alternatief 8045T?

Pagina: 1
Acties:

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hallo ik heb nu een 1.1Tbird en wil die gaan clocken maar de enige acceptabele o/c cooler lijkt wel de alpha8045T maar die dingen vind ik wel erg duur hoor, kan ik net zo goed me 1.1tbird inruilen voor een 1.4, zijn er niet alternatieven te vinden die minder kosten maar wel hetzelfde coolen, of dicht in de buurt komen?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
dat denk ik niet.......er steken 2 koelers boven de rest uit en dat zijn de alpha en de swiftech....en ze zijn niet voor niets zo duur....ze koelen gewoon erg goed

bijkomend voordeel is dat allebei de heatsinks pinnetjes hebben om de lucht te vervoeren.....door deze pinnetjes gaat de geblazen of gezogen lucht ook buiten de heatsink naar onderdelen op het moederbord die dan ook direct gekoeld worden.........ook niet slecht voor oc'en natuurlijk >:)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fuck
was er al bang voor
nouja dan maar een nieuwe processor

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
1 koeler maar? En die tientallen andere koelers maken ze zeker voor de grap :)
Heb zelf een Thermosonic Thermoengine niet zo prijzig (toendertijd 100 gulden excl verzenden) en koelt prima, maar in die categorie zijn er nog zoveel anderen.

http://dansdata.com/coolercomp.htm

Staan er een heleboel getest.
En belangrijk is natuurlijk ook fatsoenlijke koelpasta, scheelt ook weer :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Voor die prijs kan je eigenlijk beter zelfbouw waterkoeling gaan maken ...

Verwijderd

als je een beetje goed rondkijkt, kun je zo'n alpha met fan voor 130 piek wel krijgen, ik denk niet dat je daar een thunderbird 1,4 ghz voor kan krijgen:)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Met een el-cheapo Coolermaster sinkje en een fatsoenlijke fan shop je die Dondervogel ook wel omhoog hoor, zorg alleen wel voor een beetje airflow in je case.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op vrijdag 25 januari 2002 19:54 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Met een el-cheapo Coolermaster sinkje en een fatsoenlijke fan shop je die Dondervogel ook wel omhoog hoor, zorg alleen wel voor een beetje airflow in je case.
klopt maar het probleem is dat je dan meestal een stofzuigergeluid als resultaat krijgt........de duurdere koelblokken zijn groter en er hoort een 80 mm fan op die je op een lager toerental kunt laten lopen ........zachter dus >:)
Pagina: 1