Toon posts:

Kan het netwerk niet doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb een probleem met mijn netwerk en ik heb in de search gekeken maar ik kom er niet uit.

Het zit zo:

Ik heb 2 computers ( Wat er 3 of meer worden ) met een 3com 5-ports switch ertussen. Op de ene computer met windows XP erop kan ik gewoon het netwerk doorzoeken en bestanden bekijken van de andere computer. Op die andere computer draai ik windows 98 SE. Als ik daar via netwerk het netwerk wil doorzoeken krijg ik de fout melding: Kan het netwerk niet doorzoeken.

In die computer hangt ook een andere netwerk kaart voor Mxstream en een Sound blaster live. Van die Soundblaster heb ik gelezen dat die wel eens problemen kan geven maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen :? ( sorry ;) ).

Mijn instellingen:

TCP/IP compatibel protocol - netwerkkaart

IP computer 1: 192.168.1.1
subnetmasker : 255.255.255.0

IP computer 2: 192.168.1.2
sunetmasker : 255.255.255.0

Hier heb ik ook een IPX/SPX protocol - netwerkkaart bijgedaan. Verder staat Bestands en printerdeling er en zo ook de Client voor Microsoft-netwerken en Microsoft Family.
NetBEUI staat ook in het rijtje en is met alles gebonden.

Op de computer met XP heb ik gedeelde mappen dus ze zijn er wel.

Ik had eerst altijd een netwerkje tussen 2 pc's zonder switch hub en toen kom ik wel gewoon alles doen. Nu zitten er nieuwe kabels tussen ( geen cross meer ).

Wat moet ik nu doen?

Verwijderd

als ik me niet vergis moet je die win98 toestemming geven om op die win bak te gaan...

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
opnieuw netwerkkaart installeren en niet overbodige protocollen installeren :)

Smash forehead on keyboard to continue

Verwijderd

laat maar, al gezegt

Verwijderd

Topicstarter
Welke protocollen installeren?
Mijn Mxstream moet wel blijven draaien

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 16:10 schreef icekiller het volgende:
als ik me niet vergis moet je die win98 toestemming geven om op die win bak te gaan...
Hoe doen :?

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:10 schreef icekiller het volgende:
Dan krijg je volgens mij een toegang geweigerd te zien, in iedergeval moet je op de Windows XP bak het gast account aanzetten.

Je kan ook een apparte account aanmaken [dus met de loginnaam/wachtwoord van de Windows 98 pc]

Ziet de Windows 98Se pc de andere pc niet naar een x aantal minuten [15 ong.]?
Dan zou je namelijk het bestand LMHOST kunnen opzoeken op beide pc's en deze aanpassen.

Je zet dan gewoon in dit bestand het ip adres van beide pc's en de computernaam.
Op vrijdag 25 januari 2002 16:18 schreef Sway het volgende:

[..]

Hoe doen :?
[topic=152460/1/25] zal voor XP op een vergelijkbare manier gaan.

• cErEaL_KS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 07:39
opnieuw installeren
tcp/ip protocol,
service: client for mircosoft networks en file en printersharing.. ( wel filesharing aanvinken :))
geen family installeren
wel zelfde werkgroep en subnet isntellen :)

Smash forehead on keyboard to continue

Verwijderd

.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:21 schreef cybermatrix het volgende:
.
Als je niets te melden hebt hou je dan buiten dit topic.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 16:24 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Als je niets te melden hebt hou je dan buiten dit topic.
Sorry, maar dit is een account vanaf dezelfde computer, maar van iemand anders

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06

bloody

0.000 KB!!

krijg je als je win98 start, ook een inlogscherm?
zo ja: op OK drukken en niet op ESC

nope

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 16:43 schreef bloody het volgende:
krijg je als je win98 start, ook een inlogscherm?
zo ja: op OK drukken en niet op ESC
He, dat zie ik nu pas, ik krijg helemaal geen inlogscherm :?

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Jongens, het kan veel simpeler,

Sway, kan je jezelf zien in de netwerkomgeving? Zo niet, heb je inderdaad een protocol-probleem (of hardwarematig, kabels etc.)

Zo ja, zorg er dan voor dat WinXP een eenvoudige bestandsdeling krijgt toegewezen (mijn computer, extra, mapopties, tabblad weergave, Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) <-- aanvinken!)

Probeer nu es via de Win98 te kijken naar de netwerkomgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 10:05 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Jongens, het kan veel simpeler,

Sway, kan je jezelf zien in de netwerkomgeving? Zo niet, heb je inderdaad een protocol-probleem (of hardwarematig, kabels etc.)

Zo ja, zorg er dan voor dat WinXP een eenvoudige bestandsdeling krijgt toegewezen (mijn computer, extra, mapopties, tabblad weergave, Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen) <-- aanvinken!)

Probeer nu es via de Win98 te kijken naar de netwerkomgeving.
Ik kan mezelf ook niet zien bij netwerkomgeving. dus een protocolfout. Maar wat zit er dan fout?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb van de week een soort gelijk probleem voor een neeffie opgelost :

Netwerkkaart was geinstalleerd,ik kon over IP pingen, kaarten werkten dus goed, workgroup was hetzelfde op beide systemen maar ik zag geen netwerk (netwerk kan niet geopend worden) in Network Neighbourhood.
Bij het opstarten kwam geen inlogscherm.

Via control-panel een nieuwe gebruiker aangemaakt, na het opstarten kwam er nu wel een inlogscherm, op enter drukken en nu kwam er wel een mooi werkgroepje te zien met beide systemen in Network Neighbourhood.

Dit was mijn geval dus geen protocol-probleem, maar een aanlogprobleem bij windows. Weggooien van het passwordbestand hielp trouwens ook niet.

edit : win98 doet nog steeds raar, zo af en toe is er bij mijn neef weer geen netwerk te zien. Via startmenu gebruiker uitloggen waarna je een inlogscherm krijgt lost dan het probleem op.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu mezelf wel zien onder 98, en ik kan het netwerk doorzoeken, maar ik zie de andere computer ( XP , met het eenvoudig delen van bestanden aangevinkt ) niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :) :) , ik moest een nieuwe user aanmaken, bedankt jongens. Maar welk protocol moet ik nu gebruiken als ik een spelletje tegen elkaar wil spelen :?,

Want in bijv Starcraft zien ze elkaar nog niet :(

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
TCP/IP en IPX/SPX

IPX/SPX wordt voornamelijk gebruikt voor iets oudere LAN games. Dat is bij StarCraft het geval.

Heb je een breedband internetverbinding? Dan kunnen we een 2 vs. 2 potje doen :9

Verwijderd

Dit is niet Cybermatrix, maar Sway !!!!!!!!!!
Op maandag 28 januari 2002 10:30 schreef pSycho_Y2K het volgende:
TCP/IP en IPX/SPX

IPX/SPX wordt voornamelijk gebruikt voor iets oudere LAN games. Dat is bij StarCraft het geval.

Heb je een breedband internetverbinding? Dan kunnen we een 2 vs. 2 potje doen :9
Ja ik heb hier op 2 computers starcraft geinstalleerd, maar als ik bij protocollen ( in starcraft ) IPX zeg zien ze elkaar nietterwijl ze wel in dezelfde werkgroep zitten en elkaar "zien" :?

En ik heb een ADSL lijntje liggen hier
Pagina: 1