Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Pricewatch search

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het misschien mogelijk een methode toe te voegen om produkten te filteren op bepaalde eigenschappen, bijvoorbeeld alleen harde schijven van 40 gb?
Of alle moederborden met een bepaalde chipset.

Dan kun je verschillende produkten veel makkelijker vergelijken.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pricewatch = T.net
Daarvoor is tegenwoordig een nieuw forum: [forum=43]. :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

^^ psies :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Dat zou een leuke feature zijn, maar dan moet de opzet van de Pricewatch wel zo veranderd worden dat dit soort gegevens apart worden opgeslagen. Dat is geloof ik iets wat nog wel de bedoeling is om ooit te doen, maar dat zal niet op de korte termijn zijn.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er hoeft toch weinig veranderd te worden. Volgens mij hoef je alleen deze data maar toe te voegen.

Om eerlijk te zijn had ik dat forum nog nooit gezien, maar bij front page denk ik toch eigenlijk alleen aan de page die je ziet via http://tweakers.net/ en niet alle pages die onder dat domein (niet sub-domein) zitten.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Op vrijdag 25 januari 2002 17:47 schreef OlafvdSpek het volgende:
Er hoeft toch weinig veranderd te worden. Volgens mij hoef je alleen deze data maar toe te voegen.

Om eerlijk te zijn had ik dat forum nog nooit gezien, maar bij front page denk ik toch eigenlijk alleen aan de page die je ziet via http://tweakers.net/ en niet alle pages die onder dat domein (niet sub-domein) zitten.
Als je dat wil doen, moet je het meteen goed doen. dus dat betekend dat je bij elk product de specificaties en dergelijke moet opslaan. Bij zoveel producten die in de pricewatch zitten is dat nogal veel werk, en voornamelijk daarom is dit (nog?) niet mogelijk.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je hoeft toch niet gelijk voor alle produkten alle eigenschappen te definieren? Het is vooral handig in groepen met erg veel produkten, zoals de videokaarten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er in het afgelopen half jaar over nagedacht om dit toch in te voeren?
Zoniet, is het dan mogelijk om (een deel van de) PW DB te exporteren zodat ik zelf kan experimenteren met zo'n search?

Het is nu niet makkelijk om bijvoorbeeld alle GF4 Ti 4200 kaarten qua prijs met elkaar te vergelijken.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We gaan de inhoud van onze database niet vrijgegeven.

Als je zoekt op '4200' in de categorie videokaarten heb je ook bijna alle GF4 Ti4200's te pakken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, maar dat is niet zo makkelijk als dat ze direct onder elkaar zouden staan. En dat werkt toevallig makkelijk voor deze query, maar als je bijvoorbeeld een HDD voor 100 euro wilt zoeken werkt het niet meer.

BTW, de DB 'rippen' mag zeker ook niet?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar wie heeft eigenlijk de huidige PW ontworpen?
Een ander voordeel is dat het veel eenvoudiger is (dubbel-)produkten te vinden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Femme natuurlijk :). En hij heeft ook al tijden geleden iets ontwikkeld om specs aan producten te koppelen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mooi, maar wanneer is dat in actie te zien?
Wel jammer eigenlijk dat de code niet open-source is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

OlafvdSpek schreef op 26 september 2002 @ 16:37:
Mooi, maar wanneer is dat in actie te zien?
Wel jammer eigenlijk dat de code niet open-source is.

Kan nog wel even duren, het is nog niet helemaal af en het vullen van de database is zo'n klus dat het nog maar de vraag is of we eraan willen beginnen :).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het niet mogelijk dat door users te laten doen? Desnoods een beperkte groep?

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

weer een leuke abbo feature :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nou, ik hoopte toch dat dit ook voor normale gebruikers beschikbaar zou zijn.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar ik wilde toch even vragen of er al wat schot in de zaak zit (na twee jaar).

Ik wilde weten welke HDD de beste prijs/capaciteit verhouding had, maar jammer genoeg moest ik dat handmatig berekenen.

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2003 13:12 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn concrete plannen voor een specsdatabase. Deze zullen uitgevoerd worden nadat de product survey af is. Hopelijk zal de specsdatabase in het voorjaar van 2004 gereed zijn (althans de code, de inhoud zal daarnaa toegevoegd moeten worden).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het geen optie om hier een community project van te maken? Ik denk dat het dan veel eerder klaar is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk het niet, alleen al vanwege de organisatorische ellende en de hoge 'inwerktijd' (doorgronden van source/db-structuur). Bovendien is T.net gewoon geen open source bedrijf, de rest van de code is (en blijft) ook gesloten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat het geen open source bedrijf is, is inderdaad zeer jammer. Waarom eigenlijk niet?

Het integreren met de produktie DB kan inderdaad niet, maar je kunt wel de PW als SQL beschikbaar stellen. De community kan daar dan mee aan de slag en jullie kunnen alle specs dan weer importeren als het af is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

OlafvdSpek schreef op 10 december 2003 @ 18:16:
Dat het geen open source bedrijf is, is inderdaad zeer jammer. Waarom eigenlijk niet?
Waarom wel? T.net levert informatie, geen software. De tijd die gestoken zou moeten worden in het aansturen van een open source ontwikkelteam kan imo beter geïnvesteerd worden. Een eenmalige donatie aan een zelfstandig project is ook redelijk nutteloos, gezien het feit dat de code voor niets anders geschikt is dan onze site en onze servers. Ombouwen voor algemeen gebruik is evenveel werk als overnieuw beginnen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 10 december 2003 @ 18:39:
Waarom wel? T.net levert informatie, geen software. De tijd die gestoken zou moeten worden in het aansturen van een open source ontwikkelteam kan imo beter geïnvesteerd worden.
Waarom wel? Voor een project als dit bijvoorbeeld (anders had je het onderwerp waarschijnlijk zelf niet ter sprake gebracht).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Huh? Jij begon erover hoor, zowel voor als na recente kick. En zoals ik al heb gezegd geloof ik niet dat het doen van dit project in open source stijl sneller gaat dan wanneer Femme het zelf bouwt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 10 december 2003 @ 19:26:
Huh? Jij begon erover hoor, zowel voor als na recente kick. En zoals ik al heb gezegd geloof ik niet dat het doen van dit project in open source stijl sneller gaat dan wanneer Femme het zelf bouwt.
De code van Tweakers hoeft toch niet open source te zijn? Een script om properties te editen kun je vanaf de grond opbouwen (relatief makkelijk). Dan is het niet geintegreerd in de site, maar dat is volgens mij niet direct nodig, aangezien de properties na eenmaal vast gesteld te zijn niet vaak gewijzigd hoeven te worden.

Als Tweakers de (officiele) code af heeft, kunnen alle properties eenvoudig geimporteerd worden en tot die tijd zijn ze op een andere manier beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2003 20:09 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het zou eventueel mogelijk zijn om bezoekers specs te laten submitten die dan door de crew gesubmit moeten worden. Daar zou dan mee begonnen kunnen voordat de specsdatabase helemaal af is. Het database-model en de backend maken is maar een klein deel van het werk. Veel tijd gaat zitten in de frontend en de layout daarvan.

Het is een mogelijkheid, ik zeg niet dat het met zekerheid gaat gebeuren.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zelf heb ik een primitief scriptje geschreven en losgelaten op de HDD sectie. Zie http://www.xcc.cistron.nl/output.html
De capaciteit is soms fout, maar daar is misschien nog wel wat aan te doen.

Gebruikte kolommen: originele naam, prijs, fabrikant, rpm, capaciteit, gefilterde naam.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 26 september 2002 @ 17:09:
Kan nog wel even duren, het is nog niet helemaal af en het vullen van de database is zo'n klus dat het nog maar de vraag is of we eraan willen beginnen :).
Is er al iets meer bekend over deze specs DB?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-07-2004 19:22 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 14 juli 2004 @ 19:22:
[...]

Niet voor zover ik weet.

FA > BZ

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 10 december 2003 @ 13:22:
Er zijn concrete plannen voor een specsdatabase. Deze zullen uitgevoerd worden nadat de product survey af is. Hopelijk zal de specsdatabase in het voorjaar van 2004 gereed zijn (althans de code, de inhoud zal daarnaa toegevoegd moeten worden).
Zijn de plannen al iets concreter? :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De Product Survey is nog geen 24 uur oud en er zijn eerst nog enkele kleine bugs te verhelpen, dus een echt concreet plan is er dus nog niet. Wanneer de devvers er aan gaan beginnen is nu dus nog niet bekend.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Longbeard schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:59:
De Product Survey is nog geen 24 uur oud en er zijn eerst nog enkele kleine bugs te verhelpen, dus een echt concreet plan is er dus nog niet. Wanneer de devvers er aan gaan beginnen is nu dus nog niet bekend.
Waar zijn die concrete plannen uit 2003 dan gebleven? ;->

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die is er zelfs al, maar zoals * Femme dat al eerder aangegeven heeft wordt dat pas na de Productsurvey helemaal afgewerkt. Een demo kan je vinden op http://www.tweakers.net/products/11421. De code hiervan is volgens mij al een tijd af, het werk zit het hem in het in orde maken van de layout (* Femme kennende zal de huidige demo niet de uiteindelijke layout zijn :P), het maken van de admin en het wegwerken van de bugs.

Plannen zijn er om gemaakt te worden, evenals de streefdatums. Meestal worden die niet gehaald omdat het geen definitieve datums zijn ;).

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Voorlopig in de ijskast totdat de devvers andere projecten die een hogere prioriteit hebben, af hebben gerond. Zolang die projecten echter niet klaar zijn zul je moeten wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Longbeard op 20-04-2005 00:02 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

OlafvdSpek schreef op woensdag 14 juli 2004 @ 19:22:
[...]

Wij hebben concrete plannen voor het bouwen van de specs DB. Het staat op de roadmap van de developers, echter staan daar ook dingen op die een hogere prioriteit (bijv. de merge) hebben of die nodig zijn als voorbereiding op de specs database en alle andere verbeteringen van de Pricewatch die we in de planning hebben.

Naast mij en Robin zijn Crisp en ACM al een tijdje fulltime aan de werk als developer. Dat begint nu zijn vruchten af te werpen in de vorm van concrete en zichtbare verbeteringen voor de bezoekers.
Pagina: 1