Toon posts:

[MySQL] voorbeeld tabellen voor inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal tabellen die we gaan gebruiken voor een webbased database, daar moet de gebruiker zich kunnen inloggen.
Daarvoor hebben we 2 opties:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~msoete/voorbeeld%20van%20inloggen.JPG

M.b.v van de gebruikersnaam en wachtwoord kunnen we de gebruiker identificeren.

Het makkelijkste is om optie 1 te gebruiken, maar ik heb voor andere mensen gehoord dat optie 2 wat overzichtelijker is.

Daarom mijn vraag wat vinden jullie de beste optie???

Verwijderd

optie 1 is goed genoeg.

Je hoeft enkel op te splitsen in 2 tabellen indien er redundantie zou kunnen optreden (gegevens die meerdere malen in de database zitten) maar dit is hier niet het geval aangezien het ID en de username maar 1x voorkomt.
met optie 2 maak je eigenlijk je application trager want de databasesoft zal de gegevens uit 2 tabellen moeten filteren, wat langer duurt.

zet wel eerst het id en dan de username in de tabel en pas daarna het adres, want zo maak je het wat overzichtelijker.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
We kunnen niet beoordelen wat goed genoeg is zonder dat we weten wat jouw doelstellingen zijn:

1. Als jij graag wilt dat er verschillende logins zijn per klant moet je gaan voor oplossing 2.
2. Als er altijd maar 1 login per klant is, voldoet oplossing 1.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment