Het is echt moeilijk in Nederland een eigen bedrijf te beginnen, zoveel formulieren/papieren onnodige rompslomp, zoveel pennenlikkers die je moet spreken, zoveel kutregeltjes, zoveel bullshit.
Wil je zeg maar 1 miljoen euro lenen dan moet je 500000 euro onderpand hebben.
Stel je komt uit arm gezin bent jong geen huis(woont thuis) en wilt beginnen voor jezelf.
Hoe de **** kom je dan aan 500000 euro?
Niet(of 20 jaar werken tot je oud en rimpelig bent en niet meer KAN werken)
Zonder onderpand geen lening, dus dan zijn jongeren hier nogal genaaid, zelfs al lukt het je dan mag je 40% vennootschaps belasting inleveren en dan nog eens 25% dividend belasting.
Hou je je inkomen over en dan komt er nog eens inkomstenbelasting over die 30 tot 50% is.
Dus wordt nog moeilijk betalen voor dat droge broodje bij de bakker.
CoolDuck, ik gun je alle geluk ter wereld, als je het nu niet doet dan doe je het nooit.
Een eigen bedrijf is het beste en leukste wat je maar kan overkomen, totale vrijheid heb je dan, geen zeurende chef(want die ben je dan zelf)
Ik denk dat het ff doorbijten is door al shit die de regering je ervoor laat doen.
Dat je vader een uitkering heeft kan nog moeilijk worden, want die mensen maken ze het zo moeilijk mogelijk door ze te korten en af te straffen op het moment dat hun kinderen iets proberen op te zetten.
HET IS TOCH OOK BELACHELIJK DAT ALS DE KINDEREN IETS VOOR ZICHZELF WILLEN BEGINNEN EN DAT DE OUDERS DAN OP HUN INKOMEN WORDEN AFGESTRAFT!!!
Sorry dat moest ff

Ik weet er toevallig iets van.
Ze kunnen je vader maximaal 60% korten op zijn uitkering.
Dat betekent dat hij dan 40% overhoud.
Dat is als je over de 15000 per jaar inkomen hebt door je bedrijf.
Dus tot 15000 zit je veilig........ook qua huursubsidie, want daar kunnen ze je vader ook op pakken(belachelijk he die regels, naja....)
Er is ook een speciaal ondernemers opzettingsplan voor uitkerings gerechtigden.
Dat betekent dat jij EN je vader een bedrijf op kunnen zetten onder zijn naam.
Je hebt dan 3 jaar de tijd om je bedrijf op te zetten en dan winstgevend te worden.(je vader kan tot 40000 hiervoor lenen, maar das wel risky)
Bestaat het bedrijf na 3 jaar nog dan wordt de uitkering van je vader gestopt.
Dus denk goed na of je dit wel wilt......want als het mislukt zitten jullie dik in de penarie.
Voor meer info kun je naar de lokale Rechtswinkel gaan, die lui weten daar alles over elk klein regeltje en uitzondering.
Die helpen mensen zoals jij en je vader dagelijks met die talloze regels en mogelijkheden.(op alle gebieden, dus ook belasting, subsidie etc etc, ze houden met alles rekening)
Of wat je kunt doen is uit huis gaan, bij je oom ofzo inschrijven dat je daar woont en dat je dan 10 gulden per maand huur betaalt.(dan woon je offcieel niet meer thuis, maar je kunt thuis wel stiekem gaan slapen en eten)
Dus dan is JOUW inkomen onafhankelijk van die van je vader.
Haha, kun je die pennelikkers lekker de dikke vinger geven.
Zo zou ik het doen in jouw situatie, je inkomen onafhankelijk laten worden van die van je vader en dan zo je bedrijf opzetten, dan kunnen ze hem niet korten.
Als je het legaal wilt doen moet je zeg maar wel bij je oom/kennis gaan slapen.
Ach er zijn zoveel jongeren die ik ken die het zo doen zoals ik net zei, je zal niet de eerste zijn.
Een tip die ik je kan geven is om er zoveel mogelijk enthousiaste vrienden erbij te betrekken, alleen kan een mens veel, maar met een team verricht je wonderen.
Het beste geluk jongen.....je zal het nodig hebben!