Toon posts:

Partitie herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft zijn partieties gewist ( dus geen data delete, en geen format ). Vervolgens 2 nieuwe partities aangemaakt. Daarna een |:( dat er gegevens op stonden die mega belangrijk waren.

Kan ie fluiten naar die data of kan dit ongedaan gemaakt worden of in elk geval iets van de data worden gerecovered?

Met undelete progs kan ie het wel shaken, unformat heeft er ook niks mee en een prog van ontrack kan wel partities terugzetten, maar niet als er al nieuwe aangemaakt zijn.

Iemand nog tips?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Yep, de data is waarschijnlijk voor zover ik weet helemaal naar de eeuwige jachtvelden.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

er zijn van die bedrijven die aan datarecovery doen, moet je wel effies nagaan of je data een meier per mb waard is... anders ben je de troep gewoon kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is geen cluster bij cluster delete geweest ofzo, dus die 1es en 0etjes staan gewoon nog magnetisch opgeslagen ( toch ), na mijn mening is ie alleen kwijt waar die staan, maar dat moet toch wel te recoveren zijn? En is een partitie nou dan ook hetzelfde als je File Allocation Table? Want daar zijn ook repair progs voor ( die ook niet werken ).

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik ben bang dat je je data gewoon kwijt bent, erg balen dus!
Maar er is geen cluster bij cluster delete geweest ofzo, dus die 1es en 0etjes staan gewoon nog magnetisch opgeslagen ( toch ), na mijn mening is ie alleen kwijt waar die staan, maar dat moet toch wel te recoveren zijn? En is een partitie nou dan ook hetzelfde als je File Allocation Table? Want daar zijn ook repair progs voor ( die ook niet werken ).
Elke partitie heeft voor zover ik weet een FAT. FAT = File Allocation Table dus het enige wat je FAT doet is zeggen dat stukje data staat daar. Wat er nu gebeurt is is dat de verschillende FAT's herschreven zijn en warschijnlijk ook nog eens een keer verplaatst.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 15:37 schreef double_j_wicked het volgende:
er zijn van die bedrijven die aan datarecovery doen, moet je wel effies nagaan of je data een meier per mb waard is... anders ben je de troep gewoon kwijt...
Hij heeft er wel een paar duizendjes voor over, maar een meier per MB gaat wel ver ( het gaat om een schijf van 30 Gb ), hij heeft ook al zo'n bedrijf gevonden, maar die vragen al 1500 onderzoekskosten, zonder data repair garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Wel leuk verhaal,

Ik ken via via via via iemand die nogal veel in illegale software handelde, toen de controledienst op een dag bij hem binnen stapte, wiste hij zijn partities ( snelste manier om data te verkloten ). Maar hoera, de controledienst had niet veel moeite om de gegevens toch te achterhalen. Dus daarvan weet ik wel dat het mogelijk is, maar waar halen hun die tool vandaan?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Partitie verwijderd waar die gegevens op stonden en weer nieuwe aangemaakt (dat begreep ik van Oprog) dan krijg je die data nooooit meer terug.... Zwaar klo*ten dus!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 15:42 schreef Merely het volgende:
Partitie verwijderd waar die gegevens op stonden en weer nieuwe aangemaakt (dat begreep ik van Oprog) dan krijg je die data nooooit meer terug.... Zwaar klo*ten dus!
Welke info wordt er dan in een partitie allemaal bijgehouden en [ misschien hele domme vraag modus ] in welk bestand staat dat dan opgeslagen [ / misschien hele domme vraag modus ].

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

L0g0ff

omg

zoek eens naar het proggie restorer 2000. Download hier de demo van en installeer deze vervolgens. Je moet wel windows hebben geinstalleerd.... (liefst 2000). Heb je geen windows op die pc staan druk dan een hd in die machine waar wel windows2k opstaat.

Als je met de demo je data kan zien kun je vervolgens het pakket kopen voor een $50 en je data terug zetten.

Ik garandeer je nix maar je kan het altijd proberen. (ik heb er iig een keer een weggegooide partitie mee terug gehaald).

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18

arnova

weet veel, maar niet alles

Waarschijnlijk kan de linux rip flop die partities wel herstellen. Maar alleen als die die nieuwe partities NIET heeft geformateerd. Op die Linux rip flop staat namelijk een util (zit ook bij een standaard disto) die gpart heet en de kan partities "zoeken" en restoren indien de partitie tabel veranderd/vernaggeld/gewist is.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 15:41 schreef apottjewijd het volgende:
Wel leuk verhaal,

Ik ken via via via via iemand die nogal veel in illegale software handelde, toen de controledienst op een dag bij hem binnen stapte, wiste hij zijn partities ( snelste manier om data te verkloten ). Maar hoera, de controledienst had niet veel moeite om de gegevens toch te achterhalen. Dus daarvan weet ik wel dat het mogelijk is, maar waar halen hun die tool vandaan?
zelf geprogrammeerd, en strikt bedrijfsgeheim, dat is nl hum product, bovendien trekken ze je hele schijf open, dat gaat niet met alleen een proggie, die schijf wordt met een speciale kop gescand, en dan zien ze aan de bestandsindeling, en loops wat voor bestanden het zijn, jep die 1500 piek is maar een startbedragje hoor, dan kijken ze alleen ff of ze er nog wat vanaf kunnen halen, zomaar wat clusters testen, en kijken of ze de 80% halen

[bijzaak, maar wel on-topic]
waarom heeft die HZ dan geen backup van zijn gegevens, als de boel zo belangrijk is... zou ik dat toch wel effies een keer per week doen, is maar 30 gig, dus met een dds5 streamertje en een doosie bandjes moet dat te doen zijn voor 400 piek... lijkt me heel wat goedkoper dan dit geeikel...
[/bijzaak, maar wel on-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Reply op OhMyGod:

Klopt, is een mooie tool, maar helaas alleen voor NTFS partities, en deze man heeft FAT partities. Daar kan die tool echt helemaal niks mee, maar bedankt voor de info in elk geval. Zoek eigenlijk die tool voor FAT partities... Geeft in elk geval wel hoop dat het mogelijk moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 16:01 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

zelf geprogrammeerd, en strikt bedrijfsgeheim, dat is nl hum product, bovendien trekken ze je hele schijf open, dat gaat niet met alleen een proggie, die schijf wordt met een speciale kop gescand, en dan zien ze aan de bestandsindeling, en loops wat voor bestanden het zijn, jep die 1500 piek is maar een startbedragje hoor, dan kijken ze alleen ff of ze er nog wat vanaf kunnen halen, zomaar wat clusters testen, en kijken of ze de 80% halen
Hmmm... nou ben ik zelf programmeur, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets zou moeten programmeren, lijkt me niet zo simpel te doen. Ik heb ook geen idee hoe zo'n partitie data file is opgebouwd, weet niet eens waar deze is opgeslagen ;(
[bijzaak, maar wel on-topiic]
waarom heeft die HZ dan geen backup van zijn gegevens, als de boel zo belangrijk is... zou ik dat toch wel effies een keer per week doen, is maar 30 gig, dus met een dds5 streamertje en een doosie bandjes moet dat te doen zijn voor 400 piek... lijkt me heel wat goedkoper dan dit geeikel...
[/bijzaak, maar wel on-topic]
Je hebt wel eens van die mensen die niks van PC's en progs afweten, en dat graag zo willen houden. Ze gebruiken dat ding voor hun werk en staan nergens bij stil zolang het goed gaat. Op een dag gaan ze kloten met partities omdat ze dat ergens horen, maar vergeten dat ze dan ook met hun data spelen. Een mededeling als "Warning you will lose all your data!!!!!!!" wordt al snel genegeerd ( omdat ze geen engels kunnen en niet beseffen dat er iets vreselijk verkeerd kan gaan ), en dan zijn de problemen al snel compleet. Zulke mensen bestaan dus echt. Je kan zeggen eigen schuld, maar probeer er nog het beste van te maken. Zie het alleen al wel somber in.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1