[UT] Een "No Loque" Patch ??

Pagina: 1
Acties:

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleempje ... ben weer begonnen met wat ut'en tegen de competoeter ... maar als je dan lekker aan't instagibben ben kom je in een level (doet er niet toe welke) en dan staat er voor je de bot: "Loque"!
Als ik tegen normale bots speel op "Adept" win ik koekje...

maar als "Loque" mee doet kenk et shaken ;( Die Dude is zooo goed ... en nou kank unreal wel makkelijker zetten... maar dan zijn die andere ventjes om over heen te pissen ...

weet iemand hier wat tegen te doen ?

Configure bots helpt NIET |:(

I don't ride fast, i fly low

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
configure bots help toch wel gewoon?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
als ik voor het beginnen configure bots doe ... zeg 4 bots dan krijg je 4 random bots ... maar als je de game dan start krijg je uiteindelijk andere, alleen team instellingen enzow behoud ie enzow ... maar de rest niet :(

• flat
  • Niet online
maar als je loque z'n persoonlijke instellingen nu eens verandert

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
jah maar die staat er dan natuurlijk niet bij ... :(
(zul je altijd zien) en ook al kan je em een keer aanpassen zal unreal dat niet blijven onthouden denk ik

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
je kan loque en tamerlane enzo allemaal configuren hoor :), ze staan er allemaal in, elke bot met zijn eigen behavior :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En je kunt random-bots ook nog uitvinken, dan pakt ie gewoon de eeste X bots :)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
~
kick loque

Works fine for me :)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Loque is een kut bot! :(
wel leuk om tegen te 1on1en *D :Y)

• ravenger
tamerlane is nog leuker om tegen te instagibben op godlike :D

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wie speelt er nou insta :r

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 01:38 schreef raptorix het volgende:
Wie speelt er nou insta :r
Iedereen die goed wil leren mikken? :?

(je :r getuigt van een bijzondere "open mind" voor zaken die anderen leuk vinden trouwens)

• IceStorm
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Pff, en ik dacht al dat het random was. Ik vind dit een aardige lokatie voor een picje van wat stats:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/IceStorm/pics/Loque.jpg

Voor de duidelijkheid, dit is echt. Wat het is? Ik doet een masterful instagib in tempest met 8 bots (allemaal standaard masterful) over 50 frags. Laat ik het zo zeggen, in 1 minuut stond ik op een spread van -20 en na 2:45 was het potje gewoon simpelweg OVER.
Op dat moment stond ik op 9 kills en nummer 2 op 10 kills.
Loque zelf was 4x dood gegaan, de rest allemaal 15x al :P.

Impressie: Ik ben met 2 bots in gevecht (standaard jump --> schiet etc). Loque valt er midden in en heeft in 3 schoten 3 kills, en dat dan constant.

Sorry, heeft misschien niet helemaal met het topic te maken maar het was echt gewoon te erg :P.

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
ah .. na dat "Kick Loque" is goed plan ! :)

ennuh damn wat eens stats, ik had al zo'n idee, maar dat ik ook nog eens gelijk had ;)

En sommige mensen houden geloof ik niet zo van instagib, maar dat rammen met al die wapens bewijs (volgens mij) niet hoe goed je bent, maar hoe goed het wapen is wat je draagt.

met instagib is iedereen gelijk en moet je pas echt je superieure qualiteiten laten zien :7

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 04-11 18:25
instagib bewijst alleen hoe snel je het kruisje op een mannetje kunt krijgen, ontwijken en taktiek is niet meer aan de orde, dat is net zoiets als mensen die alleen maar rifle gebruiken en/of alleen deck16 spelen
een goeie UTer moet gewoon onder alle omstandigheden kunnen winnen, met alle wapens

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 22:46
bij instagib is het ook een kwestie van ontwijken. Als je goed bent kun je al weten hoe de ander schiet en weet je dat je aan de kant moet.( bij de bots is dit zo. Zo kun je veel schoten net ontwijken.

Loque is gaaf samen met tamerlane
nikita en rhea zijn irritant

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:53
Loque kicken is zwak. Als je op internet speelt zijn er ook genoeg die sterker zijn als jij.

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 26 januari 2002 13:14 schreef BlackMage het volgende:
Loque kicken is zwak. Als je op internet speelt zijn er ook genoeg die sterker zijn als jij.
Op zich gaat het daar niet om, het gaat er gewoon om dat het 'random skill' systeem in UT brak is. Als ik 8 bots instel op hetzelfe niveau moet er niet 1 standaard beter zijn.

• ravenger
Op zaterdag 26 januari 2002 12:33 schreef jelmo het volgende:
ah .. na dat "Kick Loque" is goed plan ! :)

ennuh damn wat eens stats, ik had al zo'n idee, maar dat ik ook nog eens gelijk had ;)

En sommige mensen houden geloof ik niet zo van instagib, maar dat rammen met al die wapens bewijs (volgens mij) niet hoe goed je bent, maar hoe goed het wapen is wat je draagt.

met instagib is iedereen gelijk en moet je pas echt je superieure qualiteiten laten zien :7
dat is bullshit, want alle wapens doen stuk voor stuk even veel damage, mits je ze goed gebruikt. Met andere woorden, er is meer skill voor nodig om alle wapens te beheersen (wat van je wordt verwacht als je echt goed wil worden of bent) dan om simpelweg te aimen. Verder vereist nm veel meer tactisch inzicht en denkwerk als je 1on1 speelt of met een clan, qua wapen/pu controle, maplocking, ga zo maar door. (TDM heb ik et over) En bij instagib is et een beetje dom rondrennen en zo veel mogelijk enemies neerhalen met je 1337 aim en superieure connectie.
Op zich gaat het daar niet om, het gaat er gewoon om dat het 'random skill' systeem in UT brak is. Als ik 8 bots instel op hetzelfe niveau moet er niet 1 standaard beter zijn.
Elke bot heeft gewoon een eigen configuratie en eigen skill-level buiten het skillsysteem om. Mijn mening is dat et dan niet snel saai wordt, in vergelijking tot et feit wat jij wil, alle bots met dezelfde skill, dezelfde AI enz. Dat is veel saaier. Het punt met bots in Unreal Tournament is juist om een simulatie te maken van het online gamen en in die zin is het dus juist wel goed.

Verwijderd

Heb al een heletijd niet meer met bots gespeeld maar vroeger (in die goede oude tijd)
Had ik in mijn ini Alle bots geconfigureerd (naam verandert en zo) en dat speelde heel goed de aim gewoon wat omhoog zetten :) en de snelheid waarmee ze je opmerken 8-) anders is er nix aan en dan spelen (hiermee kan je ook downgraden iets wat ik niet aanraad)

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
jah al die bots hoven natuurlijk niet gelijk te zijn ! maar die loque springt er wel erg uit !

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Spelen tegen bots sucked sowieso, omdat ze errug voorspelbaar zijn. Ze nemen bijna altijd dezelfde weg en dezelfde moves.

En plz stop nu over dat gezeik van of insta nu wel of niet meer skil vereist. Uit die discussie valt toch niet uit te komen...

Ik zelf speel ook alleen maar insta, maar ik heb wel gemerkt dat NW (Normal Weapons) players beter met de instagibbers mee kunnen komen, dan instagibbers die een keer NW gaan spelen.

Ik speel insta vooral omdat ik lui ben :)
Ik werd een beetje moe van dat zoeken naar wapens en ammo. Instagib lost dat probleem op :)

En oja Loque is gewoon een vuile aimbotter :P

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 26 januari 2002 13:31 schreef RaVeNgEr het volgende:
Elke bot heeft gewoon een eigen configuratie en eigen skill-level buiten het skillsysteem om. Mijn mening is dat et dan niet snel saai wordt, in vergelijking tot et feit wat jij wil, alle bots met dezelfde skill, dezelfde AI enz. Dat is veel saaier. Het punt met bots in Unreal Tournament is juist om een simulatie te maken van het online gamen en in die zin is het dus juist wel goed.
Waar het mij om gaat, ik wil op een bepaald niveau spelen. Dus stel ik UT zo in dat elke bot op of iig redelijk in de buurt rond dat skillevel zit. Als ik verschillende niveaus wil stel ik dat zelf wel in ;).

(en besides, je gaat mij niet vertellen dat een FPH van tegen de 1000 realistisch is ;)).

• Maximize
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 13:31 schreef RaVeNgEr het volgende:
En bij instagib is et een beetje dom rondrennen en zo veel mogelijk enemies neerhalen met je 1337 aim en superieure connectie.
dat vraagt om flaaaaame :P
ik zeg maar niks :+

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 14:51 schreef MaXiMizE het volgende:

[..]

dat vraagt om flaaaaame :P
ik zeg maar niks :+
ik hou mijn mond :X

Verwijderd

Ik zeg ook maar niks...
Als alle instagibbers hier eventjes niks komen zeggen loopt dit topic nog uit de hand :P

• Primal
  • Laatst online: 17:35
Ik heb naar aanleiding van dit topic eens een instagib potje tegen bots (Godlike) opgestart. Met Loque en het ging om 10 flaggen. Het potje duurde geloof ik een minuut of 10, waarbij Loque binnen de 5 minuten al aan de 180 frags zat!! Djeez! Had een bot van zijn team de flag, huppakee Loque erbij voor cover. Zodra je je hoofd alleen maar liet zien, was je er geweest. Aan het eind van het potje had ik 76 frags (bovenaan mijn team: Oh yeah :) ). Het gemiddelde van mijn team was 40 a 50. Loque had er 384 en de rest van zijn team (mede dankzij hem dus) had gemiddeld rond de 80 a 90. Het werd 10-0 trouwens. Voor het team van Loque mocht dat nog niet duidelijk zijn ;)

Maar ik speel normaal eigenlijk zelden tegen bots.

Btw, misschien ligt de uitslag aan mijn eigen kunde op het gebied van UT. Maar voor Loque was het in ieder geval 'drop en drover' :)

"The fastest code, is the code that is never called."

• ravenger
welke level speelde je primal?

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Dat iedere bot z'n eigen voor en nadelen heeft is prima, maar Loque is gewoon te erg. Als je bij de instellingen gaat kijken staat z'n accuracy gewoon op 100%. Geen enkele andere bot heeft een skill op 100% staan. Om het snel en makkelijk aan te passen:

- Open de user.ini in je system dir.
- Zoek de regel: BotAccuracy[24]=1.000000 (Loque is bot nummer 24)
- Verander 1.000000 in 0.800000 en Loque zal goed kunnen mikken maar schiet niet meer altijd raak... Wordt het spel een stuk leuker van...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• Primal
Op zondag 27 januari 2002 14:56 schreef RaVeNgEr het volgende:
welke level speelde je primal?
Ik speelde CTF-Face (instagib op Godlike). Zodra je gerespawned was en hij (Loque) stond bijv. bovenop de heuvel, was je er geweest. Soms was het 'klik-respawn-dood-klik-respawn-dood' etc. :)

• ravenger
Ik heb net ook een poging gewaagd 4vs4 CTF on Face, maar na 35 min spelen hadden we 5 caps binnen waarvan ik er 3 had gemaakt, en de tegenstander 0.
Loque stond bovenaan van blue team, en ik stond bovenaan van red team, en mijn team was beter, of blue team kreeg de kans niet om te fraggen omdat ze of werden neergemaaid of loque alle frags wegroofde.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/UT/SHOT0013.jpg

• 3steps667
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

bwahahaha 3 keer cappen en dan nog minder punten dan dat stomme botje, je zuigt rav ;)

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• Primal
Nou RaVeNgEr, je bent een heel stuk beter als ik. :) Maar ik moet wel zeggen dat die bots van 'team Blue' wel errug weinig frags hebben :? Zeker als ik kijk naar de bots van jou team. Toevallig niet met de instellingen 'geknoeid'? ;)

• ravenger
nope, dunno hoe et kan, ik zal es naar de config kijken van die bots

[edit]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
red team:

BotNames[22]=Ichthys
BotAccuracy[22]=0.000000
CombatStyle[22]=0.500000
Alertness[22]=0.300000
Camping[22]=0.000000
StrafingAbility[22]=0.500000

BotNames[23]=Tamara
BotAccuracy[23]=0.000000
CombatStyle[23]=1.000000
Alertness[23]=0.000000
Camping[23]=0.000000
StrafingAbility[23]=0.500000

BotNames[21]=Jared
BotAccuracy[21]=0.000000
CombatStyle[21]=-0.500000
Alertness[21]=0.000000
Camping[21]=0.000000
StrafingAbility[21]=1.000000

blue team:

BotNames[24]=Loque
BotAccuracy[24]=1.000000
CombatStyle[24]=0.000000
Alertness[24]=0.300000
Camping[24]=0.000000
StrafingAbility[24]=0.500000

BotNames[3]=Dessloch
BotAccuracy[3]=0.000000
CombatStyle[3]=0.000000
Alertness[3]=0.000000
Camping[3]=0.000000
StrafingAbility[3]=0.000000

BotNames[16]=Barak
BotAccuracy[16]=0.000000
CombatStyle[16]=0.500000
Alertness[16]=0.000000
Camping[16]=0.000000
StrafingAbility[16]=0.000000

BotNames[17]=Kara
BotAccuracy[17]=0.200000
CombatStyle[17]=0.000000
Alertness[17]=0.000000
Camping[17]=0.000000
StrafingAbility[17]=0.500000

uitleg:
Camping: in welke mate de bot niet, des de dichter bij de 1 de meer hij stilstaat en lamed :9
BotAccuracy: spreekt voorzich denk ik, 1 is 100% raak schieten en 0 is 0% :) theoretisch gesproken (ik heb loque wel zien missen, en Barak zal ook niet alles gemist hebben sinds ie frags heeft ;)), en een bot kan ook negatieve accuracy hebben.
Combatstyle: scaling van -1 tot +1; -1 = avoidant ; -0,5 = catious ; 0 = normal ; 0,5 = aggressive ; 1 = berserk
Alertness; in welke mate de bot je in de gaten heeft als je op hem schiet. De hoger, de eerder merkt ie je op en begint ie terug te schieten.
Strafingability; in welke mate de bot kan strafen, hoe hoger, hoe meer de bot strafed en dodged.

en er is ook nog een bot met getal 0 ;)

Dus: Team red heeft over et algemeen een hogere Combatstyle, dus ze zullen sneller aanvallen als blue, en daar komt nog bij dat red meer uitwijken dan blue, zie Strafingability :) dus dat verklaart et denk ik, en probably de positie die de bot inneemt, zo zag ik dessloch constant rond de flag, en waren Loque en Barak continu aan et aanvallen, Kara beetje aant nixen :]

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
potje Quake3 anyone ;)
Pagina: 1