Soltek SL-75 DRV-4 mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:33
Wie heeft ervaringen met dit moederbord?

O/C'en hoeft niet gelijk ermee, het gaat erom dat het bordje stabiel is icm met AMD XP 1900+.

Het moederbord ondersteund ATA133. Ivm videoediting wil ik een ATA133 harddisk als 2de disk voor videomateriaal gebruiken en een ATA100 als windows/programma disk. Hoe kan ik het beste de aansluitingen doen als ik daarnaast ook een CD/DVD speler en een CD-Rewriter aan moet sluiten? Hoe kan ik het beste master/slave instellen op de verschillende drives voor de beste prestaties?

Ook hoorde ik dat er problemen zijn gemeld bij de voorganger van dit mobo, de DRV2, mbt het installeren en/of draaien van Windows XP. Geeft de opvolger (de DRV-4 dus) ook nog problemen?

Verwijderd

Het moederbord ondersteund ATA133. Ivm videoediting wil ik een ATA133 harddisk als 2de disk voor videomateriaal gebruiken en een ATA100 als windows/programma disk. Hoe kan ik het beste de aansluitingen doen als ik daarnaast ook een CD/DVD speler en een CD-Rewriter aan moet sluiten? Hoe kan ik het beste master/slave instellen op de verschillende drives voor de beste prestaties?
Ik weet niet zeker of dit mobo 4 ide-aansluitingen heeft, anders zou je elk apparaat als master op een aansluiting kunnen aansluiten.
Als je maar 2 ide-poorten hebt, wat normaal is, heeft het geen zin een ata133 en een ata 100 schijf te combineren. De bus werkt namelijk op het laagste protocol, en je ata133 wordt gewoon benaderd als een ata100. Niet dat het in performance veel (niets waarschijnlijk) zal uitmaken.
Voor de cdspeler en brander adviseer ik:
IDE2: master brander
IDE2: slave: cd-romspeler

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gaat u hier maar verder: [topic=388236]

Dit topic is gesloten.