Toon posts:

CRT en vertekening...WTF!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is 18:27, ik zit nog op mijn wekr en wil naar huis. Hardware probleem en maandag moet de boel al van start gaan :-( Ik heb echt geen tijd om zelf te zoeken, dus de easy way:
is het mogelijk dat er een vertekening in een CRT ontstaat doordat het raster 'gestretched' ofzo is?

uitleg: ik maak een bitmap (Windows) met precies in het verticale midden een streepje

wanneer ik deze bitmap op een andere comp aanbiedt (zelfde OS, zelfde ap, alleen andere vidkaart en monitor) bevindt het streepje zich NIET meer precies in het verticale midden!!! Het gaat om enkele milimeters, in dagelijks gebruik zal je het niet merken maar ik moet maandag een experiment in visuele waarneming draaien waar 4 milimeter HEEL VEEL is :+

anyone anyone, pliez???

NB: ik bedoel natuurlijk het midden gemeten vanaf de randen van het actieve schermgedeelte

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het ziet ernaar uit dat het een latertje wordt :+

Kun je dan niet de videokaart en/of de monitor gelijk maken op die systemen ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Is het niet aan te passen met de OSD toetsen van je beeldscherm?

Verwijderd

Hoezo stretched hij het? Dat lijkt me toch alleen als je een andere resolutie gebruikt, die niet in de verhouding 4:3 is. Ik denk inderdaad dat je even mbv je osd het een en ander moet afstellen :)