Wat is het beste om te doen. Ik heb nl. mijn versterker aangesloten op mijn out van de geluidskaart. Is het nu beter om wave voluit te zetten en de master te temperen, of juist andersom; ervan uitgaand dat de versterker op het zelfde niveau blijft ???
master iets lager zetten, wave omhoog.
Master word versterkt door je kaart, wave is softwarematig geregeld.
Tenminste, dat dacht ik
Master word versterkt door je kaart, wave is softwarematig geregeld.
Tenminste, dat dacht ik
uhm.. allebei voluit hier.. (sb audigy)
Als je een oudere kaart hebt (sb32 bv) moet je hem niet op de versterkte uitgang zetten maar op de line-out... en dan gewoon wave en master voluit.
Als je een oudere kaart hebt (sb32 bv) moet je hem niet op de versterkte uitgang zetten maar op de line-out... en dan gewoon wave en master voluit.
Zet bij wave en master allebij op ongeveer 3/4.
Bij voluit zetten van wave gaan het geluid (sinusjes) klippen tegen de maximale waarde(dus worden afgeflakte sinusjes).
Het zelfde kan gebeuren als je master te hoog zet dan klipt het signaal tegen de voedingsspanning aan.
Hierdoor klinkt de muziek vrij slecht.
Het beste is als je totaale spannnings bereik gebruikt bij master en nog net niet de voedings spanning raakt dat zit meestal rond 3/4.
Bij wave kan je het beste ook 3/4 instellen want als je hoger instelt zijn de berekende waarden te hoog en worden die verlaag tot maximale waarde. (b.v 360 berekent verlaagt tot 255)
Bij voluit zetten van wave gaan het geluid (sinusjes) klippen tegen de maximale waarde(dus worden afgeflakte sinusjes).
Het zelfde kan gebeuren als je master te hoog zet dan klipt het signaal tegen de voedingsspanning aan.
Hierdoor klinkt de muziek vrij slecht.
Het beste is als je totaale spannnings bereik gebruikt bij master en nog net niet de voedings spanning raakt dat zit meestal rond 3/4.
Bij wave kan je het beste ook 3/4 instellen want als je hoger instelt zijn de berekende waarden te hoog en worden die verlaag tot maximale waarde. (b.v 360 berekent verlaagt tot 255)
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Wave moet je in iedergeval 1x zetten en verder niet aankomen...
dus je zet m niet helemaal open, zoals mn voorganger al zei, om het geluid en alles goed te houden...
maar je moet juist je Master gebruiken voor je volumeregeling...
alle kanalen komen apart binnen en samen op je master
en dat is uiteindelijk de laatste instelling, de uitgang
dus die moet je gebruiken om je systeem harder en zachter te zetten...
(t'is net als bij DJ's... alle inkomende kanalen op je mengpaneel zo goed als open, en de master (=uitgang) gebruiken om het niveau van je volume aan te passen)
dus je zet m niet helemaal open, zoals mn voorganger al zei, om het geluid en alles goed te houden...
maar je moet juist je Master gebruiken voor je volumeregeling...
alle kanalen komen apart binnen en samen op je master
en dat is uiteindelijk de laatste instelling, de uitgang
dus die moet je gebruiken om je systeem harder en zachter te zetten...
(t'is net als bij DJ's... alle inkomende kanalen op je mengpaneel zo goed als open, en de master (=uitgang) gebruiken om het niveau van je volume aan te passen)
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Kwestie van wat practisch is. Je moet in principe de bester component (waarschijnlijk je versterker) het meeste werk laten doen.
Verder heb ik persoonlijk de volume-draaischijf op mn toetsenbord zitten, dus ik heb mn versterker half open staan, de wave op ongeveer 3/4 en met de master regel ik het volume.
Verder heb ik persoonlijk de volume-draaischijf op mn toetsenbord zitten, dus ik heb mn versterker half open staan, de wave op ongeveer 3/4 en met de master regel ik het volume.
Ik heb zo'n gevoel dat dat per geluidskaart verschillend is.. Ik kan hier m'n master 100% opendraaien zonder dat-ie gek gaat doen (en dat HOOR je op een digitale uitgang
). De Wave net weer niet. 
Ze staan hier nu op 3/4 en variabel (logitech toetsenbord).
Ze staan hier nu op 3/4 en variabel (logitech toetsenbord).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ik heb beiden op 50%... dan via optical out naar mijn MDJ530 deck en van daaruit analoog naar me amp. het MD deck staat op +10dB versterking.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
[/quote]
Als ik mijn gain per kanaal op mijn mengpaneel zo goed als open zet. (lees versterk) Dan slaat ie echt wel dik in het rood en vervormt het geluid verschrikkelijk. Dus dat is geen vergelijking.
Verder heb ik bijde schuifen master en wave op mijn computer met sb live helemaal open staan
[/quote]
Als ik mijn gain per kanaal op mijn mengpaneel zo goed als open zet. (lees versterk) Dan slaat ie echt wel dik in het rood en vervormt het geluid verschrikkelijk. Dus dat is geen vergelijking.
Verder heb ik bijde schuifen master en wave op mijn computer met sb live helemaal open staan
Op zaterdag 26 januari 2002 00:49 schreef JvS het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat dat per geluidskaart verschillend is.. Ik kan hier m'n master 100% opendraaien zonder dat-ie gek gaat doen (en dat HOOR je op een digitale uitgang).
offtopic:
Lol.. jah.. eerste keer dat ik een 01V over zn nek liet gaan wist ik niet wat ik hoorde... digitaal clippen is eng...
Lol.. jah.. eerste keer dat ik een 01V over zn nek liet gaan wist ik niet wat ik hoorde... digitaal clippen is eng...
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Pagina: 1