Toon posts:

kl#te performance GF3 leadtek Ti200 TDH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie in mijn sign. kijken heb ik dus best een super systeempie. Als ik 3dmark 2001 draai heb ik een score van ong. 7000.

Da's toch vlot zouk zeggen. (geforce is niet OC'ed)

Maar nu het probleem: Als ik een spel speel (bijv. RTCW, Medal of Honor Demo, Max Payne of bij de kaart geleverde spellen, enz), is de performance ronduit kl#te. Het loopt absoluut niet soepel en hapert aan alle kanten.

Met mijn oude geforce DDR liepen mijn spellen sneller dan nu

Dit heb ik op volgorde gedaan om het te verhelpen (zonder resultaat):

mijn bios optimaal gezet.
controle op IRQ conflicten met opstarten
schone install van win98se
via drivers (4.37)
verschillende nvidia detonators (23.11, 22.80, 22.40, 21.83 en de bijgeleverde drivers vande kaart).
DirectX 8.1

Telkens als ik een nieuwe det. driver installeer wis ik de ander (met o.a detonator destroyer en hem vervolgens op standaard VGA installen)

Het is bij sommige drivers (zelfs bij de meegeleverde drivers) zo erg dat als ik iets grafisch opstart dat mijn beeld bevriest en veranderd in een scherm vol mooie regenboog kleurtjes.

Ik ben radeloso, ik heb me scheel betaald aan dit systeem (ben owk maar een arme student) en een performance van nul komma nul!!!

Als jullie me kunnen helpen ben ik jullie eeuwig dankbaar..

oja.. aan het overclocken van mijn processor ligt het niet, want dat heb ik al getest. op de normale 1600+ heb ik hetzelfde probleem.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
probeer eens een progje zoals rivatuner te downloaden en de v-sync instellingen te wijzigen... www.guru3d.com

en probeer eens win2k oid te installen mischien dat het verbetering brengt :D

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
No flame intended, maar...

DAT is dus een systeem met een VIA chipset...Leuk he? Je hebt een probleem en je weet bij god niet waar het aan ligt - maar then again, het kan ook alles zijn.

Ik zou het probleem zoeken in je IDE performance & hoeveelheid systeemgeheugen. Ik weet het verder ook niet, ik mijn VIA systeem al een jaar geleden de deur uit gedaan (vanwege dat soort problemen die jij nu ook hebt).

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Heb je eens geprobeerd de agp aperture size te veranderen in je bios? Ik heb gemerkt dat dat de boel aardig in de war kan schoppen. En heb je de 4in1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Hoi bluppie.

Voordat ik de radeon kocht had ik ook een leadtek gf3 ti 200 tdh.

super kaart maar mijn 3d was kapot moest hem ruilen en ze werden niet geleverd duh.

Maarre ik had datzelfde probleem heb ik als volgt opgelost

De via 4.35 er op gezet het bleek dus aan de via 4,37 te liggen waardoor mijn spellen klote liepen onder 98 me en xp

met de 4.35 geen probleem en mijn score in 3dmark2001 was zelfs wat hoger.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Verwijderd

Dit probleem had ik ook toen ik net mijn nieuwe pc'tje
kreeg. Ik draaide toen op windows98, en haalde ongeveer
dezelfde score als jou met onderstaand systeem.

Ik vond het ook al heel raar en toen dacht ik, laat ik eens voor de grap windowsXP installeren. met windowsXP haalde ik al gelijk een score van rond de 8500 (de nature-demo haperde niet eens :)).

Ik denk dat het bij jou, zoals velen hiervoor al zeiden, aan de via-chipset ligt. Als je windowsXP thuis hebt liggen
zou ik deze eens installeren als ik jou was, weet haast
zeker dat het helpt. (als de rest niet helpt)

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

die regenboogkleurtjes doen me denken aan een ge-OC'de kaart, maar als hij dat niet is moet je de cooling eens checken...
kijken of alles wel goed vast zit en er netjes op zit, of de koelpasta wel goed is.
enzenzenz...

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat ik nu ff proberen!
Op vrijdag 25 januari 2002 18:54 schreef Orange het volgende:
Hoi bluppie.

Voordat ik de radeon kocht had ik ook een leadtek gf3 ti 200 tdh.

super kaart maar mijn 3d was kapot moest hem ruilen en ze werden niet geleverd duh.

Maarre ik had datzelfde probleem heb ik als volgt opgelost

De via 4.35 er op gezet het bleek dus aan de via 4,37 te liggen waardoor mijn spellen klote liepen onder 98 me en xp

met de 4.35 geen probleem en mijn score in 3dmark2001 was zelfs wat hoger.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
dit kan toch niet.. ik heb die kaart gister gekocht en die fan draait gewoon goed en het koelblok biijft gewoon superkoel.
Op vrijdag 25 januari 2002 22:32 schreef jjwa het volgende:
die regenboogkleurtjes doen me denken aan een ge-OC'de kaart, maar als hij dat niet is moet je de cooling eens checken...
kijken of alles wel goed vast zit en er netjes op zit, of de koelpasta wel goed is.
enzenzenz...

Verwijderd

Topicstarter
kep vanavond Xp geinstalleerd en nog steeds een trage performance .. zucht.. Kwor hier helemaal achtelijk inme kop van! :( .. computers zijn net een vrouw.. je wordt er soms schijt en schijt ziek van, maar toch kun je niet zonder ze.. :)
Op vrijdag 25 januari 2002 21:36 schreef co-tje het volgende:
Dit probleem had ik ook toen ik net mijn nieuwe pc'tje
kreeg. Ik draaide toen op windows98, en haalde ongeveer
dezelfde score als jou met onderstaand systeem.

Ik vond het ook al heel raar en toen dacht ik, laat ik eens voor de grap windowsXP installeren. met windowsXP haalde ik al gelijk een score van rond de 8500 (de nature-demo haperde niet eens :)).

Ik denk dat het bij jou, zoals velen hiervoor al zeiden, aan de via-chipset ligt. Als je windowsXP thuis hebt liggen
zou ik deze eens installeren als ik jou was, weet haast
zeker dat het helpt. (als de rest niet helpt)

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

mjah ik weet niet maar probeer dit eens

http://downloads.viaarena.com/drivers/others/VAGP410.zip

komt van www.viaarena.com
AGP Driver, not currently in the 4in1 service pack, awaiting some Microsoft WQHL process.
btw knakker ( post #2 ), zit wat in wat jij zegt, heb je misschien meer voorbeelden van vage VIA problemen ? dant ik denk dat ik er ook met een zit... ( en zoek er een eventuele oplossing voor )

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Gooi je geluidskaart er eens uit?

Heb je niet ergens FSAA aanstaan?

Staat anisotropische filetring niet te hoog?

Heb je tijdens het spelen last van veel HD opspinnen/haperen?

Probeer via AGP-drivers 4.10 op www.viahardware.com

Zet in je bios, alles eens op default, en ga dan tweaken, beginnend met 4-way interleave, 1T of 2T command, 2-2-2T geheugentimings, agp-aperture testen van 64 t/m 256mb.

Met XP zou alles vanuit "de box" al goed moeten lopen.

Niet op voorraad.

Pagina: 1