Toon posts:

Geheugen van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, ik heb eindelijk mijn 3D Prophet 4500 weggedaan! 8-) Was het gezeik onder Windows XP zat en heb een Geforce 2 Ti met 64 Mb DDR gekocht 8-) Nu is mijn vraag (aangezien het een goedjoop kaartje was van maar €147,50 of het geheugen wat er op zit misschien wel 4,0 ns geheugen is. Op dit geheugen staan de volgende regels

- Samsung 148
- K4D263238M-QC40
- UAJA34DB

Die 40 aan het eind van de 2e regel, is dat dus de snelheid van mijn geheugen?? Hoop het wel want dan gaan er heel snel een paar sinks op en op naar de 250 Mhz!!

(Op deze kaart zit ook nog een jumper voor de versie van de kaart. Ik kan hem instellen als Quadro of als Geforce, wat kan ik beter doen? En wat voor Quadro is het dan als ik hem in de Quadro-mode zet? (misschien belangrijk voor de drivers)
Het is trouwens deze kaart.

Verwijderd

Topicstarter
-=SCHOP=- 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:57

Epsilon

Ik zou niet durven zeggen of het 4.0ns geheugen is. Wel kan ik je vertellen dat je het geheugen van een gf2 ti erg hoog kan krijgen. Koop bij oc-shop wat alpha heatsinkjes en wat ASII adhesive, en plak (je hebt er 8 nodig denk ik) ze op je geheugen. Maak aan de zijkant van je kast een fan die zo door (dus de ribben vertikaal plaatsen!!!!) de heatsinkjes blaast. Dit zal veel helpen denk ik zo.

suc6

• MrTinux
  • Laatst online: 12:09

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op vrijdag 25 januari 2002 19:08 schreef Rippie het volgende:
Die 40 aan het eind van de 2e regel, is dat dus de snelheid van mijn geheugen?? Hoop het wel want dan gaan er heel snel een paar sinks op en op naar de 250 Mhz!!
LOL... ga je terugklokken :?
GF2Ti mem draait op 400MHz, en de core (als je die bedoelt) draait standaard al op 250MHz :)

zoals je hier kan zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/faq/tabel.gif

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

gewoon proberen. niet te erg op de ns. letten.....langzaam opschroeven. mijn Leadtek geforce 2 pro heeft volgens de doos en de website 5.5 ns geheugen, goed voor 363 MHz dus (181 DDR), maar ik heb hem al probleemloos op 460 MHz gehad zonder heatsinks. misschien gaan ze nog wel hoger, maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op vrijdag 25 januari 2002 20:53 schreef MrTinux het volgende:

[..]

LOL... ga je terugklokken :?
GF2Ti mem draait op 400MHz, en de core (als je die bedoelt) draait standaard al op 250MHz :)

zoals je hier kan zien:

[afbeelding]
250 MHz= 500 MHz DDR :Z

• MrTinux
  • Laatst online: 12:09

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op vrijdag 25 januari 2002 20:56 schreef zimbab het volgende:

[..]

250 MHz= 500 MHz DDR :Z
Ik bedacht net hetzelfde |:( :P

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 25 januari 2002 20:43 schreef Rippie het volgende:
-=SCHOP=- 8-)
Gelieve pas na een dag je topic omhoog te schoppen (zie FAQ). Er zijn nog andere mensen op die forum die ook een topic lopen hebben...
:)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:59 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Ik bedacht net hetzelfde |:( :P
Hij zegt toch duidelijk dat de core 250MHZ doet ? Mag jij me de eerste DDR powered core voorschotelen ...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:48 schreef epsilon het volgende:
Ik zou niet durven zeggen of het 4.0ns geheugen is. Wel kan ik je vertellen dat je het geheugen van een gf2 ti erg hoog kan krijgen. Koop bij oc-shop wat alpha heatsinkjes en wat ASII adhesive, en plak (je hebt er 8 nodig denk ik) ze op je geheugen. Maak aan de zijkant van je kast een fan die zo door (dus de ribben vertikaal plaatsen!!!!) de heatsinkjes blaast. Dit zal veel helpen denk ik zo.

suc6
Das dan wel erg fijn... :( ik heb een geforce 2 Ti van Powercolor (vraag me niet waarom! |:( ) en krijg hem echt niet ver of windows xp zit al te zeuren dat hij een fout heeft gemaakt==> Blauwscherm!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:55 schreef zimbab het volgende:
gewoon proberen. niet te erg op de ns. letten.....langzaam opschroeven. mijn Leadtek geforce 2 pro heeft volgens de doos en de website 5.5 ns geheugen, goed voor 363 MHz dus (181 DDR), maar ik heb hem al probleemloos op 460 MHz gehad zonder heatsinks. misschien gaan ze nog wel hoger, maar dat heb ik (nog) niet geprobeerd.
Ik heb ook een leadtek Leadtek geforce 2 promaar dan lekker de 5ns versie, die loopt standaard op 200/400, hehe... :P nu op 250/450. Dus ik weet wel haast zeker dat jij die ook hebt. Ze hebben namelijk 2 versies uitgebracht. op de doos staat idd 5,5ns en op de website ook.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het dan met die Quadro-mogelijkheid?? In de search wordt ik er niet echt wijs uit. Maar is het voor spelletjes beter om in quadro te werken of niet??

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 10:42 schreef Rippie het volgende:
En hoe zit het dan met die Quadro-mogelijkheid?? In de search wordt ik er niet echt wijs uit. Maar is het voor spelletjes beter om in quadro te werken of niet??
dat kan toch alleen met een GF3??
en nee, een quadro is langzamer in games

Verwijderd

ik had mijn leadtek geforce 2 ti ook overgeklokt :D

250/401 @ 300/525

Met een crystal orb en blokjes op mijn geheugen :D

Verwijderd

sorry ik wou wijzigen (drukte op post reply)

Verwijderd

:9

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 10:54 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik had mijn leadtek geforce 2 ti ook overgeklokt :D

250/401 @ 300/525

Met een crystal orb en blokjes op mijn geheugen :D
Op zaterdag 26 januari 2002 10:55 schreef Metal-Kool4 het volgende:
sorry ik wou wijzigen (drukte op post reply)
Op zaterdag 26 januari 2002 10:55 schreef Metal-Kool4 het volgende:
:9
zit je nu niet te vragen om een ban >:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 11:01 schreef Hielkej het volgende:

[..]

[..]

[..]

zit je nu niet te vragen om een ban >:)
Hielke ook altijd :D :D
Hij is de man van de BAN! :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja die 40 is waarschijnlijk 4ns

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 11:02 schreef limoentje het volgende:
ja die 40 is waarschijnlijk 4ns
Dat schept mogelijkheden!! :9 8-)
Pagina: 1