Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat dacht ik dus ook... alleen waneer ik in fotosoep exporteer als EPS en vervolgens importeer als EPS in kwark, is ineens alles wat ooit transperant was spierwit...Op vrijdag 25 januari 2002 15:46 schreef willem169 het volgende:
Transperante .GIF of .EPS
Verwijderd
heb je wel het pad opgeslagen in het EPS bestand? is een veel gemaakte fout nl.Op vrijdag 25 januari 2002 15:54 schreef paQ het volgende:
Dat dacht ik dus ook... alleen waneer ik in fotosoep exporteer als EPS en vervolgens importeer als EPS in kwark, is ineens alles wat ooit transperant was spierwit...
Op vrijdag 25 januari 2002 16:03 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
heb je wel het pad opgeslagen in het EPS bestand? is een veel gemaakte fout nl.
geconverteerd naar EPS vanaf CD-rom... zal dus wel niet werken op die manier....
vroeger was het zo dat de preview van eps niet geheel correct was in Quark (we're talking 'bout version-nrs in de negatieve waardes hier)
maar gezien de grootte en uitgebreidheid van het paket zou ik me niet verbazen als zo'n bug domweg erin blijft zitten over meerdere versies (eps dien je nl. te saven met een preview die vervolgens in quark wordt toegepast, meen dat er zowel een PICT als tiff) preview mogelijkheid is, meen dat pict geen en tiff een erg beperkte transparantie heeft.
probeer gewoon het uit te printen en bekijk wat eruit komt, vervolgens dien je er tijdens het werk rekening mee te houden dat je screenpreview slechts een slappe afbeelding van de werkelijke print is
(* RM-rf was/is gelukkig een verdomd slecht designer, waardoor zijn previews vaak mooier waren dan zijn print-outs
)
maar gezien de grootte en uitgebreidheid van het paket zou ik me niet verbazen als zo'n bug domweg erin blijft zitten over meerdere versies (eps dien je nl. te saven met een preview die vervolgens in quark wordt toegepast, meen dat er zowel een PICT als tiff) preview mogelijkheid is, meen dat pict geen en tiff een erg beperkte transparantie heeft.
probeer gewoon het uit te printen en bekijk wat eruit komt, vervolgens dien je er tijdens het werk rekening mee te houden dat je screenpreview slechts een slappe afbeelding van de werkelijke print is
(* RM-rf was/is gelukkig een verdomd slecht designer, waardoor zijn previews vaak mooier waren dan zijn print-outs
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Nee zit geen bug in betreffende EPS bestanden die moet Quark gewoon goed laten zien (wil nog wel eens problemen geven als ze worden opgeslagen met JPEG preview).Op vrijdag 25 januari 2002 16:08 schreef RM-rf het volgende:
(* RM-rf was/is gelukkig een verdomd slecht designer, waardoor zijn previews vaak mooier waren dan zijn print-outs)
opgeslagen als EPS met alle opties erbij, preview op tiff 8 bits gezet...
uitgeprint.... witte achtegrond
Grrrr
uitgeprint.... witte achtegrond
Verwijderd
nop gaat niet werken, je zal toch echt een "clippingpad" moeten maken in photoshop en dat pad uiteindelijk opslaan in je EPS bestand (is een optie die je moet aanvinken geloof ik zo ff uit mijn hoofd).Op vrijdag 25 januari 2002 16:20 schreef paQ het volgende:
opgeslagen als EPS met alle opties erbij, preview op tiff 8 bits gezet...
uitgeprint.... witte achtegrondGrrrr
Veel suc6, ik vond het meestal klote werk om te doen.
Op vrijdag 25 januari 2002 16:26 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
nop gaat niet werken, je zal toch echt een "clippingpad" moeten maken in photoshop en dat pad uiteindelijk opslaan in je EPS bestand (is een optie die je moet aanvinken geloof ik zo ff uit mijn hoofd).
Veel suc6, ik vond het meestal klote werk om te doen.
kun je wat duidelijker zijn hoe dit in zijn werk gaan?
clippingpad zegt me niets nl.
En ... ik heb alles al aangevinkt wat er aan te vinken viel...
Verwijderd
ok ik help je nog ff verder aan de hand van wat screenshots:
hier selecteer je de pen tool die je nodig hebt om het gebied aan te duiden wat zichtbaar wordt in je document.

hier is het pad gemaakt

het bewaren van het pad

Het bewaren van het clipping path (de vector layer kun je weggooien daarna)

naam geving

bestand opslaan

let op alle opties!!

hoop dat het nu lukt!! veel suc6 (weer)
hier selecteer je de pen tool die je nodig hebt om het gebied aan te duiden wat zichtbaar wordt in je document.

hier is het pad gemaakt

het bewaren van het pad

Het bewaren van het clipping path (de vector layer kun je weggooien daarna)

naam geving

bestand opslaan

let op alle opties!!

hoop dat het nu lukt!! veel suc6 (weer)
bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg... maar ik kan er maar niet in slagen. 
ik denk dat ik dat gedeelte maar door de DTP-ers van de drukker laat afhandelen....
ik denk dat ik dat gedeelte maar door de DTP-ers van de drukker laat afhandelen....
en hoe doe jij het dan?Op maandag 28 januari 2002 15:58 schreef Makheloth het volgende:
Ik heb er nooit last van.. Maar ik maak dan ook al een aantal maanden een heel blad op
^^ sorry voor het naar boven schoppen ^^
Maar ik wil het nog een gooi geven.
Ik heb het weer zo geprobeerd zoals shadow3333 het netjes uitgelegd heeft alleen de volgende vier dingen:
1. Ik krijg niet de zelfde menuutjes als shadow
2. Ik gebruik PS 6.0
3. Ik gebruik Quark 5.0
4. Het is geen afbeelding met rechte lijnen, maar een foto van een persoon die mooi uitgesneden dient te worden van een witte achtergrond. De magic wand is hiervoor de perfecte tool nl.
Indien nodig zal ik een voorbeeld van de afbeelding plaatsen...
Het is erg cruciaal dat ik dit transparant krijg, anders klopt er geen ruk van de opmaak.
Maar ik wil het nog een gooi geven.
Ik heb het weer zo geprobeerd zoals shadow3333 het netjes uitgelegd heeft alleen de volgende vier dingen:
1. Ik krijg niet de zelfde menuutjes als shadow
2. Ik gebruik PS 6.0
3. Ik gebruik Quark 5.0
4. Het is geen afbeelding met rechte lijnen, maar een foto van een persoon die mooi uitgesneden dient te worden van een witte achtergrond. De magic wand is hiervoor de perfecte tool nl.
Indien nodig zal ik een voorbeeld van de afbeelding plaatsen...
Het is erg cruciaal dat ik dit transparant krijg, anders klopt er geen ruk van de opmaak.
Gelukt 
precies op de manier van shadow... zat alleen niet in het goede menuutje....
nogmaals bedankt...
precies op de manier van shadow... zat alleen niet in het goede menuutje....
nogmaals bedankt...
Pagina: 1