Gateway Astra

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Topicstarter
Ik zit hier met een gateway astra :( (gelukkig niet van mij) die helemaal geen teken van leven meer geeft. Ik kan niet kan vinden waar het probleem zit, vooral ook omdat het een computer-met-monitor in één geval is. Het ding openslopen is al gelukt, maar nu moet ik nog even uitvogelen wat er mis mee is, alleen dat lukt dus niet. Het is een 15 maanden oude computer, met ook alleen maar USB aansluitingen. Als je de stroomstekker erin doet, hoor de de monitor even "ploink" zeggen, dus de voeding doet het, maar verder blijft hij zo dood als een pier. Het probleem is ook dat als je de monitor ervanafschroeft, dat je dan ook gelijk de stroom niet meer aan kunt sluiten, dus da's ook niet handig. Ik heb al wel het ene simmetje wat erin zat eruitgetrokken, monitor er weer opgeschroefd, en toen geprobeerd aan te zetten, weer niks :(

Nu weet ik dus ook niet of de speakers van dat ding piepjes doorgeven of niet, dus al met al schiet ik niet veel op.
Er zit een moederbord met de intel i810 chipset op, met waarschijnlijk een p3 processor. (heatsink zit vastgelijmd, dus daar kom ik ook niet achter)

Ik weet het, wazig verhaal :) maar toch hoop ik dat iemand nog ideeen heeft......

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Je bedoelt waarschijnlijk de gateway astro.

Maar uhhhm, of ik nog ideeën heb.....

Heb je weleens ander geheugen geprobeerd?
En heb je al eens in minimale modus geprobeerd te bootten??
Dus alleen Hd, Videokaart, Processor, mobo en geheugen?

Als hij aan gaat weet je dat er iets is kapot is in de pc en kan je stapje voor stapje verder gaan met dingen controleren.

Veel succes en mocht er nog wat zijn moet je dat maar effe posten dan probeer ik je nog wel een handje helpen.

En andere tweakers die hem willen helpen kunnen natuurlijk ook effe een post plegen.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

PSU is nog wel goed???? anders doet je Astro idd geen fuck :9~ hmmm maar met 15 mnden zou ik hem maar eens terug sturen! klinkt allesbehalve goed!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Sorry dat ik zo'n oud topic weer naar boven haal, maar ik zit met precies hetzelfde probleem dus anders had ik waarschijnlijk toch een nieuwe geopend.

Ik zit ook met een Gateway Astra van iem. opgescheept ;) en die doet het ook niet. Ik heb echter al wat meer info. Ik heb het apparaat namelijk open gemaakt en op dat moederbord zat gewoon een standaard-atx voedingsconnector. Daar heb ik een aparte voeding op aangesloten, maar het ding werkt nog steeds niet. Er gaat wel een oranje ledje branden op het mobo, maar als je op de power knop drukt gebeurt er niets. Ik heb zelfs geprobeerd om het ding op de lompe manier aan te zetten (het groene draadje uit de voedingsconnector verbinden met de ground, zodat de voeding aan gaat) maar zelfs dan deed 'ie niets :(. Geen piep, geen beeld. De CPU fan ging overigens wel draaien.

Dit alles geprobeerd zonder extra apparaten eraan vast (dus met Mobo+CPU+Mem) en zonder geheugen erin. Iemand nog ideeen? Het lijkt mij zelf dat het moederbord kapot is, of de processor (Celeron 400)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gateway geeft nog support in NL: www.gateway2000.nl, die kunnen je denk ik beter helpen...

p.s.: Ik zou zelf nooi een pc kopen met alles in een, ik heb liever een losse kast en monitor dan een setje wat aan elkaar zit....

[ Voor 75% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-01-2003 14:25 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Tis een AstrO, niet AstrA. Da's een Opel.

http://support.gateway.com/support/product/astro/index.shtml

Als je hem niet meer aan de praat krijgt, wil je hem dan verkopen? (of ruilen :))

• Airethilien
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

Airethilien

The Web Elf

Kan iem. me ff vertellen hoe dat ding open moet zonder m te slopen plz? 8)7

Airethilien Gilraen Luthien Ancalime

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

www.gateway.com :?

Aub niet stokoude topics offtopic schoppen, zeker niet voor info dat gewoon in de (tech) manual te vinden staat...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.