Geachte tweakers, onlangs heb ik na mijn mening de volgende bug ontdekt.
Wat was ik aan het doen:
Ik probeer met browser- client detectie te detecteren welke browser mijn klanten gebruiken, omdat ik dan weet of ik ze kan ondersteunen ( ik ondersteun alleen IE gebruikers ).
Hoe doe ik dat:
Ik doe dit door middel van de volgende ASP code:
Wat is nou het probleem?:
Microsoft heeft IE6 uitgegeven. En als ik een klant met IE6 tegenkom, dan geeft bovenstaande code aan dat de klant Netscape Navigator gebruikt, een nogal concurent van Microsoft.
Wat is nou mijn discussiepunt?:
Ik zou graag willen weten of bij jullie dit probleem ook al is opgetreden, en hoe jullie dit oplossen, want ik ondersteun geen netscape, en heb dus geen mogelijkheid om een IE user van een Netscape user te onderscheiden.
Ook vraag ik me af hoe Microsoft zo'n mega blunder heeft kunnen maken, dit zou de naam toch zeker geen goed doen, na hun zeggen de beste browser wordt dus als een browser van de concurent herkent... Ik ben zelf niet tegengekomen of microsoft dit probleem al heeft onderkent.
Graag jullie reacties...
Wat was ik aan het doen:
Ik probeer met browser- client detectie te detecteren welke browser mijn klanten gebruiken, omdat ik dan weet of ik ze kan ondersteunen ( ik ondersteun alleen IE gebruikers ).
Hoe doe ik dat:
Ik doe dit door middel van de volgende ASP code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <%
' create the IIS Browser Capabilities ob
' ject
'this will allow us to detect the browse
' r type
Set browserdetect = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")
' get the properties of the browser
browser=browserdetect.Browser
version=browserdetect.Version
platform=browserdetect.Platform
frames=browserdetect.Frames
cookies=browserdetect.Cookies
javascript=browserdetect.JavaScript
tables=browserdetect.Tables
majorver=browserdetect.Majorver
minorver=browserdetect.Minorver
'Lets see what we have got!
response.write "Browser: " & browser & "<BR>"
response.write "Version: " & version & "<BR>"
response.write "Majorver: " & majorver & "<BR>"
response.write "Minorver: " & minorver & "<BR>"
response.write "Platform: " & platform & "<BR>"
response.write "Supports frames?: " & frames & "<BR>"
response.write "Supports cookies?: " & cookies & "<BR>"
response.write "Supports JavaScript?: " & javascript & "<BR>"
response.write "Supports tables?: " & tables & "<BR>"
response.write "HTTP_USER_AGENT: " & Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") & "<BR>"
%> |
Wat is nou het probleem?:
Microsoft heeft IE6 uitgegeven. En als ik een klant met IE6 tegenkom, dan geeft bovenstaande code aan dat de klant Netscape Navigator gebruikt, een nogal concurent van Microsoft.
Wat is nou mijn discussiepunt?:
Ik zou graag willen weten of bij jullie dit probleem ook al is opgetreden, en hoe jullie dit oplossen, want ik ondersteun geen netscape, en heb dus geen mogelijkheid om een IE user van een Netscape user te onderscheiden.
Ook vraag ik me af hoe Microsoft zo'n mega blunder heeft kunnen maken, dit zou de naam toch zeker geen goed doen, na hun zeggen de beste browser wordt dus als een browser van de concurent herkent... Ik ben zelf niet tegengekomen of microsoft dit probleem al heeft onderkent.
Graag jullie reacties...