Toon posts:

[WC] waterblok+radiotor=oorlog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga mn eigen watercooling in delen kopen en in elkaar zetten,nu zag ik bij de oc shop een waterblok(Swiftech MCW462-B)en als radiator the cooling tube of black ice1.
maar kan deze combinatie wel krijg ik dan geen gegalvaniseer want ik wil niet dat alles wegroest.

welke van de radiatoren zou ik moeten nemen voor de beste performance???en zit die bevestiging een beetje lekker met dat waterblok want tot nu toe heb ik goede ervaringen met een mobo aansluiting

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Op vrijdag 25 januari 2002 16:45 schreef Phreak het volgende:
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
Phreak als je hem dan toch veranderd, maak er dan ook ff radiator van :P

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
als je toch een coolingcube of black-ice neemt kan je beter een Danger-den maze blokkie zien te scoren.

er bestaat een risico van electro-corrosie, wat kan optreden als er een lichte spanning door je vloeistof loopt en er verschillende metalen gebruikt worden, het minst edele metaal zal dan aangetast worden (alu in dit geval)

dit risico kan verkleind worden door watterwetter toe te voegen, echter ben ik van mening dat het nooit HELEMAAL tegen gegaan kan worden.

overigens is demi-water ook aan te raden, dit is zo goed als schoon water, en bevat dus geen mineralen, wat aanslag kan veroorzaken.

Sinlath | Opinions may contain latency

• geforce5_guy
  • Niet online
en demi water geleid geen stroom, is ook wel belangrijk denk ik zo.

maar ja, er kan altijd spul in komen waardoor het weer stroom geleid of zo.

maar toch heb je een klein beetje zekerheid, voorals het lekt.

Verwijderd

Topicstarter
maar die Danger-Den MAZE-2,past die op mn msi k7t266 pro2???
en hoe zet je die vast???

• geforce5_guy
  • Niet online
bij mijn MSI (MSI K7T turbo limited edition) zitten er 4 gaten rond mijn socket. dus daarmee kan je ze ook vast zetten.

maar je kan ook het via de lipjes doen aan de socket, alleen is dan de vraag of die lipjes niet afbreken. :7

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op vrijdag 25 januari 2002 17:21 schreef mark_m het volgende:
maar die Danger-Den MAZE-2,past die op mn msi k7t266 pro2???
en hoe zet je die vast???
de maze 2 past zo goed als zeker op je msi (kan iemand die dubbelchecken? ) de maze 2 word met 4 bouten naast de socket vastgemaakt, bij de maze 2 zitten 4 veren, die de druk redelijk stabielhouden, waardoor je niet snel te strak zal draaien

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
en ik ben over het probleem van het uitvallen van een waterpomp gaan denken want dit is natuurlijk een nachtmerrie.
ik zet er dan 2 pompjes in(niet al te zware maar 1 moet zat zijn voor systeem)die uitvoer van het water gaan over op 1 slangetje,maar tussen de pomp en het overgangsstuk zet ik een keerklepje en bij pomp 2 ook
dus als er 1 uitvalt dan blijft de andere draaien maar pompt geen water naar de de kapotte pomp want dar zit een keerklep :)

ik denk dat dit wel gaat lukken toch???

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

het maakt niet zo heel veel uit hoor dat je alu en koper mengt

gewoon gedestileerd water +water wetter gebruiken als vloeistof en het probleem is verholpen :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Juist, helemaal ga je electrocorrosie niet tegen met WW, maar het helpt wel enorm. Het gaat iig zo langzaam dat het significant verwaarloosbaar is :).

mark_m: een extra pomp lijkt mij wat overbodig? Waarom zou die pomp kapot gaan? Je zet toch ook geen extra ventilator op een heatsink voor het geval die kapot gaat oid?

Verwijderd

Topicstarter
dit is juist helemaal niet overbodig.
een fan dat hoor je als hij het niet doet of er gaat een alarm af omdat hij geen toeren geeft(bv pc alert3)
maar die pomp die hoor je niet dus merk je alleen dat de temp omhoog gaat,maar met een 2e pomp ben je gedekt en zie je alleen een lichte verhoging als er eentje de geest geeft

Verwijderd

Topicstarter
maar stroomt het water dan te hard of geeft dat niet????

Verwijderd

Hoe sneller hoe betere warmteafvoer. Maar als je nou gewoon een goed pompje haalt/besteld hoeft er toch niks aan de hand te zijn. Ik heb zelf een zeer goed aquariumpompje van de Ubbink vandaan. Stel je voor dat je blokje na een half jaar dichtgeslipt is, daar houd je ook geen rekening mee. Ik neem aan dat je ook wel iets van pc-alert of mbm hebt die een grote temperatuurverandering heus wel aangeeft.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:38
Hoeveel beter is nou die Maze 2 als die Swiftech dan ?
Ik zit namelijk ook over waterkoeling na te denken en had de swiftech in gedachten.
Pagina: 1