Secondary IDE controller..

Pagina: 1
Acties:

• Opvolger
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 11:17

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

Topicstarter
Heb ik een mobo er bij een Aopen AX6B erg leuk plnakje heb alleen steeds een ! staan bij mijn Secondary IDE controller.

Heb alles al geprobeerd (BIOS instellingen) nieuwe Intel drivers voor me controller enz enz enz ...

Windows al paar keer opnieuw geinstald
kom ik er achter dat hij het wel doet, als je niet volledig reboot maar met SHIFT in gedrukt.

maar ja.. om nu steeds (soft) te reboten om me CD-ROM speler te zien vind ik nu ook niet alles.

kent iemand die probleem en weet iemand hoe je dit probleem kan op lossen?

By ikke geschrijft

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb het ook wel een aantal keer gehad maar dat was meer met ranzige controllers als de CMD 640 enzo ... Met de BX set (die zit toch op dat bord) heb ik het ook wel eens gehad, maar uiteindelijk bleek een Windows re-install uitkomst te bieden... verder heb ik geen oplossing voor je :'(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 17:27 schreef Opvolger het volgende:
kom ik er achter dat hij het wel doet, als je niet volledig reboot maar met SHIFT in gedrukt.
blijkbaar start er dan iets op dat stoort met de 2e ide. Probeer eens uit te vinde wat dat is ipv andersom. Misschien moet die een nieuwe driver hebben.
Probeer eens bij apparaatbeheer de 2e IDE te verwijderen en door herstarten opnieuw te laten detekteren.

• Opvolger
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 11:17

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

Topicstarter
Heb het nu voor elkaar
Default boot was CDROM,C,A
nu A,C,SCSI en probleem is weg
vraag niet waarom maar het werkt :)

By ikke geschrijft