screenshots: http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,329/
Voor de link moet je zelf maar ff zoeken
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
(heb alleen geen shots
Het is FRIET!
Verwijderd
Doe je goedOp vrijdag 25 januari 2002 18:37 schreef Marv het volgende:
Stunts:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is al gefixtOp vrijdag 25 januari 2002 18:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Doe je goed
Plaatjes stonden bij mij in de cache dus ze werkten bij mij wel
Hier nog een tof dos spel:
Supaplex:
http://www.mobygames.com/game/shots/gameId,2106/
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Lemmings@War -- de freeware combinatie van Lemmings 1 en Worms 1. Nederlands product
de site:
http://chaozzatwork.tripod.com
of meteen:
http://download.cnet.com/downloads/0-10034-100-7946332.html
succes ermee!!!
Verwijderd
Ect super oud spel, was vroeger een dos versie van, en is nu (al een hele tijd uit) een windows versie van..
TFX
TFX: EF2000
Wing Commander I / II / III
X-Wing (Collectors) / TIE Fighter (Collectors)
Dune 2
Warcraft I / II
Indycar Racing
Command & Conquer
Stunts
Need For Speed I / II
Sim City 2000
Apache Longbow
AH-64D Apache
Monkey Island I / II
Transport Tycoon (DLX)
Moet ik doorgaan?
Hele goeie websites!
<BLOCKQUOTE><HR><FONT SIZE=3 COLOR=RED>Admin break</FONT><HR>Geen links naar abandonware sites alstublieft, dank u.[/quote]
Crasader no regret
Die zijn echt vet!!!
Verwijderd
[..] SNIP URL [..] Bij games en dan old. Voor de mods, er staan geen warez op, kijk zelf maar.Op vrijdag 25 januari 2002 18:37 schreef Marv het volgende:
Stunts:
<BLOCKQUOTE><HR><FONT SIZE=3 COLOR=RED>Admin break</FONT><HR>Klopt, geen warez, maar wel abandonware en roms. Bovendien een pagina waar 'straks' FTPs op komen te staan. Sniechoet![/quote]
Verwijderd
Geen warez nee maar jij wilt beweren dat je de rechten over Sonne van Rammstein heb en dat nummer mag verspreidenOp zaterdag 26 januari 2002 12:02 schreef sinterklaasrulez het volgende:
[..]
[..] SNIP quote [..] Bij games en dan old. Voor de mods, er staan geen warez op, kijk zelf maar.
[Quote geen ongewenste meuk ajb, dank u! - Jotti]
Verwijderd
euh oja, dat was ik ff vergeten, ik pas et wel ff aan.Op zaterdag 26 januari 2002 12:05 schreef ItSnows het volgende:
[..]
Geen warez nee maar jij wilt beweren dat je de rechten over Sonne van Rammstein heb en dat nummer mag verspreiden
Verwijderd
Op zaterdag 26 januari 2002 11:18 schreef pSycho_Y2K het volgende:
[..] SNIP quote [..]
[Quote het dan ook niet! - Jotti]
I don't ride fast, i fly low
IddOp zaterdag 26 januari 2002 12:31 schreef CyberTijn_ het volgende:
Prince of Persia
Supaplex ownes ook!
'k Moest er ooit mee stoppen, kreeg 52 niet
Maar ja, verder, uhhh, pcman
Verwijderd
Verwijderd
Quake 1, ook nog een echt DOS spel!Op vrijdag 25 januari 2002 18:29 schreef Srvmille_R het volgende:
wie kent er nog echt brute dosgames of andere brute spellen met screenshots. ik verveel me zwaar :Z:Z:Z
Verwijderd
Some things can not happen until they happen...
Verwijderd
mischien een beetje buggy, maar zo
elite siteOp zaterdag 26 januari 2002 20:40 schreef DeX het volgende:
Pak je rust!
Ik laatst dune2 der weer ff opgegooid, is ie nog beveiligd,
Ik weet dat er al een topic over is (geweest), maar volgens mij waren die spellen vroeger veel leuker!
Trouwens, als je perse nog dosspellen wil kunnen spelen, haal dan ergens een 2e hdd vandaan en installeer daar dos op.
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Ik heb laatst supaplex nog een tijdje zitten spelen maar je wordt er na een tijdje gek van (virtual machine is niet nodig, het spel vertraagd uit zichzelf...).Op zaterdag 26 januari 2002 19:42 schreef vinnie_van_wham het volgende:
HET bruutste game der XT's
[afbeelding]
Heb er iemand een savegame van die boven de level 20 uitkomt ?
Verwijderd
Dune 2 heerstOp zaterdag 26 januari 2002 23:03 schreef Thufir_Hawat het volgende:
ahhhhh Those were the days....
Ik weet dat er al een topic over is (geweest), maar volgens mij waren die spellen vroeger veel leuker!
Trouwens, als je perse nog dosspellen wil kunnen spelen, haal dan ergens een 2e hdd vandaan en installeer daar dos op.
Ik weet dat ik VMware niet persee nodig heb, maar ik wou meer gaan Windows 3.1-en en had daar voor de lol Supaplex bij gestampt, en zo kan je ook makkelijk een ScreenShot makenOp zondag 27 januari 2002 00:16 schreef Icheb het volgende:
[..]
Ik heb laatst supaplex nog een tijdje zitten spelen maar je wordt er na een tijdje gek van (virtual machine is niet nodig, het spel vertraagd uit zichzelf...).
Heb er iemand een savegame van die boven de level 20 uitkomt ?
Savegames? Kheb het einde al gehaald
C:\>_
kgeloof dat m'n ma het spel ook heeft uit gespeeldOp zondag 27 januari 2002 00:33 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Ik weet dat ik VMware niet persee nodig heb, maar ik wou meer gaan Windows 3.1-en en had daar voor de lol Supaplex bij gestampt, en zo kan je ook makkelijk een ScreenShot maken
Savegames? Kheb het einde al gehaald![]()
ik heb em nog wel... **cracked**Op zaterdag 26 januari 2002 23:03 schreef Thufir_Hawat het volgende:
ahhhhh Those were the days....
ben in level 4
JaaaaaaaaaaaahOp zaterdag 26 januari 2002 10:23 schreef Nephilin het volgende:
Geen leuke DOS games zeg je? Hmm... * QuestGamer opent ff z'n oude doos...
Warcraft I / II
Stunts
Need For Speed I / II
Transport Tycoon (DLX)
En Lemmings natuurlijk
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
AMIGA GAMES

Dit zijn screens van Lotus Esprit Turbo Challenge, hoe zag die er ook alweer uit in de DOS versie
Amiga stond 'ver' boven de PC in die tijd
Verwijderd
Tsk tsk...de grondlegger van RTS hoor je gewoon te hebben!Op zondag 27 januari 2002 01:18 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
ik heb em nog wel... **cracked**
ben in level 4
Verwijderd
Beathoven begrijpt het ja. Ik zou graag terug gaan naar de tijd dat jullie net Fantasy World Dizzy op de Hercules konden kijken met moeite.Op zondag 27 januari 2002 01:47 schreef Beathoven het volgende:
DOS Games?
AMIGA GAMES
Dit zijn screens van Lotus Esprit Turbo Challenge, hoe zag die er ook alweer uit in de DOS versie?
Amiga stond VER boven de PC in die tijd
THNX voor die url...Op vrijdag 25 januari 2002 18:37 schreef Marv het volgende:
Stunts:
dankzij die site heb ik eindelijk het spel gevonde wat ik al jaren zocht... was een beetje moeilijk omdat ik alleen nog maar wis hoe ie eruit zag...
IddOp zondag 27 januari 2002 15:42 schreef Phuck het volgende:
Wolfenstein 3D
Moeder van alle spellen!
Blijft koel!
Op zondag 27 januari 2002 18:17 schreef Termin8or het volgende:
Tjah Day of ten tacles was een zeer goeie.
Keen,
Dat is een gaaf spel, zit ook humor in. Ouwe DOS-adventures zijn echt kewl! Ik weet niet of iemand het spel "Rex Nebular and the cosmic gender bender" kent.. maar die is ook gaaf, veel humor ook.Op zondag 27 januari 2002 18:18 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Day of the Tentacle
Andere toffe DOS-adventures:
Monkey Island 1 en 2
Indiana Jones 3 (Last Crusade)
Indiana Jones and the fate of Atlantis (de beste)
Sam 'n Max hit the road
Day of the tentacle
Rex Nebular and the cosmic gender bender
Flight of the Amazon Queen
Bedoel je daarmee misschien "Flight of the amazon queen"? Een auto en sleutels rippen weet ik niet meer, maar je begint daar in een gebouw geloof ik waar je uit moet zien te komen. Op een of andere manier kom je in een vliegtuig terecht dat je bestuurt en in een jungle neerstort.. Tof spel, alleen kan het echt nergens meer vindenOp zondag 27 januari 2002 14:46 schreef Srvmille_R het volgende:
amazone ofzo. dan kom je ....
het spel was wel

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Day of the Tentacle is echt gaaf, net als zijn veel minder bekende counter part.. Orion Burger.Op zondag 27 januari 2002 18:18 schreef Soccubus het volgende:
[..]
![]()
bedoel je niet Day of the Tentacle
![]()
Tja er waren veel toen bekende dos games, maar ik kan er ook zat noemen die watt minder bekend waren:
Eens kijken zomaar een greep uit de collectie, kijk maar welke je nog kent:
-Champions of Zulula
-Crystal caves
-Secret agent
-Biomenace
-Fracas
-savage warriors
Verwijderd

Warm

Shadow (me favo bot) Vs katana

Grootze Nova Vs Katana

Inkopen doen

OMF demo hier te Downloaden
OMF is inderdaad een behoorlijk goed spel.Op zondag 27 januari 2002 19:19 schreef MaXxX het volgende:
OMF 2097 (one must fail)
[afbeelding]
Warm
[afbeelding]
Shadow (me favo bot) Vs katana
[afbeelding]
Grootze Nova Vs Katana
[afbeelding]
Inkopen doen
[afbeelding]
OMF demo hier te Downloaden
Maar het is allang freeware.
op de omf the battlegrounds site staat ie gewoon. (het is wel ff zoeken.)
IDD, ik heb hem al neer geladenOp zondag 27 januari 2002 19:45 schreef PsyFlash het volgende:
[..]
OMF is inderdaad een behoorlijk goed spel.
Maar het is allang freeware.
op de omf the battlegrounds site staat ie gewoon. (het is wel ff zoeken.)
Gremlins 2
Trolls
Retalliator (vlieg sim)
Night Raid
Streed Rod
keen reeks
Cool Spot
Spid Wad Willy
hmm.. ja.. eens denken...
Blake Stone (beetje rondrennen en andere (wat?) afknallen)
God of Thunder
ah, eindelijk een wat originele lijst. eens kijken.Op maandag 28 januari 2002 07:55 schreef Pyrus52 het volgende:
* PsyFlash opent z'n ouwe doos eens
*lijst*
hmm.. ja.. eens denken...
Blake Stone (beetje rondrennen en andere (wat?) afknallen)
God of Thunder
Gremlins 2
lastig omdat je er 2 hebt. (elite versie, en hightech)
een is platform, andere is van bovenaf gezien in isometrisch perspectief.. meer adventure.
Trolls
De opvolger van het spel Oscar, de trolls.. ja das lang geleden ik kan me dat intro nog herrinneren, in die speelgoed winkel. En als je geluk had vond je een jojo waarmee je creatures af kon maken. Oh ja en dan als je alle letters vond van Bogus, of Bonus, kreeg je geheim level.
Retalliator (vlieg sim)
nooit veel gespeeld.
Night Raid
Geweldig, weer een vrij onbekende. Spel waarbij je vanuit bunker vliegtuigen en neerkomende parashutjes (spelfouten voorbehouden) moest afknallen. Erg leuk tussen de levels door, of als er 3 vijandeen veilig de grond hadden bereikt.
Streed Rod
Net als SR2 een leuk spel, maar ik vond het latere equivalent, quarentine en later q2: roadwarrior, wel beter.
keen reeks
Uiteraard. Keen1 vond ik toch altijd het leukste.. met die eenogige groene mannetje, en de grotere met 2 ogen.
Cool Spot
Ook aardig, velen kennen het oorspronkelijke "spot" wat eigenlijk een bordspel is. Dit spel was alleen wel ECHT moeilijk.
Spid Wad Willy
Oh die is ook vaag ja, je bent dan zo'n poppetje die een bal kapot moet schieten.. die was nog vrij lastig ook.
God of thunder
Wel aardig spel, soort rpg, waarbij je perscherm allelei vage puzzels moet oplossen. Het spell heeft wel wat. (als je veel gedult hebt)
Ten slotte, ik schaam me diep, maar heb full throtle nog nooit uitgespeeld.. alleen zo'n demo versie. IS het nog de moeite van het downloaden waard?
Favo's
Stunt's, je raakte er dus nooit op uitgespeeld, heb het zeker anderhalf jaar gespeeld.
Supaplex, dit is dus gewoon een 1337 spel! Naar mijn mening een van de beste ever, met die explosieve floppies
Doom, hehe ook al zo'n legende. Heb het laatst met vinnie van wham over inet uitgespeeld, super 1337
Verwijderd
Wat heb ik dat veel gespeeld, maar ook :
de Keen serie
Secret Agent
Jill in the jungle (platform game)
Stunts
Winter games & Summer games (olympische spelen spelletjes van Accolade)
Blake Stone
Wolfenstein
TT : Deluxe is btw al een poosje freeware EEN ECHTE MUST-DOWNLOAD
Via dit schakeltje kun je hem laagladen : [itsnows link verwijderd; staan wat minder correcte zaken op die machine]
Verwijderd
jiehaaaa, da spel ROELEERT ENORM!!!!Op zaterdag 26 januari 2002 19:42 schreef vinnie_van_wham het volgende:
HET bruutste game der XT's
ik speel het pas 8 jaar
VERSLAVEND MAN!!!!!
SUPAPLEX REVIEW OP MIJN SITE
Verwijderd
supahplex is toch zo'n boulderdash kloon?Op woensdag 30 januari 2002 21:36 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
jiehaaaa, da spel ROELEERT ENORM!!!!
ik speel het pas 8 jaar
VERSLAVEND MAN!!!!!
SUPAPLEX REVIEW OP MIJN SITE
tis Supaplex, niet supahplexOp donderdag 31 januari 2002 14:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
supahplex is toch zo'n boulderdash kloon?
Maar het idee is ook zoiets jah.
Verwijderd
DooM II: Hell on Earth
Waar Wolf 3D de moeder van het fps genre is. Is Doom II de perfectionering en de geboorte van Multiplayer Shoot em ups.
Nog altijd is DooM II mijn favoriet onder de multiplayergames. Niet het minst omdat hij op zowat alle PC's draait die nog in leven zijn wat voor mij betekent: Vier player DooM op mijn LAN.
(Inmiddels zijn er enorme verbeteringen aan de engine aangebracht door lief hebbende fans en kan we dankszij de inspanningen van o.a. TeamTNT,HetZDoom team en het Legacy team genieten van volledige mouselook, hoge resoluties, OpenGL support en deel daarvan zelfs gewoon onder DOS. Er is zelfs een Linux versie van Legacy!)
Verwijderd
Oh die is ook vaag ja, je bent dan zo'n poppetje die een bal kapot moet schieten.. die was nog vrij lastig ook.
YEAH
die was echt cooool!
toen ik m op mn gewone pc speelde, laatste waren de geluidjes neit meer de oergeluiden van een pc maar zei ie als ie dood ging ineens doh
Verwijderd
Is dat die adventure waar je crasht op een planeet met alleen maar vrouwen?Op zondag 27 januari 2002 18:29 schreef DenniZ-X het volgende:
[..]
Dat is een gaaf spel, zit ook humor in. Ouwe DOS-adventures zijn echt kewl! Ik weet niet of iemand het spel "Rex Nebular and the cosmic gender bender" kent.. maar die is ook gaaf, veel humor ook.
[..]
Die was echt cewl
Ik heb hem volgens mij nog ergens op 10 cpbackup diskettes staan
Verwijderd
Je liep door een oud kasteel heen ofzow
Het zag er voor die tijd erg mooi uit.