pci sloten beschikbaar..)Op maandag 28 januari 2002 08:47 schreef Haco het volgende:
is het wel mogelijk om meer slots op een mobo te zetten?
malleo omnia consentiunt
Overigens, die Sara is erg leuk, maar onze ASCI White is veel vetter
Verwijderd
Verwijderd
Heh hehOp vrijdag 25 januari 2002 20:33 schreef Haco het volgende:
Het is meer gewoon voor de lol een beetje, ik heb zelf een P4 met 60 gb, maar ik koop afentoe voor een laag prijsje oude computers, en die "verbeter" ik dan.
Eigenlijk gewoon voor de lol, ik heb het verder niet nodig, maar ja...
ik verbeter ook altijd verouderde HardWare.Meteen een foto report, oude computer verbeteren:
Bodigd heden:

[b]Hiermee ff je L1 bruggetjes verbinden hehe

Hier demostreer ik een MOD die je kan toepassen bij je video kaart.
Je haalt voorzichtig een Elco weg en je resulutie gaat omhoog

Hier zie je een voltage mod, voorzichtig soldeer je verbeteringen aan het MOBO(hehe!)

ok nu wordt het leuk

zo even wat verfrissende gatjes erbij

Even wat blow holes er bij
Sja leuk hoor die 486 jes
Kruisjes en zwaar offtopic.. Post gewoon een linkje
CoolOp dinsdag 29 januari 2002 09:52 schreef larry_ellison het volgende:
[..]
Heh heh [afbeelding]ik verbeter ook altijd verouderde HardWare.
Meteen een foto report, oude computer verbeteren:
Bodigd heden: [afbeelding]
[afbeelding]
[b]Hiermee ff je L1 bruggetjes verbinden hehe [afbeelding]
Hier demostreer ik een MOD die je kan toepassen bij je video kaart.
Je haalt voorzichtig een Elco weg en je resulutie gaat omhoog [afbeelding]
Hier zie je een voltage mod, voorzichtig soldeer je verbeteringen aan het MOBO(hehe!) [afbeelding]
ok nu wordt het leuk [afbeelding]
zo even wat verfrissende gatjes erbij [afbeelding]
Even wat blow holes er bij [afbeelding]
Sja leuk hoor die 486 jes
Verwijderd
Plaatjes doen het hier gewoon hoorOp dinsdag 29 januari 2002 09:54 schreef BalusC het volgende:
*zucht*
Kruisjes en zwaar offtopic.. Post gewoon een linkje
Verwijderd
twee 486 moederborden dmv van wat aan elkaar linken...
met als doelstelling de rekenkracht vergroten neem ik aan?
als iemand zo vriendelijk zou willen zijn mij dat eens uit te leggen...
tnx..
Verwijderd
Dat is vreemtOp dinsdag 29 januari 2002 10:48 schreef BalusC het volgende:
Ik zie echt kruisjes.. Of de firewall van IBM zou AOL blocken![]()
Want ze doen het toch echt!!!
Probeer eens handmatig rechtermuisknop -->"afbeelding weergeven"(Als je geen OS2-Warp gebruikt)
ps. ik ben iets voorzichtiger met een 486
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
Theoretisch moet dit dan ook mogelijk zijn onder een OS waarbij je zelf de aansturing van bijv de ide aanpast en zelf de nodige hacks in het os maakt om deze same te laten werken. Ik zie echter het voordeel hiervan niet in. Het makkelijkste is waarschijnlijk een cluster maar daar heb je weinig aan in de thuissituatie.Op maandag 28 januari 2002 16:28 schreef Terror het volgende:
Heb ooit is een topic hier op got gelezen (ca 1,5 jaar terug) waarbij iemand in een respons op een thread beweerde bij een maat hem gezien te hebben wat jij nu vraagt. Draaide op linux.
Dus als ik die persoon moet geloven kan het. IDE op IDE Zelf zet ik mijn twijfels erbij. Beetje vaag verhaal allemaal. Maar vanuit een puur praktisch oogpunt. IDE bus kan data verzenden en ontvangen. Beide zelfde protocol en vaak ook zelfde snelheid.
Zijn zulke hacks ook te downen, of moet ik dan zelf gaan klotenOp dinsdag 29 januari 2002 16:56 schreef checky het volgende:
[..]
Theoretisch moet dit dan ook mogelijk zijn onder een OS waarbij je zelf de aansturing van bijv de ide aanpast en zelf de nodige hacks in het os maakt om deze same te laten werken. Ik zie echter het voordeel hiervan niet in. Het makkelijkste is waarschijnlijk een cluster maar daar heb je weinig aan in de thuissituatie.
malleo omnia consentiunt