Toon posts:

[ASP] resolutie opvragen van client???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je m.b.v asp de resolutie opvragen van de client, dit kan wel met javascript maar kan het ook met asp???

Ik heb de search gebruikt, en daarin vond ik dat het niet kon maar alleen met javascrip, maar dat was april 2001.

Is het nog steeds niet mogelijk???

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

ff titel opgeleukt :)
ik ben niet thuis in asp maar imho kan het alleen met JS

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Yup kan alleen in javascript. Serverside != clientside...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 17:23 schreef D2k het volgende:
ff titel opgeleukt :)
dank

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14
Ik zie wel vaker dat mensen in ASP of CGI van alles en nog wat willen. Zoals: resolutie opvragen, cookies zetten etc etc.
Het machtigste wapen van een web-programmeur is JavaScript.
Je kan in je ASP-pagina toch een stuk JavaScript-code neerzetten die de resolutie uitleest en vervolgens weer doorseint naar je ASP-pagina ?? Ik snap het probleem niet zo...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 18:06 schreef GarBaGe het volgende:
Ik zie wel vaker dat mensen in ASP of CGI van alles en nog wat willen. Zoals: resolutie opvragen, cookies zetten etc etc.
Het machtigste wapen van een web-programmeur is JavaScript.
Je kan in je ASP-pagina toch een stuk JavaScript-code neerzetten die de resolutie uitleest en vervolgens weer doorseint naar je ASP-pagina ?? Ik snap het probleem niet zo...
Ik ben vergeten bij te vertellen, dat wij (ik met nog een klasgenoot) bezig zijn met het project webbased database, waarvan we gebruik maken van ASP en MySQL. Dat is ons opdracht van onze school.

Verwijderd

werk dan met VBScript ... dat zal wel toegelaten zijn. Maar met ASP zelf zal het niet gaan. Dat is enkel serverside en kan dus geen gegevens van de client opvragen (tenzij em het zelf ingeeft in een formpje)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Op vrijdag 25 januari 2002 18:24 schreef Omonia het volgende:
werk dan met VBScript ... dat zal wel toegelaten zijn. Maar met ASP zelf zal het niet gaan. Dat is enkel serverside en kan dus geen gegevens van de client opvragen (tenzij em het zelf ingeeft in een formpje)
hmm en deze dan?
Request.serverVariables("REMOTE_ADDR")
Request.serverVariables("REMOTE_HOST")
Request.serverVariables("REMOTE_USER")
Request.serverVariables("HTTP_USER_AGENT")
Request.serverVariables("HTTP_REFERER")

en je kunt ook Jscript in ASP gebruiken (dus waarom dan geen clientside Javascript?) waarom zou dat niet mogen?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Op vrijdag 25 januari 2002 18:06 schreef GarBaGe het volgende:
Cookies zetten is geen probleem met ASP/CGI etc.

Maar de resolutie opvragen moet je echt met client side script doen. Javascript als je de meerderheid van de browsers wilt ondersteunen en evt. VB-script als je je beperkt tot IE.

Je kunt de resolutie natuurlijk wel de door je Javascript gevonden resolutie naar een ASP-pagina sturen zodat je er vervolgens gebruik van kunt maken.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Resolutie opvragen met JavaScript, deze door sturen naar je ASP: http://www.mijnsite.nl/watisderesolutie.asp?x=1024&y=768

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

ja, dat gaat met javascript, maar ik heb ook een project moeten maken voor school met ASP en access2000-db (yuk !!)

en daar mochten we geen javascript gebruiken, enkel VBScript, omdat dit dichter bij ASP staat dan Javascript. (tis namelijk van dezelfde firma).
ik denk dat het eerder dat is wat hij wilt, geen JS gebruiken ... want hij zal niet mogen.

Een programmeur wordt soms toch geremd in zijn creativiteit hé |:(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Op zaterdag 26 januari 2002 16:53 schreef Omonia het volgende:
ja, dat gaat met javascript, maar ik heb ook een project moeten maken voor school met ASP en access2000-db (yuk !!)

en daar mochten we geen javascript gebruiken, enkel VBScript, omdat dit dichter bij ASP staat dan Javascript. (tis namelijk van dezelfde firma).
ik denk dat het eerder dat is wat hij wilt, geen JS gebruiken ... want hij zal niet mogen.

Een programmeur wordt soms toch geremd in zijn creativiteit hé |:(
idd belachelijk! Ik programmeer namelijk met Jscript in ASP. En dat ligt behoorlijk dicht bij JavaScript in de buurt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Ik werk al een tijd met ASP, maar ik denk niet dat het mogenlijk is. Zie trouwens voor complete Server Variables http://www.asp101.com/samples/servvars.asp .

Je kunt natuurlijk altijd een ActiveX DLL gaan schrijven :)

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
Je kunt natuurlijk altijd een ActiveX DLL gaan schrijven
moet je zeker doen... maak dan ook gelijk dat je de resolutie ook kan aanpassen... dat niemand behalve de server admin het ooit zal zien mag de pret niet drukken.
(voor de nono: active x dll is best wel erg serverside)

Verwijderd

Topicstarter
zoek is op Browser capabilities component
:)
Pagina: 1