Toon posts:

Mijn Primary Hd is F: ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe hd gekocht een Maxtor 40 GIG.
Dus ik de boel opnieuw installeren, en ne geeft ie mijn Hd aan als F: :?

Ik heb alles zo aangesloten..

Primary Master : HD (Maxtor)
Primary Slave : CD-ROM
Secondary Master : CD-RW
Secondary Slave : HD (seagate)

En in windows geeft ie mijn Maxtor aan als F:.
en hij vind zelfs niet eens een C: schijf :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
in win2k/xp klopt dit, in win 98 lijkt het me sterk.

Verwijderd

Dat kun je toch zo veranderen :?

Verwijderd

[b]Op vrijdag 25 januari 2002 18:46 schreef

Primary Master : HD (Maxtor)
Primary Slave : CD-ROM
Secondary Master : CD-RW
Secondary Slave : HD (seagate)
klopt dat wel

ik heb namelijk

pr Master: Hd 1
pr slave :hd 2
se master:cd rom
se slave :cd rw

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 19:35
Ik heb hetzelfde onder XP, kwam omdat ik XP zelf mijn nieuwe Maxtor heb laten partitioneren en formateren, en daarna gelijk XP erop gezet.

En je kan het volgens mij niet veranderen, omdat je je System drive geen andere letter toe mag kennen.

Maarja, CD drives naar G en H, en nu een C en F harde schijf, kan er op zich wel mee leven

Verwijderd

dit kan kloppen, windows op nt basis telt partities, en daarna koppelt hij die aan een letter, heb het ergens in een boek staan, maar volgens mij eerst alle primary partities, daarna alle logical partities, daarna alles wat verwisselbaar is.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
Op vrijdag 25 januari 2002 22:44 schreef PassY het volgende:
dit kan kloppen, windows op nt basis telt partities, en daarna koppelt hij die aan een letter, heb het ergens in een boek staan, maar volgens mij eerst alle primary partities, daarna alle logical partities, daarna alles wat verwisselbaar is.
klopt idd, bij een nieuwe install, maar als een NT based (w2k en winXP) OS gebruikt, en je steekt een nieuwe hd geeft hij die een naam
dan om de systeem integriteit te behouden, zet hij de letter vast aan de drive, zodat deze altijd dezelfde blijft!
je kan het manueel wel veranderen in drive manager, tenzij het de boot of system drive is

Verwijderd

mijn computer-> rechtemuisklik->beheer -> Storage -> Disk Management -> CD drive kiezen -> Properties -> Change Drive Letter and Paths
Pagina: 1