Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
grootste dir is usr 893 Meg
gevolgd door opt met 445
usr is zeker erg groot... zal daar eens in gaan kijken
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
weten jullie waar dit bestand staat, en of je deze weg kan halen, of leeg kan maken?
maar als jou /usr het grootst is en je hd is al vol, dan zal je geen grote hd hebben
doe eens "rpm -qa" en zie alle rpms... haal weg wat je zeker niet nodig denkt te hebben.
rpm -qa werkt niet echt meer....
er staat dan niets meer bij, zoals al eerder verteld had ik uit een directory packages.rpm weggehaald, in de hoop weer wat schijf ruimte te krijgen... kan namelijk niet meer emailen
ik had geprobeerd kde2 de nieuwste versie te installeren, maar ik deed dit onder kde2 in een terminal dat werkt niet.
maar nu is een database dus erg groot geworden, als ik het goed begrepen had, kun je dit bestand leeg maken, of weghalen?
het is inderdaad niet zo'n groot schijfie 2 gieg voor linux maar is op lappie.
het enige dat weg zou kunnen is star office, maar weet niet hoe. weet alleen de botte bijl methode..... ?
Verwijderd
Als je rpm --rebuilddb doet, werkt rpm -qa dan wel weer?
Dat is dus de _database_ van SuSE z'n RPM-gebeuren, die je, zoals wij al zeiden, niet moest verwijderenOp zaterdag 26 januari 2002 14:50 schreef jpm.lensen het volgende:
rpm -qa werkt niet echt meer....
er staat dan niets meer bij, zoals al eerder verteld had ik uit een directory packages.rpm weggehaald, in de hoop weer wat schijf ruimte te krijgen... kan namelijk niet meer emailen. Helaas kreeg ik er ook niet vrije ruimte door....
Nee, dat heeft SuSE nodig..maar nu is een database dus erg groot geworden, als ik het goed begrepen had, kun je dit bestand leeg maken, of weghalen?
Voor kleine hardeschijven moet je altijd goed oppassen met wat je installeerd.. Gebruik jij bijv. Emacs ? 10 tegen 1, dat je die wel heb geinstalleerdhet is inderdaad niet zo'n groot schijfie 2 gieg voor linux maar is op lappie.
Hoe heb je Star Office geinstalleerd ? Via rpm of via een .tar.gz ? * moto-moi bedenkt zich net, als je je rpm database niet hebt, dan kan rpm ook niks verwijderen.. Je zult dus eerst die database weer moeten krijgen, en ik weet niet zeker hoe je dat moet doen eigenlijk.. Waarschijnlijk met dat rpm rebuild blabla wat hierboven staan, but then again, ik heb dat nog nooit nodig gehadhet enige dat weg zou kunnen is star office, maar weet niet hoe. weet alleen de botte bijl methode..... ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
maakt niet zoveel uit, gaan we inderdaad maar reinstall doen. Was toch eigenlijk wel nodig!
Oplossing gevonden, het lag oa aan Netscape email.
De trash was volgens de gui leeg, maar op disk was hij best wel groot, had na het wissen ervan opeens weer 60 Meg
problem solved, het lag dus aan iets anders....