Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ja, hebben jullie nog een lite-mod nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Harde Waren loopt het nogal storm en bij deze bied ik mezelf (niet geheel onbekend met HA/PMG) aan als Litemodje om deze fora ondersteunend te modden voor Oscar/Exirion. Gezien de enorme stroom topics daarzo en de single-mod bezetting lijkt het me iig niet verkeerd om een enkel paar ogen en extra vingers bij deze fora te hebben.

Nu het concept lite-mod terug is, vraag ik mij namelijk af waarom niet enkele andere fora gebruik maken van Lite-mods. De crew verder laten groeien is nergens meer voor nodig aangezien de besluiten en gehele management inmiddels wel redelijk onder controle is. Het concept Lite-Mod levert alleen een extra paar handen op voor de Moderator van het forum. Deze handen hebben geen enkele extra functie en zijn dus zeg maar users die tussen de andere lokale-fora users opduiken. Zoals elk sub/forum last heeft van serieuze die-hards en sporadische onderbezetting lijkt het mij niet verkeerd om enkele users met een gummiknuppel uit te rusten a la Melkertbaan stadswachten die de boel voor de mod in de gaten houden.

Betreffende modjes kunnen IMHO prima zelf aangeven welke mod relatief vaak nuttige bijdragen leveren en gewaardeerde forumhulpjes kunnen worden, zonder echte modrechten te hebben (rename en slotje, dus geen trash en remove, CF en notes), waardoor de lokale fora hun serieuze users de mogelijkheid geeft om ipv kromme floodings zelf meer betrokken te raken met hun deelforum (en niet als full-mod bij geheel GoT).

Spielerij wordt nu namelijk afgedekt door 1 fullmod (straks 2) maar zou met pak 'm beet 4 litemods extra geheel goed gemod kunnen worden. Andere drukke fora zouden ook met extra handen beter afzijn IMHO.

Nu de lite-mod weer inkomt zou ik de overweging willen plaatsen om enkele andere drukke subfora te voorzien van Litemods.

* Delerium heeft de eerste alinea meer geschreven ter illustratie dan als serieuze poging.
* Delerium zou liever Litemod zijn in W&L namelijk :+

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
:D Sorry dat ik ff lach, maar ik toch, jij die solliciteert als LM :D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Mja dan kun je voor elk forum wel litemods gaan aanstellen denk ik.

• Garfield|IA
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 17:35 schreef Nielsz het volgende:
:D Sorry dat ik ff lach, maar ik toch, jij die solliciteert als LM :D
ecteinascidin heeft de eerste alinea meer geschreven ter illustratie dan als serieuze poging.
:X :)

Verwijderd

Ben je het nu wel eens met het gevoerde beleid? :+

/me vind het wel een goed idee. Eén hoofdmod, en twee of drie lite-mods per forum.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 25 januari 2002 17:38 schreef Phreak het volgende:
Mja dan kun je voor elk forum wel litemods gaan aanstellen denk ik.
Ik geloof dat dat ook is wat et743 probeert te zeggen ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Op vrijdag 25 januari 2002 17:40 schreef ACM het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat ook is wat et743 probeert te zeggen ;)
Ik had het niet goed gelezen, klopt :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op vrijdag 25 januari 2002 17:39 schreef MREn het volgende:
Ben je het nu wel eens met het gevoerde beleid? :+

/me vind het wel een goed idee. Eén hoofdmod, en twee of drie lite-mods per forum.
I second that!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 17:39 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

[..]

:X :)
* ecteinascidin zou liever Litemod zijn in W&L namelijk :+
;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan de discussie of et743 LM wil worden even buiten beschouwing gelaten worden?

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Zodat je straks door de bomen het bos niet meer ziet,

persoonlijk lijkt het mij niet zo'n super-idee

Codedivision | Freedom Internet

• Delerium
  • Niet online
En Et743 zou nog een uurtje onder zijn stoel liggen te grinniken :+

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 25 januari 2002 17:42 schreef pc-reactive het volgende:
Zodat je straks door de bomen het bos niet meer ziet,
Kan jij nu alle mods opnoemen dan?
Het zijn er al gauw 40 hoor...

Ikzelf weet nog niet of ik het goed vind, hangt voornamelijk van het verloop van de lite-mods in P&W af ;)

• PCR

PCR

Op vrijdag 25 januari 2002 17:46 schreef ACM het volgende:

[..]

Kan jij nu alle mods opnoemen dan?
Het zijn er al gauw 40 hoor...

Ikzelf weet nog niet of ik het goed vind, hangt voornamelijk van het verloop van de lite-mods in P&W af ;)
Ja ok, maar + de rest straks dan eventueel. Ik zit al een tijdje hier en meestal weet ik wel welke mods er zoal rondlopen hier.

(en nee, vraag me niet de lijst te posten!!! >:) )

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 25 januari 2002 17:49 schreef pc-reactive het volgende:
(en nee, vraag me niet de lijst te posten!!! >:) )
Mja, daarvoor hebben we die statusregeltjes dus ;)

Magoed, ik denk ook niet dat ik ze allemaal op kan lepelen zo uit het blote hoofd :) Alhoewel ik wel wat verder zal komen dan jij ;)

• PCR

PCR

Op vrijdag 25 januari 2002 17:56 schreef ACM het volgende:

[..]

Mja, daarvoor hebben we die statusregeltjes dus ;)

Magoed, ik denk ook niet dat ik ze allemaal op kan lepelen zo uit het blote hoofd :) Alhoewel ik wel wat verder zal komen dan jij ;)
Laten we er een wedstr :X :X :X >:) :P

Maar dat denk ik ook jah....

• Delerium
  • Niet online
Back ontopic:

De vraag is dus of het gewenst is om meerdere fora uit te rusten met een legioen lite-mods. De extra status die een lite-mod heeft is nagenoeg nihil, dus daar maak ik me niet eens druk om.
Ik vraag me zelfs af of het nuttig is om de Litemod status zichtbaar te maken in topics buiten het subforum van de litemod, aangezien op andere subfora de Litemod identiek is aan de users, ook qua commentaar en inbreng.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op vrijdag 25 januari 2002 18:03 schreef ecteinascidin het volgende:
Back ontopic:

De vraag is dus of het gewenst is om meerdere fora uit te rusten met een legioen lite-mods. De extra status die een lite-mod heeft is nagenoeg nihil, dus daar maak ik me niet eens druk om.
Ik vraag me zelfs af of het nuttig is om de Litemod status zichtbaar te maken in topics buiten het subforum van de litemod, aangezien op andere subfora de Litemod identiek is aan de users, ook qua commentaar en inbreng.
oh dus zeg maar officiele wannebe modjes, elke keer als er een topic dicht moet dan moeten ze de echte mod gaan halen, omdat ze zelf niks mogen doen?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

geef ze ook rechten om slotjes te zetten :P

omdat:
1. staat mooi al die slotjes :)
2. op alles is toch al bijna een antwoord gegeven ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Garfield|IA
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 18:11 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

oh dus zeg maar officiele wannebe modjes omdat ze zelf niks mogen doen?
In P&W mogen de lite-mods:

-topictitels editen
-topics sluiten en topics moven

en dat was het wel, die status zullen de andere lite-mods waarschijnlijk ook krijgen.
anders heeft het weinig zin om lite-mods aan te stellen als ze niets mogen doen.

Ik sta overigens wel achter het idee van de topicstarter [ik waag mij niet aan de naam :)] misschien moet je dit idee niet te snel invoeren, maar eerst kijken hoe het in P&W gaat.
Mocht het een succes zijn dan vindt ik dat er echt serieus naar dit idee gekeken moet worden, als op deze manier het niveau weer omhoog gaat dan moet je dit zeker doorvoeren.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op vrijdag 25 januari 2002 18:15 schreef chucky666 het volgende:
geef ze ook rechten om slotjes te zetten :P

omdat:
1. staat mooi al die slotjes :)
2. op alles is toch al bijna een antwoord gegeven ;)
je moet ze idd een hamer geven om mee te kunnen slaan. want als ze zelf geen rechten hebben dan is er ook geen gezag. Op die manier wordt er een negatieve pleurishouding gevormd tegenover de lite modjes :) (gok ik dus he :P )

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op vrijdag 25 januari 2002 18:17 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

In P&W mogen de lite-mods:

-topictitels editen
-topics sluiten en topics moven

en dat was het wel, die status zullen de andere lite-mods waarschijnlijk ook krijgen.
anders heeft het weinig zin om lite-mods aan te stellen als ze niets mogen doen.

Ik sta overigens wel achter het idee van de topicstarter [ik waag mij niet aan de naam :)] misschien moet je dit idee niet te snel invoeren, maar eerst kijken hoe het in P&W gaat.
Mocht het een succes zijn dan vindt ik dat er echt serieus naar gekeken moet worden, als op deze manier het niveau weer omhoog gaat dan moet je dit zeker doorvoeren.
Ecteinascidin
zonder echte modrechten te hebben (rename en slotje, dus geen trash en remove, CF en notes),
edit: ik zie het al ja, verkeerd GE -interpreteerd :P

dus:
alleen slotje en topic titel veranderen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik quote bij deze graag een stukje van Cutter waar ik me graag bij aan wil sluiten:
Op vrijdag 25 januari 2002 10:35 schreef cutter het volgende:
Topics die dicht moeten, moeten zsm asap dicht. Is ook een verantwoordelijkheid van de vaste users om bij een slotvermoeden ff de verantwoordelijke mod te waarschuwen, kan door ICQ of SU. Mijn 'metafysische idee' is dan ook dat GoT moet bestaan uit 60.000 modjes die allemaal niet te beroerd zijn om medeusers op een beschaafde en verantwoordelijke manier op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Als dat gedoe over raden, lightmods, nog meer overleg heeft geen enkele zin als je niet aan iets van 'community spirit building' doet op GoT. Fatsoenlijke omgangsnormen horen daarbij, net als de tijd hebben voor een dolletje of de /13 en /14(?) meet en greets....

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op vrijdag 25 januari 2002 17:56 schreef ACM het volgende:
Magoed, ik denk ook niet dat ik ze allemaal op kan lepelen
Hmm.. Ik zou wel een heel eind komen.. (Maar da's verder niet interessant)..

Tja, ik wacht de reacties in dit topic een beetje af.. Ik moet toegeven dat de bezetting in de harde waren soms wat laag is..
Aan de andere kant denk ik dat het experiment in P&W misschien even beter afgewacht kan worden, voordat je het hele forum overhoop gaat gooien met lite-mods etc..

edit:

't moet inderdaad P&W zijn.. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:20 schreef Twynn het volgende:

Tja, ik wacht de reacties in dit topic een beetje af.. Ik moet toegeven dat de bezetting in de harde waren soms wat laag is..
Aan de andere kant denk ik dat het experiment in W&G P&W misschien even beter afgewacht kan worden, voordat je het hele forum overhoop gaat gooien met lite-mods etc..
Inderdaad :)

Krijgen de P&W lite-mods ook nog een kleurtje ofzo? Desnoods alleen in P&W?
Een soort van uniform dus -> herkenbaarheid -> respect (of juist niet >:))

• Robin
  • Niet online
Ik vind het geen slecht idee van * Robin .

Maar misschien is het beter om eens af te wachten hoe het gaat met Lite-mods in P&W :?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Ik sta achter het idee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het lijkt mij iig geen slecht idee. Je kan als mod niet 24/24 aanwezig zijn, en een paar vaste bezoekers de grootste rotzooi laten opruimen lijkt me wel wat.
Als het echter in alle fora doorgevoerd wordt, lijkt me niet dat er elke keer om de zoveel maanden een verkiezing moet komen. Ik denk dat de mod van een forum er wel een goed idee van heeft wie er veel aanwezig is, en geen misbruik zou maken van de extra rechten die aan hem/haar gegeven zijn. Die kan dan de keuze maken uit een aantal gewone users.
(Ik denk dat er wel opmerkingen van die aard in de notes zullen staan, dus de kandidaten kunnen redelijk gemakkelijk geselecteerd worden)
Ik weet niet in hoeverre er nu al GM status is onder de crew, maar misschien is het ook een idee om de huidige crew ook lite-mod te maken in hun hoofdgroep of zelfs het gehele forum.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Ik vind het ook wel een aardig idee als het goed gaat in P&W. Mochten er in meerdere subfora litemods aangesteld worden en als je als LM een kleurtje krijgt dan wil ik bij deze vast mijn sollicitatie indienen :+ Welk forum het is maakt me niet uit.

* cryforhelp doet alles voor een kleurtje :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

zelf zie ik de LM's in /14 als een gedeeltelijk experiment.

ect743 heeft gelijk (wow, nooit gedacht dat ik dat zou zeggen ;)) in de zin dat dit wellicht gaat helpen op langere termijn, in de zin dat litemodjes wellicht nu een aanvulling kunnen zijn bij een onderbezetting...

laten we een maand of 3 /14-met-LM afwachten, zou ik zeggen... het lijkt me verder zaak aan de modjes van de fora of ze het voorbeeld willen volgend - of niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dusty
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 25 januari 2002 22:01 schreef cryforhelp het volgende:
* cryforhelp doet alles voor een kleurtje :)
dan moet je inderdaad lite-mod worden, krijg je zo'n mooie donker zwart pak zoals mij in plaats van gewoon zwart als de "normale" gebruikers :+

Lite-mod betekent niet dat je meer "rechten" hebt, betekent alleen dat je minder hoef te ICQ-en naar de mod's en hun lastig te vallen voor de meeste problemen, betekent dat ook sneller ingegrepen kan worden op dingen die niet mogen / fout zijn.

In principe is het gewoon een extra hulpje om de dingen in goede banen te leiden. Iemand die het zou doen omdat hij/zij/het dan een kleurtje krijgt, of "meer macht", is bij voorbaat al ongeschikt als lite-mod in mijn mening.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 23:34 schreef dusty het volgende:

In principe is het gewoon een extra hulpje om de dingen in goede banen te leiden. Iemand die het zou doen omdat hij/zij/het dan een kleurtje krijgt, of "meer macht", is bij voorbaat al ongeschikt als lite-mod in mijn mening.
Dat klopt helemaal, maar dat is IMHO geen reden om het niet te doen. De crew kan vast wel inschatten wie geschikte kandidaten zijn. Maar ik denk dat die herkenbaarheid ervoor zorgt dat de user meer mods ziet, en misschien minder snel wat loopt aan te rommelen.

Soms is het zichtbaar aanwezig zijn al genoeg, ik denk dat ik niet eens voorbeelden hoef te geven.
Pagina: 1