Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anoniem: 16219
Anoniem: 43186
beetje kopersulfaat moet werkenOp vrijdag 25 januari 2002 18:51 schreef real_raichu70 het volgende:
Wel ik heb koelvloeistof voor WRC rallywagens , ik heb em kado gekregen van een maat , maar als je die gaat kopen denk ik dat je nog duurder uitkomt dan WW
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
GAMMAOp vrijdag 25 januari 2002 19:47 schreef Karreman het volgende:
erm.. wat is demi water??
| I've got permission to color outside the lines |
gedemineraliseerd waterOp vrijdag 25 januari 2002 19:47 schreef Karreman het volgende:
erm.. wat is demi water??
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Anoniem: 38336
De inhoud van je hele systeem natuurlijk. Verder is er wel een verschil tussen demi-water en gedestilleerd water, demi-water komt uit een ionen-wisselaar, de Ca- en Mg-ionen zijn uitgewisseld tegen andere ionen, gedestilleerd water is bereid door destillatie, en gegarandeerd ionen-vrij.Op vrijdag 25 januari 2002 20:06 schreef Niekosss het volgende:
moet je dan liters demi water kopen of is een scheutje genoeg???
:?:?
Anoniem: 26387
Gedestilleerd water = puur H2O (zal misschien een paar % schelen)Op vrijdag 25 januari 2002 20:35 schreef Karreman het volgende:
Dus is nu demi water beter, of juist gedestiliseerd water?
:?:?
Demi = vaak rond de 70% H2O.
Koelen hoeft per definitie niet beter te gaan met destil, je weet nooit wat die troep doet met de koeling (positief of negatief). Destil water is wel beter tegen aanslag!
Anoniem: 45515
Gedemineraliseerd worden echter maar een aantal ionen er uitgehaald (dit weet ik niet zo precies).
Hehe, 70%? Wat is dat nou weer voor getal? Wat is die andere 30% volgens jou dan?Op vrijdag 25 januari 2002 22:30 schreef Jamez_Joint het volgende:
Demi = vaak rond de 70% H2O.
Gedeminiraliseerd water en gedistilleerd water zijn sowieso al 99,7% H2O, net als kraanwater overigens. En de stoffen die in kraanwater bevinden (Ca2+ en dat soort rotzooi), maken nog geen 0,1% van het totale gewicht uit.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Anoniem: 19977
75% demi water / 25% corosie werende koelvloeistof doet het erg goed. => geen algen en geen corosie/electro corosie. Althans voor zover ik weet. presteerd verder prima.
Laat ik wel weten of et allemaal lukt.
thx allemaal
Ey, nou niet allemaal mijn typefout gaan overnemen hè!Op vrijdag 25 januari 2002 23:25 schreef Karreman het volgende:
gedeminiraliseerd
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Anoniem: 10074
knappe jongen.Op vrijdag 25 januari 2002 23:47 schreef Cloontje het volgende:
Gewoon water
btw. je icon ziet er een beetje vaag uit
Anoniem: 16963
Graag duidelijk antwoorden aub, want als ik nog wat nodig heb ga ik zo de deur ff uit om het te halen
Als je alleen gewoon water gebruikt kan het gebeuren dat op een gegeven moment door de algen je hele waterkoeling systeem vol zit met algen. Dat bijvoorbeeld je waterblok verstopt zit ofzo.Op dinsdag 23 juli 2002 10:24 schreef minipolopikoler het volgende:
IK krijg als het goed vandaag een waterkoelingset binnen en ik heb er veel over gelezen maar iets is me nog niet echt duidelijk, namelijk wat voor water te gebruiken. Is gewoon kraanwater een optie? Moet ik gedistileerd water halen en waar kan ik daarvoor terecht? En water wetter?
Graag duidelijk antwoorden aub, want als ik nog wat nodig heb ga ik zo de deur ff uit om het te halen
Daarom gebruiken de meesten demi water. Mijn systeem gaat net iets meer dan een liter in, dus gewoon kopen dat demi water, dat zijn de kosten niet.
Verder gebruik ik ook water wetter. Het werkt gewoonweg perfect. Dat is ook nog eens tegen de algen en het is ook nog beter voor de koeleigenschappen. Een ander goedje wat je kan gebruiken is koelvloeistof voor auto's. Dat helpt je ook tegen corrosie en is een stuk goedkoper. Alleen de koeleigenschappen van je water worden er weer minder van.
Bij oc-shop verkopen ze nu ook kleine flesjes water wetter, is dat niks voor je? Of anders samen met iemand een grote fles bestellen ofzo?
Zo heb je denk ik wel antwoord op je vragen.
Voor de koeleigenschappen van water met andere dingen gemengd moet je maar zoeken naar een topic van Dabit. Die heeft het allemaal getest.
Veel suc6 met je WC setup!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Anoniem: 30723
Nooit gewoon water gebruiken ivm kalkaanslag.
Nu nog pics postenOp dinsdag 23 juli 2002 12:01 schreef minipolopikoler het volgende:
Hey allebei harstikke bedankt voor de info! Op dit moment is me ma2 liter gedistileerd water aan het halen, water wetter ga ik bestellen en artic silver denk ik ook. Ik heb de set al binnen en even getest en het werkt allemaal prima en het geluid is heerlijk zacht. Nu maar hopen dat me Xp1800 eindelijk onder de 55 graden blijft
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Ik kan et topic niet vinden, weet jij nog welke et was ?Op dinsdag 23 juli 2002 10:48 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Voor de koeleigenschappen van water met andere dingen gemengd moet je maar zoeken naar een topic van Dabit. Die heeft het allemaal getest.
Turn it off and on again.
Anoniem: 59028
ik ook niet, zal wel aan ons liggen......Op dinsdag 23 juli 2002 12:18 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Ik kan et topic niet vinden, weet jij nog welke et was ?
Maar kan iemand die een potje waterwetter heeft ff kijken of er iets van "ingredienten" op de verpakking staat? Zal (uiteraard) wel cryptisch zijn, maar misschien kunnen we het ontcijferen en die boel cheaper maken
ik kan iig vrij simpel aan de chemicalien komen
edit
als iemand kopersulfaat gaat toevoegen aan zijn demiwater ben je best wel dom bezig, ga je eerst ionenvrij water gebruiken, pleur je er als nog ionen in
Ja idd als MOL op msn komt zal ik et erm nog wel ff vragenOp dinsdag 23 juli 2002 13:19 schreef Esmeralda het volgende:
[..]
ik ook niet, zal wel aan ons liggen......
Maar kan iemand die een potje waterwetter heeft ff kijken of er iets van "ingredienten" op de verpakking staat? Zal (uiteraard) wel cryptisch zijn, maar misschien kunnen we het ontcijferen en die boel cheaper maken
ik kan iig vrij simpel aan de chemicalien komen
edit
als iemand kopersulfaat gaat toevoegen aan zijn demiwater ben je best wel dom bezig, ga je eerst ionenvrij water gebruiken, pleur je er als nog ionen in
Turn it off and on again.
Hmmm, op msn ben ik vanavond ofzo wel. Dan zal ik de ingredienten wel posten van water wetter als het erop staatOp dinsdag 23 juli 2002 13:56 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Ja idd als MOL op msn komt zal ik et erm nog wel ff vragen
Ik denk dat het wel goed in elkaar zit. Hoe heb je het met de koelpasta gedaan?Op dinsdag 23 juli 2002 13:57 schreef minipolopikoler het volgende:
Hmmmz, het zaakje draait nu maar me cpu wordt 57 graden na wat 3dmarken, das nie echt wat ik in gedachte had. Ik heb de radiator op 7volt gezet omdat ie echt veel herrie maakte. Het koelblok zit super strak en het water in de slangen voelt warm aan. Iemand suggesties?
Verder zet je je fan op 7 volt, niet je rad.
Ik vind een pomp van minimaal 600l/u toch wel het minimum..Op dinsdag 23 juli 2002 14:22 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik trouwes een eheim pomp voor 300l per uur, is dat te weinig? Ik heb ook het idee dat doe radiator nix uithaalt, het water dat eruit komt is precies even warm. Kwa herrie is alles in orde maar me creative geforce 4 komt nu boven alles uit, die wil ik later ook gaan waterkoelen.
Verder zal je niet zomaar verschil voelen tussen water van 28.2 graden en 27.8 ofzo. Moet je een tempsensor kopen ofzo. Of draai voor de gein eens zonder rad. moet je kijken wat er dan gebeurd!
Hoe kan je merken of je rad. wat uitmaakt. Zet de fan uit. Stress je cpu en zet daarna de fan op 12 volt. Dan lootp je temp ook geleidelijk af als het goed is.
Ik heb ook een pomp zoals in dat filmpje, geen echt reservoir dus, ik denk dat ik eerst een andere pomp en echt reservoir ga halen want zo kan het echt niet.
Voor de rest zoek ik gewoon op internet voor meer info en ga ik dus water wetter en artic silver 3 bestellen.
Voor de rest iemand ervaring met dit waterblok?

Er zit echt een gare klem bij btw
Ik ga maar weer verder kloten
In dat filmpje gebruiken ze veel te veel koelpasta. 10x teveel als je het mij vraagtOp dinsdag 23 juli 2002 15:25 schreef minipolopikoler het volgende:
Ja dat bedoelde ik, de fan staat op 7 volt. Ik heb de koelpasta gedaan zoals altijd, niet teveel en goed verspreid, zoals in dit flimpje (cool stukje film trouwens) [url="http://www12.tomshardware.com/images/thg_video_3_watercooling_english.zip"]http://www12.tomshardware.com/images/thg_video_3_watercooling_english.zip[/url]
Ik heb ook een pomp zoals in dat filmpje, geen echt reservoir dus, ik denk dat ik eerst een andere pomp en echt reservoir ga halen want zo kan het echt niet.
Voor de rest zoek ik gewoon op internet voor meer info en ga ik dus water wetter en artic silver 3 bestellen.
Voor de rest iemand ervaring met dit waterblok?
[url="http://www.innovatek.de/Pics/FlatFlow5.gif"][afbeelding][/url]
Er zit echt een gare klem bij btw
Ik ga maar weer verder kloten
Verder ken ik je blok niet.
Ik heb ook nog even gezocht naar dat topic van Dabit, maar je kan maar 60 dagen terug zoeken. Topic is net wat ouder aan de topics die ik wel vind te zien.
Mijn insziens niet goed.
Normaal water is al rijk aan ionen en zal niet zo snel die oxiden oplossen (is al verzadigd).
Om Algen tegen te gaan zou je een paar druppels bleekmiddel kunnen toevoegen.
NB: alles wat je in je demi-water oplost zorgt voor ionen, dus ook waterwetter, dat is nl. inherent aan oplossen.
Ik werk op een lab, en doe dagelijks geleidbaarheids metingen aan watermonsters, en wanneer ik dan (DUBBEL) demi water meet, geeft deze ook geleiding. De hele geleidbaarheidsdiscussie die ik hier soms lees is dus imho complete flauwekul.
GEwoon je susteem goed testen op lekken, en regelmatig controleren moet genoeg zijn...;)
Maar kan iemand AUB voor me eens kijken waar waterwetter uit bestaat? Misschien, als het "simpele" bestanddelen zijn kan ik iets regelen, waardoor we onder de OC-shop prijs kunnen zitten
Tuurlijk lost normaal water ook de oxiden op, alleen minder, langzamer, en is sneller verzadigd.Op dinsdag 23 juli 2002 21:29 schreef Esmeralda het volgende:
normaal water lost echt wel andere oxiden op hoor, net als demiwater. Als je echt zeker wil zijn dat je ion-arm demiwater hebt moet je in je watercirculatie ergens een kat- en anionenwisselaar inbouwen, een complexvormer zoals bv EDTA in je water oplossen en je water elke 3 dagen verversen. Vor de rest heeft het ECHT GEEN zin om te ouwehoeren over oplosbaarheid / niet oplosbaar zijn van ionen, simpelweg omdat je koper / alu standaard onder alle omstandigheden ionen vormt. De vraag is: Heeft het wel zin om al deze maatregelen te treffen......
Ik werk op een lab, en doe dagelijks geleidbaarheids metingen aan watermonsters, en wanneer ik dan (DUBBEL) demi water meet, geeft deze ook geleiding. De hele geleidbaarheidsdiscussie die ik hier soms lees is dus imho complete flauwekul.
Daarnaast is het nergens voor nodig dat je demiwater gebruikt (eventueel kalkvrij maken kan je doen door citroenzuur of azijnzuur toe te voegen (in kleine hoeveelheden)).
(heb ook 2 jaar op een lab gezeten, werk nu als inkoper voor een van de grootste Chemisch bedrijven in Nederland).
Ik doe totaal geen moeite,met normaal water heeft mijn systeem dik een jaar prima gelopen (heb nu een "nieuw" mobo en processor, en ben nu een nieuw resevoir aan het bouwen, daarom is ie off-line).
Geleidbaarheidsdiscussie over Demi-water is idd zinloos.
Helaas weet de ingredienten niet van Waterwetter, zal wel niet zo spannend zijn wat daar inzit.
Citroenzuur?Op woensdag 24 juli 2002 11:49 schreef equinoxe het volgende:
[..]
Tuurlijk lost normaal water ook de oxiden op, alleen minder, langzamer, en is sneller verzadigd.
Daarnaast is het nergens voor nodig dat je demiwater gebruikt, want kalkvrij maken kan je doen door citroenzuur of azijnzuur toe te voegen (in kleine hoeveelheden).
Geleidbaarheidsdiscussie over Demi-water is idd zinloos.
(heb ook 2 jaar op een lab gezeten, werk nu als inkoper voor een van de grootste Chemisch bedrijven in Nederland).
Welke reactie krijg je dan ???
Er zijn er 2. Het enige verschil is de aansluiting voor de slangen. Die is bij de ene groter als bij de ander. Dat is alles!
Wat doe je met je oude waterblok?? Ik heb wel interesse, kan ik kijken of hij beter presteerd dan mijn maze 2.
Als je hem kwijt wilt, wat heb jij er voor betaald, en wat wil je ervoor terug??
Dus demi water zal dan wat duur worden en waterwetter gaat helemaal in de papieren lopen... citroenzuur of azijn klinkt dan erg aantrekkelijk...
Dus... klopt dat echt? wat voor verhoudingen?
Dan krijg ik dus water voor de koeling, met azijn tegen de kalkafzetting (moet werken, doen ze ook met strijkbouten) en koelvloestof tegen het bevriezen.. de ton staat 's winters ook buiten!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Gooi ik ook in mijn koffiezetter als ie weer eens dicht zit.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
das niet demi maar distiOp woensdag 24 juli 2002 14:01 schreef Joost E. Boere het volgende:
Voor wie goedkoop demi-water wil: het komt uit de condens-wasdrogers (dus niet de wasem-variant).
oftewel "Gedistileerd". puur H2O
IK heb er 45 euro voor betaald, 2e hands en de klem werkt nie goed meerOp woensdag 24 juli 2002 12:05 schreef -=MOL=- het volgende:
Welke blok je moet kiezen.....
Er zijn er 2. Het enige verschil is de aansluiting voor de slangen. Die is bij de ene groter als bij de ander. Dat is alles!
Wat doe je met je oude waterblok?? Ik heb wel interesse, kan ik kijken of hij beter presteerd dan mijn maze 2.
Als je hem kwijt wilt, wat heb jij er voor betaald, en wat wil je ervoor terug??
Anoniem: 52888
Lekker goedkoop en in de kleuren BLAUW, ROOD en Groen zijn die verkrijgbaar.
Mail me op marcel_1982@hotmail.comOp woensdag 24 juli 2002 21:07 schreef minipolopikoler het volgende:
[..]
IK heb er 45 euro voor betaald, 2e hands en de klem werkt nie goed meer
Ik heb alleen interesse in het blok. Kan je me ff een foto mailen ofzo?
Anoniem: 23911
Koelvloeistof is toch gewoon demi met antivries...Op woensdag 24 juli 2002 21:57 schreef naadje het volgende:
Ik gebruik gewoon Koelvloeistof van 3.50¤ per liter die bij mij ook in de auto zit.
In dat geval kan ik beter gewoon antivries kopen tegen algen ed.
Want demi kan ik gratis krijgen..
(we hebben zelf een apparaat om demiwater te maken)
ik heb net bij de giraffe 5 liter blauwe koelvloeistof gehaald voor 2 euroOp woensdag 24 juli 2002 21:57 schreef naadje het volgende:
Ik gebruik gewoon Koelvloeistof van 3.50¤ per liter die bij mij ook in de auto zit.
En ja, dit is gewoon (demi) water met antivries... sterker nog, het is water met Methanol
Nog ff een kleine opmerking: Het verschil in DEMI- en Gedistilleerd water is, dat in demiwater organische verbindingen zitten ( < dan 0,01% wel te verstaan) en in gedistilleerd water niet. Maakt voor je geleiding weinig uit, dus neem het goedkoopste wat je kan krijgen
Ik heb nu een Klax waterblok gehaald, die heeft het zelfde kabel systeem als me eheim 1046 (300l/uur) pomp . Me cpu wordt nu maximaal 42, met luchtkoeling 56. Wat wel opviel is dat het voor de temperatuur niet uitmaakt of de radiator aanstaat, ik denk dat ik die eerst maar eens ga vervangen. Ik gebruik gedistileerd water, artic silver 3 en ik ga nog water wetter bestellen.

Maar kan ik dus gewoon vullen met normaal water en wat azijn of koelvloeistof en dit een half jaar of langer laten draaien of kan ik beter wachten op mijn waterwetter en dit dus zsm bestellen
Digital Media Junkie
Punt 1. Post dit de volgende keer in een wat recenter topic (no flame intended)Gaer schreef op 03 januari 2004 @ 21:20:
Major kick, heb mijn waterkoeling compleet, maar ben vergeten waterwetter te bestellen![]()
![]()
Maar wat zijn de alternatieven? Veel gedoe over gewoon water enzo hierboven, ik wil resultaten ipv alleen geblaat
![]()
Maar kan ik dus gewoon vullen met normaal water en wat azijn of koelvloeistof en dit een half jaar of langer laten draaien of kan ik beter wachten op mijn waterwetter en dit dus zsm bestellen
Punt 2. Gebruik ALTIJD Demi-water. Bij ons is het gewoon bij de drogist te
halen voor €0,74. (Demi-water, gedemineraliseerd water,
gedestileerd water, enkele benamingen van dit water voor als
de (blonde) verkoopster het niet snapt.
Punt 3. Waterwetter lijkt mij het beste. Zowel bij OC-shop.nl
als bij Tweakstore.nl te koop (kost 8 euro bij Tweakstore iig).
Koelvloeistof kun je proberen (schijnt ook bij de meeste te werken).
Azijn zou ik niet doen. Zou zonde zijn als je slangen of iets dergelijks
er door aangetast zouden worden.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Gewoon een paar liter gedeminiraliseerd of gedestileerd water kopen en een litertje koelvloeistof. Daar van kieper je een scheut in je reservoir, en alle algen leggen het loodje. En je water word mooi lichtblauw
Deze soorten mag je in de auto niet mixen, dus dan denk ik dat het bij WC ook opgaat... (Klontert geloof ik, en das iets wat je waterblok niet fijn vindt...)
Groetjes, Christian.
PS. Praxis: 5 liter donkerblauwe KVS voor 5,99 euri...
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
http://www.wc101.com/reviews/Additives/
http://www.water-cooling....terwetter/waterwetter.php
http://forums.devhardware...ghlight=water+cool+(pics)
http://www.vr-zone.com.sg/?i=37&s=8
Conclusie: Gedestilleerd water met een toevoeging in de vorm van waterwatter of antivries.
Aangezien ik mijn waterkoeling nu toch ondertussen aan de praat wil, ga ik een korte tijd draaien met gedestilleerd water met 5% antivries en daarna over op Zerex (tweakstore).
Thnks voor de reacties btw
[ Voor 4% gewijzigd door pretorian_nl op 04-01-2004 10:24 ]
Digital Media Junkie
Anoniem: 108944
GRAFIEK RECHTSBOVENAAN
http://www.redlineoil.com/whitePaper/17.pdf
Anoniem: 112410
Weet wel dat water bijna 2 keer meer warmteenergie kan opnemen dan methanol. Koelvloeistof is niet nodig aangezien je fans toch niet onder het nulount koelen. Een scheutje methanol om algenvorming tegen te gaan kan geen kwaad maar gebruik liever niet te veel aangezien water in kleine hoeveelheden toch beter de warmte meeneemt!